Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Anders (hardware)

Dode (sub)pixels

None
6 antwoorden
  • Heb net mijn Xerox 19"TFT geinstalleerd en getest met monitor.test. Heb een 0 dode pixelgarantie, maar zit na de tests met een vraag. Voordat ik met de garantie eventueel de monitor terugstuur wil ik eerst weten hoe ik een pixel van een subpixel onderscheid.
    Voor de duidelijkheid: bij een wit, rood, groen scherm zie ik op dezelfde plek een zwart puntje. Datzelfde puntje is rood bij een blauw of een zwart scherm.

    Kan uit de kleurkombinaties worden afgeleid of dit een dode pixel of subpixel is?

    Tweede zaak is dat er een schijnbaar klein stofje op een andere plek onder de glasplaat schijnt te zitten. Dit had ik ook al eens van een andere gebruiker van een TFT met voorhangende glasplaat vernomen.
    Verder een magnifiek scherm, zelfs bij standaardinstellingen.

    Ik ben bepaald niet verlegen om van mijn garantie gebruik te maken (die kostte overigens haast niets) , maar wil even nadenken of ik aan het terugsturen sla.
    De Xeroxen zijn niet in ruime mate voorradig, stel dat de volgende ook weer terug moet…. (ook daar geldt weer 14 dagen 0 pixelgarantie op).

    Dus concreet: is uit te maken of dat ene puntje een pixel of subpixel is EN is een miniem stofje onder de glasplaat een reeel argument (samen met de pixel) de handel terug te sturen.
  • Altijd om proberen te ruilen ongeacht of er genoeg voorraad is, dit is niet jouw probleem. Iedere dode pixel/sub pixel is of wordt een bron van ergernis.
  • altijd ruilen idd je hebt garantie er is een kleine kans dat je niks terug krijgt maar ik denk van wel want je hebt garantie ik had ook een 0 dooie pixel garantie op mijn beeldscherm en dat beeldscherm is omgeruild vanwege een dooie subpixel daar deden ze bij mij niet moeilijk over :P:P
  • Ik ga maandag aan de slag met de zaak. Gewoon staan op een omruil.

    Dank voor de reakties.
  • bij welke winkel had je gekocht??
  • Hierzo: http://www.progress.nl/ . Maar de exakte voorwaarden van de pixelgarantie hebben ze nergens vermeld. Zal mijn strengste en veeleisendste stem opzetten, morgen aan de telefoon.

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.