Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Anders (hardware)

OrangeICT: lange waarschuwing voor anderen

Hans.Vosman
51 antwoorden
  • Medio mei 2005 heb ik een PC besteld bij het volgende bedrijf:

    Orange ICT
    De Corantijn 43-j
    1689 AN Zwaag
    Tel: 0229-295563
    E-mail: info@orangeict.nl
    Contact-persoon: de heer Jacco Komeyn.

    De componenten in de te bouwen PC moesten grotendeels gelijk zijn aan een eerder door genoemd bedrijf voor mij gebouwde PC (welke levering overigens ook

    niet helemaal zonder problemen is verlopen).
    De componenten bestonden o.a. uit een ASUS P4C800 DeLuxe moederboard, een grafische kaart van nVidia, twee harde schijven van Western Digital, een

    DVD-writer van Plextor en verder uiteraard muis, toetsenbord en ook nog een speakerset. En een door mij aan te leveren DVD-reader. Verder zonder

    Operating Systeem, deze zou ik zelf installeren.

    Op 20 juni kon ik het apparaat ophalen. Er zat echter geen nVidia grafische kaart in zoals gevraagd, maar een ATI Radeon. Hier ben ik vòòr de 20ste wel

    door Orange over gebeld en ben daar in goed vertrouwen op dat moment mee accoord gegaan. Thuisgekomen ben ik er meteen mee aan de gang gegaan.
    Het eerste probleem waar ik tegenaan liep, was, dat de PC niet vanaf DVD wilde opstarten, een vereiste om een OS te kunnen installeren.
    Ben vervolgens in de BIOS gaan kijken en zag, dat het systeem maar één van de twee DVD's herkende.
    De systeemkast open gemaakt en de fysieke aansluiting van de DVD's vergeleken met die van de door Orange eerder geleverde PC. Dit was totaal anders.

    Zelf deze aansluiting aangepast aan die van de eerste PC (PC A).
    Hierna kon ik inderdaad PC B vanaf DVD opstarten.

    Wat mij echter was opgevallen bij het openmaken van de kast, was dat de aansluitingen van de harde schijven er bij wijze van spreken al uit vielen, als

    je er alleen maar naar keek.
    In ieder geval, ik kon gaan installeren. Dacht ik. Wat ik ook probeerde, niets lukte. Tijdens de installaties, van zowel WindowsXP als Windows 2000

    volop foutmeldingen. Als het me dan eindelijk lukte om een installatie, met foutmeldingen af te ronden, was het eindresultaat, dat bij het gebruik van

    het systeem hij spontaan, op willekeurige momenten, opnieuw ging opstarten.

    Omdat ik de PC dus op geen enkele manier aan de praat kreeg, heb ik 'm na een dag of twee drie terug gebracht en de problemen uitgelegd.
    Op de melding, dat de PC niet vanaf DVD wilde opstarten werd nauwelijks gereageerd. Op mijn klacht, dat de DVD-apparaten bij veelvuldig gebruik zo

    extreem warm werden, en zelfs de schijfjes warmer dan ik ooit gevoeld heb, kreeg ik alleen maar te horen, dat dit geen kwaad kon en niets bijzonders

    was. Ik heb dit in PC A gecontroleerd, maar daar doet deze hitte-ontwikkeling zich absoluut niet voor, ook niet na lang gebruik.
    Ik kreeg alleen maar het voorstel, dat Orange de Windows-installatie zou doen.
    Ik moest dan echter wel anderhalf uur arbeidsloon betalen, zo'n €57,–.
    Onder druk van de problemen ben ik daar mee accoord gegaan.

    Rond 28 juni (ongeveer) kon ik de PC weer ophalen. Vragend naar de oorzaak kreeg ik te horen, dat de grafische kaart het probleem van spontaan opnieuw

    opstarten had veroorzaakt. Dit was opgelost door er tijdens de installatie een andere grafische kaart in te zetten en deze na de installatie weer te

    vervangen door de ATI Radeon. Dit leek mij nou niet bepaald de meest elegante oplossing, zeker niet als ik in de toekomst alles weer, om wat voor reden

    dan ook, opnieuw schoon op wil zetten. "Nou, dat is toch geen probleem, dan koop je een goedkoop kaartje voor tijdens de installatie" kreeg ik te horen.

    Ik heb op dat moment heel duidelijk laten blijken, dat mijn voorkeur nog steeds uitging naar een nVidia grafische kaart.
    Maar goed, ik heb de €57,– betaald en ben met de PC naar huis gegaan.

    De volgende avond vol goede moed het ding aangezet en hij startte inderdaad op. Na een uurtje of twee begon hij echter weer spontaan te herstarten.
    De volgende dag verder gegaan met te proberen het orgel aan de praat te krijgen, maar dit resulteerde alleen maar in het helemaal niet meer willen

    opstarten, althans, tijdens het opstarten begint ie opnieuw op te starten.
    Tijdens al deze perikelen kwam ik er ook achter, dat niet het door mij bestelde moederboard in de PC zat, de ASUS P4c800 DeLuxe, maar een variant

    daarvan, de ASUS P4C800 E DeLuxe. Dit gevoegd bij het feit, dat ik ook al niet de door mij gevraagde nVidia grafische kaart had, maakte me nou niet echt

    blij.
    De Orange verklaring voor het andere type moederboard was, dat het door mij gevraagde type niet meer leverbaar was. Onderzoek mijnerzijds, op het net,

    leerde me, dat de P4C800 DeLuxe nog volop verkrijgbaar is. Op het voorstel van mijn kant, om zelf het door mij gewenste type aan te leveren, werd totaal

    niet gereageerd.

    De oorspronkelijke (onveranderde) Orange installatie veiliggesteld en weer, waarschijnlijk tegen beter weten in, zelf allerlei dingen geprobeerd.
    Alles helaas zonder het gewenste resultaat. Uiteindelijk de Orange installatie weer teruggezet, deze bleef nog steeds constant opnieuw opstarten, en de

    4de of 5de juli de PC maar weer teruggebracht.
    Op vrijdag 8 juli rond 13.00 uur langs Orange gegaan. Mijn contact-persoon, de heer Jacco Komeyn, was helaas niet aanwezig. Gebeld door z'n collega de

    afspraak gemaakt, dat ik eind van de middag opnieuw langs zou komen.
    Zo gezegd, zo gedaan. Nou, dat was geen succes.
    Een oorzaak van de problemen is niet gevonden, ze hebben er iets, ik weet niet wat, op geïnstalleerd en dat een paar dagen lang getest. Hoe????
    Geen enkel probleem tegen gekomen, ook tijdens de installatie niet. Dus ze begrijpen niet, wat mijn probleem dan is. En het feit, dat ik voor een

    succesvolle installatie eerst even een andere grafische kaart erin moet zetten, zou voor de heer Jacco Komeyn geen enkel probleem zijn. Nou, voor mij

    wel, onder zulke condities zou ik de betreffende PC nooit gekocht hebben.

    Tijdens dit gesprek kreeg ik ook nog te horen, dat ze een goed werkend systeem hadden afgeleverd, maar dat ie vervolgens niet van DVD wilde booten,

    omdat ik met de aansluiting van de DVD's had zitten klooien.
    Dat vond ik helemaal de bloody limit: ik heb de aansluitingen veranderd, omdat het ding niet wilde booten.

    Ik heb vervolgens gesteld, dat ik een wat dan heet non-pre-installed PC heb besteld met bepaalde componenten, een PC, welke ik verder zelf zou kunnen

    optuigen zoals ik dat zelf wil. En dat ik dus alsnog een PC wil hebben met de door mij gevraagde componenten en waar ik zelf zonder problemen mee aan de

    gang kan. En dat ik, omdat ik onder druk van de problemen die €57,– betaald heb, dit bedrag terug wil hebben.
    Ik kreeg te horen, dat ik dat bedrag absoluut niet terug zou krijgen en dat de PC geen problemen heeft en dat ik 'm mee kon nemen zoals ie er nu stond.
    Dit heb ik geweigerd en na nog een tijdje verbaal stoeien heb ik gezegd, dat ik deze PC niet meer wilde, dat ik een PC wil zoals door mij besteld en

    waar ik zonder problemen mee kan werken. En omdat klaarblijkelijk niet door Orange aan deze wens kan (of wil) worden voldaan, ik dus de aanschafprijs

    van €1637,44 en de onterecht betaalde €57,– terug wilde hebben.
    Ik kreeg van de heer Jacco Komeyn te horen, dat dit absoluut onmogelijk is.
    Ik heb vervolgens aangevoerd, dat ik bij PC A wel voor de pre-installatie betaald heb, maar omdat deze niet goed door Orange gedaan was (XP-Home

    geïnstalleerd i.p.v. de door mij betaalde XP-Pro), deze alsnog door mijzelf gedaan moest worden, en ik nooit om restitutie van het bedrag voor

    installatie heb gevraagd.
    Op dit argument werd totaal niet gereageerd, het leek wel, alsof de heer Komeyn het niet hoorde.

    De PC staat nog bij Orange, als ik 'm wel meeneem, zou dat geïnterpreteerd kunnen worden, dat ik met de koop accoord ga. Mijn geld hebben ze ook nog,

    dus ik heb eigenlijk niets.

    Om helemaal volledig te zijn wil ik ook nog even in het kort de problemen van PC A opsommen:
    -geleverd met 120GB harde schijf i.p.v. de bestelde 160GB.
    -pre-installed met XP-Home i.p.v. XP-Pro, waar voor betaald was; moest Pro dus alsnog zelf installeren. Totaal geen voorstel in de trant van “breng de

    PC maar terug, dan zetten we alsnog Pro erop". Nee, ik kon alleen de Home CD komen ruilen voor een Pro-CD en moest het verder zelf maar uitzoeken.
    -de twee ledjes, 1 voor systeem aan en 1 voor schijf-activiteit, werkten geen van beiden. De PC hiervoor teruggebracht. Na het weer ophalen bleek

    slechts een van de twee ledjes te werken. Dus PC nog een keer terug moeten brengen.
    -De geleverde monitor bleek niet in te stellen; gevraagd om support kreeg ik te horen, dat ik zelf met IIyama moest bellen. Geen enkel support van

    OrangeICT hierbij. Zelf dus met IIyama gebeld en kreeg daar te horen, dat dit wel degelijk via OrangICT afgehandeld moest worden.

    Slechts een keer heb ik een positieve ervaring met OrangeICT gehad.
    Ik wilde na ongeveer een jaar het geheugen in PC A verdubbelen. Het in de PC aanwezige type bleek echter niet meer leverbaar. OrangeICT heeft toen het

    dus bijna een jaar gebruikte geheugen van PC A terug genomen en omgeruild voor het nieuwere type (wel met bijbetaling overigens), zodat ik dus na de

    uitbreiding geheugen van hetzelfde type in de PC heb. Dit vond ik grote klasse, helaas is dit echter de enige keer geweest, dat ik bij Orange iets

    ervaren heb, dat naar echte support riekt.
    ————————————————————————————————————-
    Om niet helemaal met lege handen te komen zitten, heb ik op 11 juli de PC toch maar opgehaald. Was rond 15:30 uur bij Orange, Jacco Komeyn was niet

    aanwezig.

    Hij werd gebeld en gaf mij te verstaan, dat hij om 17:15 uur weer op de zaak zou zijn en dat ik dus rond dat tijdstip de PC kon komen ophalen. Mijn

    argument, dat ik mijn PC wilde meenemen werd afgedaan met "Om kwart over vijf ben ik er weer, dan kunt u de PC zien draaien en meenemen, einde

    discussie." Nou niet bepaald klantvriendelijk!!!!
    Maar goed, de PC dus toch maar opgehaald.

    Op 12 juli opgestart (de door Orange uitgevoerde XP-Pro installatie). Als eerste wilde ik via Windows help kijken, of ik via Windows kan partitioneren.

    Help startte wel, maar na even zoeken, zat het systeem volkomen vast. Zelfs Ctrl-Alt-Del deed niets. Dus harde reset.
    Nog een keer geprobeerd, zelfde resultaat.

    Via allerlei omwegen de Orange-installatie veiliggesteld en toch maar weer zelf begonnen met de XP-installatie. Geen foutmeldingen deze keer, de

    installatie verliep zonder problemen, terwijl toch de ATI grafische kaart in het systeem zat. Na de installatie de VGA driver geïnstalleerd, werkt

    zonder problemen.

    Vervolgens XP-updates ophalen, bijna zonder problemen. Een keer tijdens ophalen spontane reboot, een keer tijdens werken met Verkenner spontane reboot,

    en verder zo nu en dan tijdens update-installaties foutmeldingen, die ik bij eerdere identieke acties nog nooit gehad heb, dus er zit iets niet helemaal

    goed in het systeem.

    Vervolgens begonnen met W2000-installatie, met de ATI-kaart in het systeem.
    Ook hier na de installatie de VGA-driver geïnstalleerd, ook nu weer zonder noemenswaardige problemen.

    Als Orange geen probleem heeft kunnen vinden, hoe kan het dan, dat ik na de eerste keer ophalen van de PC geen enkele installatie voor elkaar krijg

    (zeker vijf/zes keer geprobeerd, XP zowel als W2000), allerlei foutmeldingen, spontane reboots, reboots tijdens de reboot) en na de tweede keer ophalen

    beduidend minder problemen heb, al is het dan nog niet helemaal probleemloos?????
    En hoe zit het met dat verhaal over de ATI-kaart, die de reboots zou veroorzaken????

    Mijn indruk, maar ik ben een hardware-leek, is, dat het moederboard niet helemaal tof is. Ook W2000 eindigt soms met een blauw scherm.
    —————————————————————–
    De XP-installatie is toch niet helemaal okselfris. Ten eerste komt er geen geluid uit m'n boxen en ten tweede heb ik zo af en toe een spontane reboot,

    zonder dat het systeem zwaar belast is.
    De rest van de week geprobeerd geluid uit het orgel te krijgen, is echter helaas niet gelukt.

    Op zondag 17 juli besloten, om maar weer eens helemaal opnieuw te beginnen.
    Om 11:00 uur begonnen en zo'n twaalf uur later maar opgegeven.
    De ene keer tijdens de installatie foutmeldingen over DiskDrive, CD-Romdrive, Battery niet gevonden, of foutmeldingen over USB.
    Als ik wat verder kom, loopt de installatie van SP2 fout (kan catalogus-bestanden niet installeren), of Outlook Express wil niet starten, foutmelding op

    msimn.exe.

    's-Avonds om een uur of negen me schrap gezet voor een allerlaatste poging.

    -installatie XP-Pro SP1a: geen enkele foutmelding, installatie lijkt voorspoedig te verlopen.
    -install & run Intel Chipset Software Installation Utility V7.2.1.1003
    -in device manager staan de volgende devices met een gele vraagteken:
    —Media Audio Controller
    —monitor adapter
    —SCSI & RAID
    —Iets met SM-Bus of zo
    —Ethernet Controller

    -update Fasttrak Raid driver
    -update ATI adapter driver
    -update IIyama monitor driver
    -installeer Soundmax V3630 (de nieuwste van het net)

    -na reboot staat alleen bij Ethernet-controller nog een vraagteken.

    Save backup 1 gemaakt naar andere schijf.

    -speakerset aangesloten: heb geluid!!!!!
    -Wireless adapter software geïnstalleerd en vervolgens adapter fysiek in het systeem gezet.
    -install SP2 vanaf CD; loopt fout met melding: kan catalogusbestanden niet installeren.

    Backup 1 teruggehaald, maar eerst wireless adapter er weer uit.

    -speakers opnieuw
    -wireless software opnieuw

    Save backup 2 gemaakt naar andere schijf.

    -adapter fysieke er weer in
    -netwerk (wireless) geconfigureerd
    -Outlook Express (start nu zonder problemen op) geconfigureerd.
    -IE en OE kunnen geen verbinding krijgen met het net; alles nog een keer gecontroleerd, kan in m'n config geen fouten ontdekken.

    Backup 2 teruggezet.

    -systeem start niet meer op, blijft rebooten.

    Backup 2 nog een keer teruggezet

    -systeem blijft nog steeds rebooten; systeem een tijdje uitgezet, maar bij opstarten blijft ie rebooten.
    -wireless adapter er maar weer uit en backup 1 teruggehaald

    PC start nu weer op, maar:
    –monitor-settings zijn teruggezet naar 800x600.
    –monitor-adapter naar VGA-save
    –beeldscherm terug naar Standaard Beeldscherm

    Bij Apparatenbeheer staan de volgende devices met een gele uitroepteken:

    –beeldscherm-adapter
    –de Intel 3.20GHz processor (tweemaal)
    –microcode update apparaat
    –en alles bij USB controllers

    Ik geef het even op.


    Op 20 juli, dus een maand na aanschaf, met de PC naar VOS-Electronics gegaan, ironisch genoeg qua bedrijf een buurman van OrangeICT.
    Wat die mensen gedaan hebben, ongelooflijk. Wat een service.
    Ik mocht de PC daar neerzetten en de installatie uitvoeren. Als het fout zou lopen, zou een van de VOS-mensen komen kijken.
    Nou, de installatie is in de voorgaande vijftien keer nog nooit zo snel fout gelopen als deze keer. Na de eerste reboot behorend bij de install, maar

    nog voor het punt van “apparaten instellen” ging het systeem rebooten. Na de reboot de melding “Setup wordt herstart” en op het zelfde punt weer een

    reboot. Weer herstart en weer reboot.
    Wat toen volgde, kan ik eigenlijk nog nauwelijks geloven. Omdat ze geen moederbord voorradig hadden, waar alle componenten van mijn PC op konden worden

    aangesloten, hebben de VOS-mensen een eigen systeem gestript en vanuit mijn PC overgezet: processor, grafische kaart, beide harddisks, beide DVD

    apparaten, geheugen, floppy drive. Maw, mijn PC met alleen een ander moederbord.
    En ik mocht me weer gaan uitleven met de installatie. Ik vind dit werkelijk grandioos, ik heb er geen woorden voor.

    Goed, de installatie opnieuw gestart. Vlekkeloos, geen enkele foutmelding, geen enkele niet bij de install behorende reboot, kortom, geen enkel

    probleem. SP2 er op gezet, weer geen enkel probleem. Vervolgens zorgden ze voor een Internet-aansluiting en heb ik alle essentiële en optionele updates

    opgehaald en installed. Ook nu weer geen enkel probleem. Paar keer gereboot, geen probleem. Onder W2000 een backup gemaakt van deze XP-versie, de

    C-schijf schoongepoetst, met Verkenner de backup teruggezet en XP weer opgestart. Lopen als een trein.
    Een beetje gespeeld met het systeem, no problemas.

    Helaas (voor mij) blijkt, dat VOS-Electronics het MOBO niet rechtstreeks bij ASUS om kon ruilen, dat moet via de distributeur. En aangezien VOS niet

    dezelfde distributeur heeft als Orange, is deze weg dus ook afgesneden. Ik zal dus toch terug moeten naar Orange, maar ben bang, dat ik daar niet veel

    zal bereiken.
    ————————————————————————-

    Op 22 juli geprobeerd de heer Komeyn mee te krijgen naar VOS in een poging, hem er van te overtuigen, dat er wel degelijk een probleem met de PC is. De

    heer Komeyn weigerde dit met de woorden: Als u zo nodig door VOS uw PC uit elkaar laat halen, moet u dat zelf weten, maar ik ga niet mee”.
    Mijn argumenten, dat hij dan met eigen ogen kon zien, dat het moederbord wel degelijk niet goed werkt, haalden niets uit. “Als het moederbord niet goed

    werkt, kunt u toch ermee terug komen, dan zorgen wij voor een ander moederbord”, was zijn reactie. Toen ontplofte ik zowat. Dat is dus precies, wat ik

    al ruim een maand aan het proberen ben.
    De hierop volgende discussie is nou niet bepaald in de beste harmonie verlopen en zal ik hier ook maar niet weergeven. Het eindigde eigenlijk met dat

    hij me de zaak uit wilde zetten.
    Op mijn voorstel (op aanraden van VOS), om aan VOS de gegevens van het moederbord door te geven, zodat VOS zou kunnen proberen het bord om te ruilen,

    werd gereageerd met: “Daar begin ik niet aan, ik heb niets met VOS te maken. U bent toch naar VOS gegaan.”

    Om toch nog wat aan de PC te hebben, heb ik VOS gevraagd, voor een ander moederbord te zorgen en deze dan in te bouwen, zodat ik in ieder geval een

    werkende PC heb. Uiteraard (maar helaas) gaat dit me wel weer extra geld kosten, zo’n kleine €200, –.

    Al met al wordt het zo wel een erg dure PC. Dit alles had niet hoeven gebeuren, als OrangeICT goede support had gegeven en de heer Komeyn zich wat

    klantvriendelijker had opgesteld. Misschien is een cursus “Communicatieve vaardigheden” voor hem geen weggegooid geld.

    Op 25 juli bij Orange langs geweest om te vragen, of ik het niet goed werkende moederbord weer bij hun in kon leveren en m’n geld terug kon krijgen.

    Ongelooflijk maar waar, dat kon. Had ik niet verwacht.
    Vrijdag 29 juli met het moederbord van VOS naar Orange, kon echter onverrichter zake terug, want het moest helemaal compleet zijn, tot aan de doos toe.

    Omdat VOS echter het nieuwe bord nog niet binnen had, was dat een probleem
    Maandag 1 augustus met het bord, in de doos van en met de toebehoren van het nieuwe bord, alweer bij Orange langs. En zowaar, ik kreeg zo’n €140,–

    terug. Eindelijk toch gelukt. Nou nog een goed werkende PC.


    Op 3 augustus ‘s-middags naar VOS-Electronics. M’n PC stond daar nog ontmanteld, ze waren er nog volop mee bezig. Ondanks het nieuwe mobo bleef het

    orgel problemen geven. Alle mogelijke hardware-componenten werden vervangen door andere om het probleem te lokaliseren. Aan het eind van de middag

    bleek, dat m’n 160GB systeemschijf niet helemaal tof was. VOS gaat zorgen voor vervanging van de disk. Dat noem ik nou klantenservice: GROTE KLASSE.
    De PC mee naar huis genomen om te gaan kijken, of alles nu wel goed werkt.

    10 augustus: Afgelopen week bezig geweest met installeren van WXP en W2000. De installaties op zich gaan goed, zonder ook maar één enkele foutmelding,

    maar het geheel werkt toch niet lekker:
    -bij opstarten XP foutmelding over Generic host for Win32 Services (of zoiets).
    -Verkenner komt bij opstarten meteen met foutmelding.
    -proberen te openen van een TXT-bestand resulteert in een blauw scherm.
    Ook W2000 werkt niet stabiel. Mijn verdenking gaat uit naar de grafische kaart een ATI Radeon/Mobility 9250, ik denk, dat die niet goed matched met het

    MOBO, een ASUS P4P800-E De Luxe.
    ‘s-Middags maar weer naar VOS om dit te bespreken. Kreeg zo een andere kaart mee (nVidia) om het daarmee te proberen. Alweer GROTE KLASSE.

    14 augustus:
    De nVidia kaart is wel een verbetering: geen verkenner- of IE foutmeldingen meer, TXT-bestanden zijn normaal te openen, de Generic Host melding doet

    zich ook niet meer voor.
    Maar helaas, het systeem is nog steeds niet stabiel: bij het installeren van software (Kerio Firewall, Avast Virusscanner, Adobe Reader 7, Ad-Aware

    Personal, Spybot Search & Destroy) blauwe schermen. Opnieuw proberen en dan lukt het meestal wel, maar dat is natuurlijk geen werken zo.
    Het hele ritueel geprobeerd met een andere muis (een mens moet toch wat), maar dat hielp niet.
    Vervolgens de fysieke verbindingen naar de USB en Firewire poorten in het front-paneel maar eens losgetrokken, en zie daar, het installeren van de

    software ging fluitend: geen blauwe schermen meer.
    Maar nog steeds is het systeem niet stabiel. Na een reboot verscheen er toch weer een “Generic Host” foutmelding en bij het switchen tussen twee

    gebruikers kreeg ik de melding dat Windows zich van een ernstige fout had hersteld.
    Op 16 augustus de PC maar weer bij VOS gebracht, want in ieder geval zit er iets fout bij de front-aansluitingen of de bedrading daar naartoe.

    Op 18 augustus overleg gehad met VOS, het systeem blijft blauwe schermen geven. Hoe nu verder?
    Voorstel van VOS: ander moederbord (Intel), twee andere schijven (Maxtor), ander geheugen (Dane-Electric), andere systeemkast. Intel moederbord

    impliceert wel ook aan aparte firewire kaart. Omdat we er anders niet uitkomen, het Orange-systeem is niet aan de praat te krijgen, ben ik hier mee

    accoord gegaan.

    Op 19 augustus het “nieuwe” systeem bij VOS opgehaald, ga vanaf maandag kijken of ik nu wel verder kom.
    Alle inzet van VOS, die ik nog steeds werkelijk fantastisch vind, en alle nieuwe hardware componenten kost me wel zo’n €250,– extra. Zeker niet veel als

    je bedenkt, wat VOS allemaal voor me gedaan heeft, maar het maakt mijn computer zo wel erg duur, inmiddels ruim €2000,– en ik vind, dat ik die €250,–

    eigenlijk op Orange zou moeten kunnen verhalen.

    Inmiddels ben ik twee weken verder (2 sept) en ben een gelukkig mens. Ik heb een werkende PC, waar ik zonder problemen Windows en allerlei applicaties

    op heb kunnen installeren. Geen enkel blauw scherm, geen enkele foutmelding, geen enkele onterechte reboot. Ik heb ook m’n oorspronkelijke Corsair

    geheugen er weer in gezet en het systeem werkt vlekkeloos.

    Conclusie:
    - Wil je een hoop problemen zonder service: ga naar
    —– Orange ICT
    —– De Corantijn 43-j
    —– 1689 AN Zwaag
    —– Tel: 0229-295563
    —– E-mail: info@orangeict.nl
    —– Contact-persoon: de heer Jacco Komeyn.

    - Wil je geen problemen en GOEDE service: ga naar
    —– VOS-Electronics
    —– De Corantijn 43
    —– 1689 AN Zwaag
    —– Website http://www.vos-electronics.com/ E-mailadres wilco@vos-electronics.com
    —– Telefoonnummer +31 (0)229-285030

    ======================================================

    Marcel de Jong
  • en jij denkt dat iedereen dit hele verhaal leest?
  • begin jij hier ook al

    je moet hier netr zo goed als op dat andere forum wel de adres en persoons namen weghalen
  • voor de andere

    hier staat het topic

    http://forum.computeridee.nl/viewtopic.php?t=5044
  • [quote:c25d4e24ed="marcelj"]Conclusie:
    - Wil je een hoop problemen zonder service: ga naar
    —– Orange ICT
    - Wil je geen problemen en GOEDE service: ga naar
    —– VOS-Electronics[/quote:c25d4e24ed]Ik zou beide zaken passeren en 's verder kijken dan Zwaag. :lol:
    http://www.tweakers.net/shopsurvey/6608
    http://www.tweakers.net/shopsurvey/1002
  • Ben je alle forums aan het aflopen? Jij neemt er wel wat moeite voor zeg!
    http://forums.breekpunt.nl/forums/topic.asp?TOPIC_ID=24585
  • jij bent ceker leveloos

    wie gaat nou ze levensverhaal type :-? :-?

    en dit en dat en daar……



    1 woord - - >> leveloos
  • ach laat hem, als hij er blij van word :lol:

    Verder kan ik me het ook wel voorstellen dat hij het verhaal graag kwijt wil. Ik heb wel het hele verhaal gelezen, misschien zouden jullie dat ook eens moeten doen. Ik ben echt stomverbaasd dat er tegenwoordig nog zulke slechte computerwinkels bestaan. Als ik jou was ( de TS) zou ik een brief aan de consumentenbond met het hele verhaal eens overwegen, of u nou lid bent of niet. Misschien willen ze zelfs wel bemiddelen, want deze slechte service kan natuurlijk egt niet! Ik zou toch met behulp van andere buitenstaande instanties proberen om een deel mijn geld terug te krijgen, en zou het hier absoluut niet bij laten.

    En jongens niet zo zeuren hoor 8) je zou ook kunnen zeggen: zijn jullie alle forums langsgeweest om zijn verhaal te zoeken? :D

    Dat hij de naam van de beide pcwinkels vernoemt snap ik wel, en ik vind(ook al ben ik geen mod) dat die gewoon mogen blijven staan. Wel zou ik als mod de naam van de medewerkers veranderen.


    Edit:\ wat ik wel slecht vind is dat er nergens het geheugen gecontroleerd word, wat ik als eerste zou doen bij blauwe schermen….
  • \\offtopic: best handig die snelscroll knop op de mx1000
  • denk dat je in het begin zelf toch ook redelijk wat fouten hebt gemaakt… Uit het verhaal krijg ik het idee dat je niet echt weet wat je doet (no offence…) je gaat de kabelaansluitingen van een andere pc vergelijken en dan die gebruiken… Als er nog geen OS opstaat dan kun je niet al je spelers gebruiken, je kunt alleen de speler gebruiken die als MASTER staat ingesteld en als in de bios de bootsequence cdrom voor hdd-0 heeft staan. Je zult als je een brander hebt dus eerst via daarmoeten installeren. Andere mogelijkheid is de win98 diskette die de cdromspelers tijdelijk installeerd en daardoor toegankelijk maakt.
    Hebhet idee maar weet dit natuurlijk niet zeker dat je tijdens het veranderen van je kabels niet veilig hebt gewerkt (dat betekent niet op vloerbedekking werken, kabeltje om je arm naar aarde stopcontact, niet op plastic ondergrond werken enz). Als dit zo is grote kans dat je zelf je mobo dmv het zogenaamde ESD hebt kapotgemaakt.
    Probleem normaal als je zelf je pc in elkaar zet en er vervolgens iets kapot blijkt dat veel winkels dan zeggen heej dat heb je zelf gedaan. Aangezien de winkel voor jou het mobo erin heeft gezet en als je niet hebt gezegt dat je er zelf aangerommeld hebt dan zal en moet de winkel het product wel terugnemen.

    btw overal dat verhaal gaan posten… ik hoop dat je een ban krijgt op diverse fora's zo'n enorm verhaal is echt BS om overal te posten doe het dan hooguit kort en beknopt. Heb je al naar kassa en radar gemaild :lol: :lol: :lol:???
  • Hi SDK,

    Heb absoluut geen bezwaar tegen commentaar, maar alvorens commentaar te leveren, lees eerst het onderwerp goed door.
    Ten eerste: de kans je MOBO op te blazen met alleen een kabeltje om te prikken lijkt mij niet erg waarschijnlijk (maar ik ben een leek), maar ook nadat het MOBO door een ander MOBO vervangen was (door VOS-Electronics) werkte het systeem voor geen meter. Verder heb ik eerst de systeemkast aangeraakt, waardoor ik volgens mij niet meer statisch geladen zou moeten zijn.

    Ten Tweede: Het boot-probleem had niets te maken met een eventuele foutieve bootsequence of whatever, maar de DVD was, door de verkeerde aansluiting, gewoon niet bekend in de BIOS. En dan wordt het moeilijk booten.

    Marcel
  • Hi Tinus89,

    Lijkt me een goed idee, consumentenbond, ga ik een over denken.

    Bedankt,
    Marcel
  • [quote:64b0cee240="marcelj"]Hi SDK,

    Heb absoluut geen bezwaar tegen commentaar, maar alvorens commentaar te leveren, lees eerst het onderwerp goed door.
    Ten eerste: de kans je MOBO op te blazen met alleen een kabeltje om te prikken lijkt mij niet erg waarschijnlijk (maar ik ben een leek), maar ook nadat het MOBO door een ander MOBO vervangen was (door VOS-Electronics) werkte het systeem voor geen meter. Verder heb ik eerst de systeemkast aangeraakt, waardoor ik volgens mij niet meer statisch geladen zou moeten zijn.

    Ten Tweede: Het boot-probleem had niets te maken met een eventuele foutieve bootsequence of whatever, maar de DVD was, door de verkeerde aansluiting, gewoon niet bekend in de BIOS. En dan wordt het moeilijk booten.

    Marcel[/quote:64b0cee240]Urm ten eerste ga ik zo'n lange tekst alleen scannen/speedreeden het is je eigen verantwoordelijkheid een kort in informatief overzicht te geven van het probleem.
    Maar met het "even inprikken geen probleem" daarin ben je dus echt een leek, er hoeft niks te gebeuren en electronica is onherstelbaar beschadigt. Er wordt niet voor niks voor miljoenen euro's paar jaar aan veiligheids maatregelen uitgegeven in telefoon/adsl centrale's etc. Je zou hier eens moeten kijken: http://home.hccnet.nl/w.l.hoogenboom/esd.html. Zoals je kunt zien zijn sommige onderdelen al bij 100 volt kapot. Een trui aan hebben en je arm bewegen wekt al vele malen meer voltage op dan dat, je ziet het niet, je voelt het niet maar het effect is er wel. Effect hoeft overigens niet meteen merkbaar te zijn.

    [quote:64b0cee240]Maandag 1 augustus met het bord, in de doos van en met de toebehoren van het nieuwe bord, alweer bij Orange langs. En zowaar, ik kreeg zo’n €140,–

    terug. Eindelijk toch gelukt. Nou nog een goed werkende PC.
    [/quote:64b0cee240]
    urm denk niet dat je meer krijgt dan wat je al hebt gekregen… Dat jij een ander bord van 200 euro uitkiest en dan 200 euro van orange wil hebben dat slaat natuurlijk nergens op…(zelfde als een kia rio bestellen, levertijd is lang dus maar ff een ferrarie halen en dan die claimen bij kia…) de 50? euro kosten voor installeren windows ga je ook niet terug kunnen krijgen aangezien dat gewoon werkuren zijn. Of heb je de 250 euro die je terugwil ergens anders op gebaseerd?
  • wat een verhaal .
    :lol:
    en az 67 heeft ook al verloren :lol: .
  • Damn, FC Twente verloren :P


    Nee, ff ontopic:

    Tis vervelend dat het zo voor je gelopen is, maar mag ik eens vragen hoe oud/jong je bent ?
    Ik bedoel, neem je vader mee, en ze geven je meteen een compleet werkend systeem hoor.

    En als ik je een tip mag geven voor de volgende keer:
    Als je na 3x je sys wéér terug kan brengen en je krijgt sunne reactie, dan gewoon met de rechter dreigen :) helpt altijd\
  • Wat ik uit je verhaal wel opmaak, is dat het kennelijk niet zo'n verstandige keus was om de computer zonder besturingssysteem te laten leveren. Want dan had je gelijk geweten dat de boel niet draaide en had je de hele reut gelijk ongewijzigd retour kunnen doen. In dit soort discussies de makkelijkste weg omdat je aannemelijk kan maken dat je zelf niet met het systeem hebt gerommeld.

    Als ik het verhaal verder zo lees, dan ben je totaal verkeerd geholpen. Wanneer iets bij jouw duidelijk niet werkt, en bij een bedrijf juist een paar dagen zonder problemen, tja, dan kan dat betekenen dat de computer gewoon niet nagekeken is. Het verschil tussen een nVidia en een Ati videokaart zou helemaal niet mogen uitmaken. Wat je er zelf ook van denkt.
    Mijn gedachte is dat er duidelijk iets mis is met het moederbord en/of geheugen en/of de CPU. Het kan best wat anders zijn, dat wel, toch geloof ik dat niet. Omdat ik niet precies weet wat er uiteindelijk echt kapot was, is het voor mij niet in te schatten hoe slecht het bedrijf O nu echt is (op een schaal tussen bv 0 en 3). Hoger lijkt me sowieso te complimenteus. Statische elektriciteit is een groot risico, maar dan moet iemand het wel heel bont maken. En ik ga er ook van uit dat het de juiste voorzorgen zijn genomen, toch?
  • [quote:1df622c3cd="Hans.Vosman"]Wat ik uit je verhaal wel opmaak, is dat het kennelijk niet zo'n verstandige keus was om de computer zonder besturingssysteem te laten leveren. Want dan had je gelijk geweten dat de boel niet draaide en had je de hele reut gelijk ongewijzigd retour kunnen doen. In dit soort discussies de makkelijkste weg omdat je aannemelijk kan maken dat je zelf niet met het systeem hebt gerommeld.

    Als ik het verhaal verder zo lees, dan ben je totaal verkeerd geholpen. Wanneer iets bij jouw duidelijk niet werkt, en bij een bedrijf juist een paar dagen zonder problemen, tja, dan kan dat betekenen dat de computer gewoon niet nagekeken is. Het verschil tussen een nVidia en een Ati videokaart zou helemaal niet mogen uitmaken. Wat je er zelf ook van denkt.
    Mijn gedachte is dat er duidelijk iets mis is met het moederbord en/of geheugen en/of de CPU. Het kan best wat anders zijn, dat wel, toch geloof ik dat niet. Omdat ik niet precies weet wat er uiteindelijk echt kapot was, is het voor mij niet in te schatten hoe slecht het bedrijf O nu echt is (op een schaal tussen bv 0 en 3). Hoger lijkt me sowieso te complimenteus. Statische elektriciteit is een groot risico, maar dan moet iemand het wel heel bont maken. En ik ga er ook van uit dat het de juiste voorzorgen zijn genomen, toch?[/quote:1df622c3cd]
    Meneer vosman van vos computers :P ? EDS is toch echt een onderschat probleem bij veel (kleine) electronica winkels. "even" op de kast ontladen is volgens vele voldoende. Als men echter eventjes in de tabelletjes kijkt levert opstaan uit een stoel al 18000 volt op, hoewel op een heel laag ampere kan het wel degelijk schade toebrengen aan de apparaten…
  • Natuurlijk is alles kwetsbaar en kan dat zo kapot gaan. De waarschuwing is dus zeker terecht. Persoonlijk vind ik de formulering te heftig en daardoor vatbaar voor onjuiste interpretatue, De keerzijde van de formulering is dat je zo iedere winkel vrij kan plijten terwijl er toch degelijk fout is afgehandeld. Daarom ben ik voorstander om als iets niet werkt, er direct mee terug te gaan zonder er zelf mee te experimenteren. Zoals deze computer was afgeleverd, zou dat nooit hebben gekund.
    En om er gelijk van uit te gaan dat een computer liefhebber niet weet wat die doet, gaat mij zelf iets te ver. Mocht die er inderdaad niks vanaf weten, blijf er dan ook echt vanaf.
    Van "goede" winkels heb ik zelf ook geen hoge pet. Een winkel Almere, die ik op zich wel goed vind, pakt geheugen kaartjes gewoon beet. Die zijn dus hardstikke fout bezig. Alleen met garantie doen ze dus verder niet moeilijk zolang je de bon maar hebt.
    Tja, en bij een bedrijf A in Overijssel kreeg ik ook geheugen in een geopende verpakking, dan weet ik dus ook niet of dat geheugen het oorspronkelijk geheugen is en hoe dat aan is geraakt. Ik kan op alle slakken zout leggen, en misschien moet ik dat ook wel doen, maar ik vermoed toch dat dat wat overdreven is. Het is wel een waarschuwing voor dat bedrijf om het niet te bont te maken. De keerzijde is dat ik bedrijven op een gegeven moment ook moet kunnen vertrouwen. Even twee voorbeelden van bedrijven die ik vertrouw, maar zeker heel erg fout bezig zijn, maar het bij lange na niet zo bont maken als bedrijf O die driftig lijkt te worden vrij geplijt.
  • zeker slechte service, maar ik vind dat jij je ook te lang hebt laten gaan met die problemen van dat bedrijf. je moet meteen actie ondernemen, dingen eisen enz…
  • [quote:153cc83de0="Hans.Vosman"]Natuurlijk is alles kwetsbaar en kan dat zo kapot gaan. De waarschuwing is dus zeker terecht. Persoonlijk vind ik de formulering te heftig en daardoor vatbaar voor onjuiste interpretatue, De keerzijde van de formulering is dat je zo iedere winkel vrij kan plijten terwijl er toch degelijk fout is afgehandeld. Daarom ben ik voorstander om als iets niet werkt, er direct mee terug te gaan zonder er zelf mee te experimenteren. Zoals deze computer was afgeleverd, zou dat nooit hebben gekund.
    En om er gelijk van uit te gaan dat een computer liefhebber niet weet wat die doet, gaat mij zelf iets te ver. Mocht die er inderdaad niks vanaf weten, blijf er dan ook echt vanaf.
    Van "goede" winkels heb ik zelf ook geen hoge pet. Een winkel Almere, die ik op zich wel goed vind, pakt geheugen kaartjes gewoon beet. Die zijn dus hardstikke fout bezig. Alleen met garantie doen ze dus verder niet moeilijk zolang je de bon maar hebt.
    Tja, en bij een bedrijf A in Overijssel kreeg ik ook geheugen in een geopende verpakking, dan weet ik dus ook niet of dat geheugen het oorspronkelijk geheugen is en hoe dat aan is geraakt. Ik kan op alle slakken zout leggen, en misschien moet ik dat ook wel doen, maar ik vermoed toch dat dat wat overdreven is. Het is wel een waarschuwing voor dat bedrijf om het niet te bont te maken. De keerzijde is dat ik bedrijven op een gegeven moment ook moet kunnen vertrouwen. Even twee voorbeelden van bedrijven die ik vertrouw, maar zeker heel erg fout bezig zijn, maar het bij lange na niet zo bont maken als bedrijf O die driftig lijkt te worden vrij geplijt.[/quote:153cc83de0]ja natuurlijk kan het ook een productie fout zijn, maar wat ik wil aangeven is dat je als je zelf gaat sleutelen een risico neemt en voor de gevolgen zelf verantwoordelijk bent of het nu jou fout vanaf het begin af aan is geweest of niet (lastig achteraf aan te tonen). Een winkel met een redelijke customer service zal echter gewoon het defecte item (kostenloos) opsporen en opsturen naar de fabrikant die vervolgens de winkel weer een nieuwe stuurt. Ik snap echter de winkel ook wel dat het in princiepe niet hun probleem is als het hele systeem niet werkt aangezien er is gekozen voor geen voor installatie. Dergerlijke regelingen tref je ook aan bij grote zaken als alternate, laat je hun het samenstellen dan wordt er getest enz. Bestel je alle onderdelen los dan wordt het lastiger. In geval van alternate zul je zelf moeten weten welk onderdeel defect is. Vervolgens moet je dat daar testen, blijkt er niks mis mee te zijn dan kost dat je 25 euro. Klantvriendelijk, nee, begrijpelijk, ja.
    Zo'n lastercampagne die marcel is begonnen vind ik persoonlijk een beetje kinderachtig heb zelf ook een keer iets meegemaakt wat niet helemaal eerlijk was;
    Voeding kapot (en 3dkaart bleek later alleen fan te zijn die niet werkte maar goed…), ging voor nieuwe kast en geheugen naar winkeltje, hadden bepaalde kast niet dus ging voor kast naar winkeltje waar pc was gekocht. Vervolgens bracht ik de kast een week later terug naar die winkel waar het geheugen wel zou zijn, was echter vervolgens mijn geheugen doorverkocht omdat de prijs 10 euro was gestegen… daar wordt je dus ook niet vrolijk van. Het voordeel van de wat grotere ketens is dat hier toch wat meer ruimte is voor onderhandelingen (zoals ik bij alternate had, had geheugen besteld bij alternate pc3000, kwam daar pc3000 uitverkocht pc2700 2x20 euro duurder, heb geregeld dat ik het voor de pc3000 prijs kon meenemen.)

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.