Vraag & Antwoord

Anders (hardware)

Reparatie adres laptop

21 antwoorden
  • Heeft iemand een suggestie voor een betaalbaar adresje in Groningen e.o. (of landelijk met ophaal-/brengservice) om mijn laptopschijf te vervangen? De fabrikant vraagt hiervoor al een enorm bedrag, nog afgezien van "onvoorziene zaken" die ze tegenkomen. En dat zal het bedrag nog meer verhogen.
  • Wat is de restwaarde van de laptop en hoeveel ben je van plan er nog aan geld in te willen stoppen? Vaak loont het niet zo'n ding te laten repareren als je nu voor zo'n 600 euro al een veel moderner apparaat hebt.
  • Aan een nieuwe ben ik nog niet echt aan het denken. De oude is nu 1,5 jaar oud. Een 2,5" schijfje van 40-60 Gig kost een 100 Euro. Als ik een adresje vind waar ze voor 100 Euro arbeidsloon het zaakje even inbouwen ben ik het heertje. Of ik voor 600 Euro een nieuwe vind die heeft wat de mijne heeft, waag ik vooralsnog een beetje te betwijfelen: - hele mooie kwaliteit breedbeeld; - DVD RW drive; - draadloze netwerkkaart; etc. etc. Dank voor je reaktie!
  • Zo'n schijfje is toch niet moeilijk in te bouwen? Als je een simpele laptop hebt kun je het wel zelf denk ik :wink:
  • dat dacht ik ook al. :roll:
  • Valt een beetje tegen: - Kreeg suggestie dat bij sommige laptops de schijf onder een klepje onderop zit. Mijn 2 klepjes verbergen slechts het geheugen en de draadloze netwerkkaart. - Kreeg suggestie dat als je het toetsenbord 'eruit wipte' je er zo bij kunt. Ook met alle schroeven onderop los krijg ik zonder geweld het toetsenbord er niet 'uitgedrukt'. Mijn probleem is dat, met alle schroeven los, ik het ding niet volledig open krijg. Ergens zitten er nog -voor mij niet bereikbare- verbindingen. Wellicht via de ingebouwde DVD RW drive o.i.d. Ik ben een beetje bang de zaak open te breken. :D
  • [quote:351e67e56a="KeesA"]Een 2,5" schijfje van 40-60 Gig kost een 100 Euro. Als ik een adresje vind waar ze voor 100 Euro arbeidsloon het zaakje even inbouwen ben ik het heertje.[/quote:351e67e56a]Ow, het ging alleen over de harde schijf, ff overheen gelezen ...Welke laptop is het precies (merk + typenummer)? In de handleiding staat meestal wel hoe je bij de HDD komt.
  • Oww..... :) BenQ Joybook 8100. Handleiding: summierder dan summier. Ondersteuning BenQ: nihil, slecht merk om service te vragen. Je wordt als lastpost behandeld! Heb het ding (mooi ding overigens!) gekregen, met de rekening en aankoop/garantiebewijs. Was destijds een Albert Heijn artikel en destijds mooi ding voor z'n prijs.
  • [quote:65fe857cc9="KeesA"]BenQ Joybook 8100. Was destijds een Albert Heijn artikel[/quote:65fe857cc9]Was ie toen niet met 2 jaar garantie aan huis verkocht? http://www.ah.nl/multimedia/index.jsp?id=294178&trg=multimedia/index.joybook [i:65fe857cc9]Garantie 24 maanden, pick-up en return (bij hardware problemen)[/i:65fe857cc9]
  • ja nu je hem hebt opengemaakt heb je zowiezo geen garantie meer...
  • [quote:a3075364b4="dadogg"]ja nu je hem hebt opengemaakt heb je zowiezo geen garantie meer...[/quote:a3075364b4]Niet sowieso ... in de garantievoorwaarden dient expliciet te staan dat je geen garantiezegel mag verbreken, anders behoud je gewoon de garantie. Er zijn immers legitieme redenen om je laptop open te schroeven, bijv. voor een upgrade van het intern geheugen.
  • [quote:24732def01="Obi-wan-kenobi"][quote:24732def01="dadogg"]ja nu je hem hebt opengemaakt heb je zowiezo geen garantie meer...[/quote:24732def01]Niet sowieso ... in de garantievoorwaarden dient expliciet te staan dat je geen garantiezegel mag verbreken, anders behoud je gewoon de garantie. Er zijn immers legitieme redenen om je laptop open te schroeven, bijv. voor een upgrade van het intern geheugen.[/quote:24732def01] Als ze het niet merken, wat maakt het dan uit?
  • [quote:171454b724="-stof-"][quote:171454b724="Obi-wan-kenobi"][quote:171454b724="dadogg"]ja nu je hem hebt opengemaakt heb je zowiezo geen garantie meer...[/quote:171454b724]Niet sowieso ... in de garantievoorwaarden dient expliciet te staan dat je geen garantiezegel mag verbreken, anders behoud je gewoon de garantie. Er zijn immers legitieme redenen om je laptop open te schroeven, bijv. voor een upgrade van het intern geheugen.[/quote:171454b724] Als ze het niet merken, wat maakt het dan uit?[/quote:171454b724] Er zit dan een sticker op, die stuk gaat als je hem open maakt. Maar goed, blijkbaar is dat dus niet altijd zo
  • De sticker is er niet, althans niet aan de buitenkant. Waar ik WEL heel erg mee geholpen ben is de verwijzing naar de advertentie van AH, die Obi-wan-kenobi gaf. In de BenQ documentatie staat een garantietermijn van 1 jaar. De advertentie rept van 2 jaar. Ik heb via de BenQ site een garantieverzoek gedaan en het stukje tekst uit de advertentie, waarin de 24 maands garantie staat vermeld, meegekopieerd. Mocht e.e.a. tot garantie-reparatie leiden, dan mag Obi-wan-kenobi een wens doen. Ik zal dan mijn best doen die in vervulling te doen gaan. :P Nou even zien OF ik bericht terug krijg. Iedereen bedankt tot zover voor het meedenken!
  • nou obi, dat wordt waarschijnlijk een blowjob :):)
  • [quote:79b33ead9a="KeesA"]Ik heb via de BenQ site een garantieverzoek gedaan en het stukje tekst uit de advertentie, waarin de 24 maands garantie staat vermeld, meegekopieerd.[/quote:79b33ead9a]Als BenQ nu trouwens moeilijk doet, dan moet je AH hierop aanspreken. AH is immers je eerste aanspreekpunt omdat je het spul bij hen gekocht hebt. AH servicelijn, telefoon 0800-0305 keuze 2 (gratis). [quote:79b33ead9a="dadogg"]nou obi, dat wordt waarschijnlijk een blowjob[/quote:79b33ead9a]Nou ik pas als je het niet erg vindt, tenzij het de zus van Kees uit Flodder is, die ook Kees heet. :P
  • Nou, gisteren de servicelijn van BenQ gebeld. Vandaag wordt het laptoppie opgehaald. Ik heb, zonder dat ik daar een schriftelijk bewijsstuk van heb, gerefereerd aan 24 maanden garantie. Ook de advertentie van AH van januari 2005 kon ik niet meer vinden. Ze hebben dit gechecked a.d.h.v. het serienummer (wsch. de serienummers die aan AH zijn uitgeleverd en die dus 2 i.p.v. 1 jaar garantie hebben) en verder niets genoemd over kosten van 'pick up and return', reparatiekosten etc. Dus heb ik redelijke hoop dat het zonder bijkomende kosten goed komt. Indien niet, dan zal ik inderdaad de AH-servicelijn bellen en het via die weg proberen te regelen. Nogmaals: als dit goed afloopt heeft Obi-wan-kenobi er eentje van me tegoed! Maar dan iets fatsoenlijks....................
  • [quote:d34df9a529="KeesA"]als dit goed afloopt heeft Obi-wan-kenobi er eentje van me tegoed! Maar dan iets fatsoenlijks[/quote:d34df9a529]fatsoenlijk of niet, hier op dit forum doen we niets voor persoonlijk gewin, dus ik heb niets te goed hoor. Laat gewoon maar weten hoe het afloopt! :)
  • Het wonder is geschied. Exakt een week na het ophalen de laptop terug. Zelfs grotere HD erin. Geen kosten. Iedereen bedankt voor de raad en Obi een dikke knuffel!!! :D Mijn vakantie begint i.i.g. gunstig.
  • [quote:b5bf555c23="KeesA"]Obi een dikke knuffel![/quote:b5bf555c23]Kijk, daar doen we het nou voor. Enne, houd het hoofd en de laptop koel deze warme zomer ... :wink: Toch snelle service van BenQ overigens! Een merk als Acer laat je gerust een maandje wachten!

Beantwoord deze vraag

Weet jij het antwoord op deze vraag? Registreer of meld je aan met je account

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.