Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Anders (hardware)

Dit te accepteren van HP?!

Anoniem
Sylvester
28 antwoorden
  • Goedendag,,

    Mijn notebook is aan het begin van het jaar defect gegaan (FDD stuk, combodrive stuk, en nog nooit zulke brakke notebookspeakertjes gehoord)… Omdat ik het vrij druk had in het dagelijks leven (f*ck school) en ook wel zonder FDD en combodrive verder kon heb ik hem pas begin april aangemeld bij HP. Die kwamen tot de conclusie dat de componenten vervangen moesten worden. 13 april werdt de notebook opgehaald door DHL. Dus ik 3 weken wachten totdat de notebook een keer zou terugkomen. 3 mei belde ik op naar HP. Ik vertelde het hele verhaal. Ze probeerden me een verhaal aan te lullen dat de notebook pleite was en ze wel voor me op zoek zouden gaan. Ze zouden me hierover terugbellen. Dit is overigens niet gebeurd :-?

    Overigens moet het mobo worden vervangen i.p.v. de componenten.

    26 mei heb ik weer gebeld. Weer het hele verhaal uitgelegd. Nu vertelden ze me dat er geen mobo te vinden was voor dit type notebook. Ze hebben al de tijd vanaf 13 april!!! :evil:

    HP claimt dat een reparatie max. 5 werkdagen tenzij onderdelen niet op voorraad zijn :roll: Je gaat er toch 1 1/2 maand overdoen om een mobo te vinden?!

    De vraag is: Wat kan/kunnen ik/we eraan doen om die notebook terug te krijgen?! Kvind het nu wel lang genoeg te hebben geduurd!!

    Greetz,,
    Sylvester ;)
  • Stuur een aangetekende brief waarin je een termijn stelt waarbinnen je dit probleem opgelost wilt hebben. Zet erbij dat je bij het verstrijken van die termijn (2-3 weken) verdere stappen gaat ondernemen (Consumentenbond etc.). Leg het verhaal duidelijk uit in een nette brief.

    Ik heb een vergelijkbaar probleem gehad met Computerland. Na de brief en dreigement van mijn kant kregen ze haast.
  • Gewoon bellen en eisen dat je of een nieuwe notebook, of binnen een afgesproken tijd je notebook terug krijgt. :wink:
  • [quote:ef732dbb26="JBS"]Stuur een aangetekende brief waarin je een termijn stelt waarbinnen je dit probleem opgelost wilt hebben. Zet erbij dat je bij het verstrijken van die termijn (2-3 weken) verdere stappen gaat ondernemen (Consumentenbond etc.). Leg het verhaal duidelijk uit in een nette brief.

    Ik heb een vergelijkbaar probleem gehad met Computerland. Na de brief en dreigement van mijn kant kregen ze haast.[/quote:ef732dbb26]

    Kd8 zelf aan ook zoiets… De ConsumentenBond erbij in te schakelen als ze zelf niks ondernemen ;)

    Voor de rest nog iemand ideen?!
  • [quote:fbdb06dbed="Sylvester"][quote:fbdb06dbed="JBS"]Stuur een aangetekende brief waarin je een termijn stelt waarbinnen je dit probleem opgelost wilt hebben. Zet erbij dat je bij het verstrijken van die termijn (2-3 weken) verdere stappen gaat ondernemen (Consumentenbond etc.). Leg het verhaal duidelijk uit in een nette brief.

    Ik heb een vergelijkbaar probleem gehad met Computerland. Na de brief en dreigement van mijn kant kregen ze haast.[/quote:fbdb06dbed]

    Kd8 zelf aan ook zoiets… De ConsumentenBond erbij in te schakelen als ze zelf niks ondernemen ;)Voor de rest nog iemand ideen?![/quote:fbdb06dbed]Zie je mail voor mijn brief. Kun je nog ideeen uithalen ;)
  • [quote:a6cccd131c="JBS"][quote:a6cccd131c="Sylvester"][quote:a6cccd131c="JBS"]Stuur een aangetekende brief waarin je een termijn stelt waarbinnen je dit probleem opgelost wilt hebben. Zet erbij dat je bij het verstrijken van die termijn (2-3 weken) verdere stappen gaat ondernemen (Consumentenbond etc.). Leg het verhaal duidelijk uit in een nette brief.

    Ik heb een vergelijkbaar probleem gehad met Computerland. Na de brief en dreigement van mijn kant kregen ze haast.[/quote:a6cccd131c]

    Kd8 zelf aan ook zoiets… De ConsumentenBond erbij in te schakelen als ze zelf niks ondernemen ;)Voor de rest nog iemand ideen?![/quote:a6cccd131c]Zie je mail voor mijn brief. Kun je nog ideeen uithalen ;)[/quote:a6cccd131c]

    Met de brief kom ik al een heel eind verder ;) Bedankt :D
  • Ben nog wel op zoek naar een contactpersoon van HP Nederland die ik kan aanspreken, postadres en de garantievoorwaarden zodat ik het in een brief kan duidelijk maken dat dit niet langer kan :-?
  • [quote:4dc5eedc64]HP claimt dat een reparatie max. 5 werkdagen tenzij onderdelen niet op voorraad zijn Je gaat er toch 1 1/2 maand overdoen om een mobo te vinden?!

    [/quote:4dc5eedc64]

    kan ik wel geloven, die mobo's die HP in zen computers steekt kun je nergens anders krijgen omdat het zo goedkope modelletjes zijn, en qua bekwaamheid van de hersteldienst kan ik je hetvolgende vertellen,

    op men werk staan er ook HP's, die van men collega was kapot en we hadden een vermoeden dat jet de voeding was, HP technieker komt en we delen hem mee dat het waarschijnlijk de voeding is, hij kijkt naar ons alsof we twee onnozele tieners zijn en doet hetvolgende

    -vervangt de koeler op de CPU (??) pc start en hij gaat weg, ne 1u terug zelfde probleem
    -volgende dag komt ie terug, vrvangt de CPU (??) pc start en gaat weg, pc weer hetzelfde probleem na 1 u
    -twee dagen nadien komt ie terug en vervangt het MOBO (?????) , terug hetzelfde me de pc na 1u
    -volgende dag komt ie opnieuw, vervangt de voeding, probleem opgelost en zat te klagen dat ie zoveel moest komen bij ons (hebben we wel eens goed gelachen) , pc was gemaakt .


    moraal van het verhaal , als ze dan een ander mobo vinden voor je laptop is het nog niet gezegd dat ie zal gemaakt zijn, niet echt goede ervaringen met HP mensen, al hebben ze maar 1 keer nodig gehad en kan het wel toeval geweest zijn
  • Hmmz… deze week gaat de brief nog op de post naar HP toe met het verzoek nog even naar mijn notebook te kijken.. Maar mijn volgende notebook wordt geen HP (Hevig Pech) meer!! ;)
  • in service HP sucks.

    zodoende bestel ik ook sommige pc onderdelen bij goede shops omdat hun service super is. ook al zijn ze soms duurder

    ik bestel mobo.
    blijkt verkeerde te zijn.
    had wel dual channel en ondersteundde socket 478 tot 3.4ghz
    maar helemaal vergeten te kijken naar agp slot.
    der zat er geen op.
    ik emailtje gestuurd, en boordje teruggestuurd.
    2 dagen later nieuw mobo binnen.
    met geld teruggestoort op de bank want hij was goedkoper(3€)
    ik had gevraagt om de nieuwe verzendkosten te mailen zodat ik het kon overmaken het was tenslotte mijn fout.
    niks verzendkosten hadden hun betaald.
    dat is service.

    kan je ook nog ander v.b geven waarbij het weken duurde voordat ik geheugen terug had.

    en bij zon groot bedrijf als HP wordt je van kastje naar de muur gestuurd
    sterkte en sturen die brief
  • Hmmz… gisteren 6 juni heeft mijn vader gebeld naar HP. De notebook stond niet meer geregistreerd op de administratie en hij was ook niet meer te traceren…. :-? Of mijn pa even volgende week wou terug bellen… Kdenk dat ze hem gewoon kwijt zijn :roll:
  • Ik mag toch hopen dat je wel iets van een bewijsje hebt van opsturen of niet? Want anders zou dit nog wel eens een erg vervelend staartje kunnen krijgen…. :o
  • Je kheb een verzendbewijs… En anders moeten zij een verzendbewijs hebben dat ze hem hebben verzonden :lol:
  • Elke dag bellen en steeds vragen naar dezelfde persoon.
  • En als ze hem toch echt kwijt zouden zijn?!…… Wat zouden jullie doen?!

    Kvraag in mijn brief of ze het aankoopbedrag (deels) kunnen crediteren dan ga ik voor een Acer Aspire 5024WLMi :D of ze moeten met een goed alternatief aankomen :lol:
  • Ik denk niet dat je je aankoopbedrag terug krijgt, ze zullen bij verlies een vergelijkbaar apparaat moeten terug sturen, dus of de zelfde, of evt. de opvolger…
  • Als ik deels het aankoopbedrag terugkrijg ben ik ook al tevreden.. Dan leg ik zelf nog wel bij voor de Acer Aspire 5024WLMi ;)
  • Iemand die trouwens ervaringen heeft met deze notebook?! :lol:
  • Wat ik zou doen:

    1. Ik zou achter de pc kruipen en op de site van HP op zoek gaan naar:
    of: een adres om een aangetekende brief naar te sturen
    of: een telefoonnummer van de klantenservice opzoeken, bellen, het hele verhaal vertellen en vragen om een ADRES. Dus laat jezelf niet iets anders aanpraten, niet late doorverbinden, gewoon een postadres vragen. Moeten ze wettelijk verplicht hebben en dus ook geven.

    2. In de brief zou ik ongeveer zetten:(wel in nette woorden/zinnen:P)

    - Je legt het probleem uit.

    - Je verteld wat je wil (uiterste termijn van oplossing probleem, je noemt een paar eventuele oplossingen voor het probleem (maar NIET dat je ook wel genoegen neemt met de helft v/h geld!!, dat kan later nog)).

    - Je zegt ze duidelijk, maar beleefd, dat als ze niet binnen de genoemde termijn reageren (ik zou zeggen max. 1 week) je verdere stappen zal ondernemen(noem de 1e stap ook!!) zoals naar de consumentenbond stappen.

    Je eindigt met je telefoonnummer+adres+evt email

    Ze hebben nu ruim tijd genoeg gehad en het word tijd voor datgene wat HP wel vaker nodig heeft(en van mij al meedere keren flink gehad heeft) en dat is: een flinke schop onfder de kont.

    Ik heb 3 jaar terug hetzelfde probleem gehad, heb ze na 3 weken uitstel een brief geschreven, daar na 2 weken nog geen antwoord op gekregen, en heb toen een brief gestuurd naar de Consumentenbond(die brief ook bijgevoegd bij NOG een brief naar HP) en bij de brief naar de CB de eerdere brieven en mailtjes naar en van HP(naja, die antwoorden waren er niet).
    Ik kan je dit sterk aanbevelen, ik heb mijn volledige aankoopbedrag teruggekregen, en Bij HP moet je niet te lang wachten en gewoon stappen ondernemen.

    WAT MIJ BETREFT GAAT DIE BRIEF VANDAAG DE DEUR NOG UIT!!!
  • En je had ook een notebook neem ik aan?! Zoja, hoe oud was het apparaat?!

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.