Vraag & Antwoord

Anders (hardware)

krijg niet al mn geld terug

13 antwoorden
  • in vervolg op http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=147621&start=20 maar omdat t inmiddels een ander probleem is even een nieuw topic: Ik heb dus een reepje SDRAM PC100 gekocht. Daarmee kreeg ik mn PC niet werkend. Dus ben ik [b:35c2c5ce64]binnen[/b:35c2c5ce64] 14 dagen teruggegaan met de vraag of ik het kon ruilen. Na wat moeite kon dat, maar nu zeggen ze dat ze er een statisch vrij doosje bij willen. [b:35c2c5ce64]Dat heb ik nooit gekregen!!![/b:35c2c5ce64] Nu gaat er 25% van af. Ik zei dat ik t er niet mee eens was en bood aan 15% eraf, maar [i:35c2c5ce64]zo zijn de regels[/i:35c2c5ce64]. Voorop de bon staat: [quote:35c2c5ce64]De met een * gemerkte artikelen (/dat is mijn product/) zijn gebruikt en hebben doorgaans een garantietermijn van 30 dagen, met uitzondering van batterijen, accu’s en SOFTWARE. Op nieuwe producten garantie volgens fabrieks/importeur opgave of wettelijke regels. Ruilen binnen 14 dagen en uitsluitend in de originele en onbeschadigde verpakking met de KASSABON. Speciaal bestelde artikelen, waar een aanbetaling van tenminste 50% op moet worden gedaan, alsmede hard- en software producten, worden NIET geruild of TERUGGENOMEN. Computers worden in de regel geleverd zonder software, daarom geen garantie op door U ZELF geïnstalleerde programma’s. Op verzoek van de koper doet Hajo onderzoek naar gebreken aan hard- en software. Indien na onderzoek geen gebreken worden geconstateerd, wordt voor dit onderzoek, onderzoekkosten in rekening gebracht. Zie verder de ALGEMENE LEVERINGS- EN VERKOOP voorwaarden in de winkel en aan de achterzijde van deze factuur. KvK:23077083 [/quote:35c2c5ce64] Achterop de bon staat vervolgens [quote:35c2c5ce64] Ruilen binnen 8 dagen en uitsluitend in de originele onbeschadigde verpakking met de originele aankoopbon. Reclames en defecten kunnen alleen worden ingenomen vergezeld van de originele aankoopfactuur. [/quote:35c2c5ce64] Inmiddels zijn die 14 dagen voorbij (die 8 dus helemaal), maar is er toch niet een manier om meer terug te krijgen. Ik snap dat t van mijn kant een foute aankoop is geweest. Maar de winkel wilde t terugnemen (en terecht) maar alleen in een vorm waarin ik t nooit heb gekregen. Is er een manier om toch al mijn geld terug te krijgen, of iig meer dan 75% ? (Of heeft iemand toevallig -gratis of max 5E - zo'n statich-vrij doosje voor RAM-geheugen dat ik voor vrijdag kan hebben?) Oja, t gaat om www.hajo.nl in Utecht (wat mij betreft mag de tekst worden veranderd in [i:35c2c5ce64]onbetwist de [b:35c2c5ce64]slechtste[/b:35c2c5ce64] computerspecialist[/i:35c2c5ce64]. Ik ga er zeer cker nooit meer heen, behalve 1 keer om mn geld te halen.
  • Je kunt alleen je geld terug krijgen als je het binnen 8 dagen terug brengt. Die waren bij de eerste keer toch ook al voorbij? De winkel kan dus ook gewoon zeggen dat je te laat bent voor zo'n geld terug actie. Ik denk dat je weinig kans maakt...
  • er is dan maar een remedie . zoek een drukke dag uit . Ga uitgebreid op de toonbank zitten en zeg dat je niet eerder weg gaat of dat je je geld terug heb gekregen . dat vinden ze niet leuk . dus Succes verzekert . ps de om verpakking heeft niks te maken met het gekochte product .
  • [quote:0465f72fbb="plextor"]de verpakking heeft niks te maken met het gekochte product .[/quote:0465f72fbb]Jawel, verpakking is onderdeel van het product. Zonder originele verpakking krijg je zowiezo geen geld terug. In dit geval is het een ander verhaal omdat het niet om een standaard verpakking van het product gaat. Of zie ik dit verkeerd?
  • [quote:704ba5098d="marientje"] (Of heeft iemand toevallig -gratis of max 5E - zo'n statich-vrij doosje voor RAM-geheugen dat ik voor vrijdag kan hebben?)[/quote:704ba5098d] Ik heb nog wel zo'n doosje liggen...
  • @TS. Heb je wel met die winkel afgesproken dat je misschien later nog terug komt met zo'n doosje? Anders zeggen ze helemaal: " sorry, de termijn van 8 dagen is allang voorbij!" o.i.d.
  • [quote:cdb89bbb2b="JBS"]@TS. Heb je wel met die winkel afgesproken dat je misschien later nog terug komt met zo'n doosje? Anders zeggen ze helemaal: " sorry, de termijn van 8 dagen is allang voorbij!" o.i.d.[/quote:cdb89bbb2b] jaja, das allemaal geregeld, op de bon staat nu komt (uiterlijk) zaterdag terug En tis idd "nogal een ander verhaal" omdat ik t niet in de goede verpakking heb gekregen. Maar dat wist ik -toen- niet en schijnen zij niet -meer- te weten.
  • een om verpakking heeft niets met garantie te maken . je moet toch de verpakking open kunnen maken . om het product te testen en gebruiken. je kan toch niet zien door de verpakking heen kijken of het product kapot is . een fabiekant kan toch niet van een consument verwachten als hij zij.. een tv heb gekocht . dat hij zij de doos twee drie jaar op zolder moet bewaren . dat is toch kul.
  • t gaat niet eens om of ik wel of niet een doosje heb bewaard. Het punt is gewoon dat ik zeg dat ik t niet in een doosje heb gekregen, en hij wel "want dat doen ze altijd" en dat ik niet al mn geld terug krijg als ik niet t doosje erbij lever (wat ik dus niet heb). Het is gewoon zijn woord tegen t mijne. Is daar werkelijk niets tegen te doen?
  • [quote:d5f56ca9e6="marientje"]t gaat niet eens om of ik wel of niet een doosje heb bewaard. Het punt is gewoon dat ik zeg dat ik t niet in een doosje heb gekregen, en hij wel "want dat doen ze altijd" en dat ik niet al mn geld terug krijg als ik niet t doosje erbij lever (wat ik dus niet heb). Het is gewoon zijn woord tegen t mijne. Is daar werkelijk niets tegen te doen?[/quote:d5f56ca9e6] geef hem aan wegens smaad :evil:
  • [quote:dc7bbf8961="marientje"]Is daar werkelijk niets tegen te doen?[/quote:dc7bbf8961] Cru misschien, maar nee, daar is niks tegen te doen. De algemene voorwaarden vermelden nou eenmaal dat het in de originele verpakking moet zitten, en inderdaad is het jouw woord tegen dat van hem, al vind ik het persoonlijk wel mierenn**ken van ze...... Wat je misschien wel kan doen, is het juiste geheugen alsnog bij ze kopen en buiten de oude dimm in het doosje doen en gelijk weer naar binnen lopen :wink:
  • Weet je waarom je geen doosje hebt gekregen? Is het misschien een showmodel en staat dit toevallig op de aankoopbon? Dan kun je dit als argument geven. Als het nog niet zo lang geleden is geweest, kun je de verkoper erbij laten halen die het aan jou heeft verkocht. Misschien dat die kan uitleggen waarom je geen verpakking hebt gekregen. Een andere optie zou zijn het nakijken van de beveiligingstapes. Ik neem aan dat er videobewaking is en dat alles wordt opgenomen. Daarop is heus wel het verschil te zien tussen een doosje en geen doosje. Als je lid bent van de Consumentenbond kun je ter informatie ook nog het Adviescentrum Recht bellen. [url]http://www.consumentenbond.nl/systemwide/contact/?ticket=nietlid[/url] Of bij een andere computerwinkel vragen of ze niet toevallig een verpakking voor je over hebben :wink:
  • De beveiligingsbanden vragen is misschien wel een beetje veel gevraagd. Strax krijg ik helemaal niets meer terug. Dat ik t niet in een doosje heb gekregen komt mssn doordat t pas net binnen was. Ik denk dat ik nog s goed ga praten met degene die t me verkocht heeft, ipv met de baas, die trouwens tot zaterdag weg is, dus tot dan kan ik ongestoord op de andere medewerkers inpraten :evil: Ander geheugen bij hun kopen lijkt me geen optie, want als daar nou weer iets mis mee is, krijg ik daar weer problemen mee. Ik kan wel ff langs een paar andere zaken gaan om te kijken of ze daar van die doosjes hebben. Maar daar kunnen ze ook weer gaan zeuren dat t niet t goeie doosie is.... En helaas ben ik geen lid van de Consumentenbond. Dank voor jullie meedenken! Ik hoop dat ik er nog op een goede manier uitkom met die zaak. In ieder geval ga ik er nooit meer iets kopen :evil:

Beantwoord deze vraag

Weet jij het antwoord op deze vraag? Registreer of meld je aan met je account

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.