Vraag & Antwoord

Anders (hardware)

reparatie van hp laptop duurt al langer dan 8 weken

7 antwoorden
  • Mijn laptop is kapot gegaan en wordt al meer dan 8 weken (40 werkdagen) "gerepareerd". Hoe vaak je ze ook belt ze doen er helemaal niets aan en zeggen alleen dat het raar is dat het zolang duurt. Wat ze dan doen is je door verbinden naar de klachtenservice die het aan horen maar het geen bal interesseert en zeggen dat de reparatie service verantwoordelijk hiervoor is. Dan krijg je de reparatie service aan de lijn die menen dat ze al 4 weken op onderdelen wachten en dat je voor klachten hier over bij de klachten service moet zijn, kortom niemand die je helpt. Hebben jullie ook ervaringen met laptop reparaties en weet iemand hoe je hier volgens de wet correct mee om kan gaan, wat kan je eisen aangezien ze je wel 318 Euro excl btw willen laten dokken. wat is als klant je recht hoe lang mag een reparatie wettelijk duren volgens hp duurt de reparatie normaliter 10 tot 15 werkdagen al vast bedankt voor alle reacties
  • ik neem aan dat het een HP laptop is? Ik zou gewoon eens, of ik nou lid was of niet, een aangetekende brief schrijven naar HP, waarin je oa. het woord consumentenbond noemt. Hoe oud was de laptop? Laptopreparaties kosten nou eenmaal veel geld, maar een laptop van bijvoorbeeld 1.5jaar(1 jaar garantie) die stuk gaat mag niet voorruim 400 euro gerepareerd moeten worden als je er geen gekke dingen mee gedaan hebt. Ook hier weer consumentenbond. Doe dit echter niet in 1 brief. Eerst zorgen dat je de laptop terug krijgt, en daarna pas moeilijk gaan doen over de kosten. Wij hebben zelf ook een beetje overhoop gelegen met packard bell. Na meerdere brieven hebben wij in 1 brief subtiel de consumentenbond vermeld. We kregen binnen 2 weken een nieuwe accu opgestuurd met een verontschuldigingsbrief, zonder kosten.
  • ja het gaat hier om een laptop 1jaar en een maand oud toen hij stuk ging misschien idd eens gaan drijgen
  • het is dreigen :wink: En ik zou niet beginnen met als jullie dit niet doen dan, maar gewoon eens rustig in een netjes opgestelde, aangetekende brief vertellen wat je dwars zit(dat het zo lang duurt), de kosten nog niet noemen(one step at the time) waarin je bijvoorbeeld zegt dat je lid bent van de consumentenbond en er over zit te denken hun eens in te lichten over deze gang van zaken. Met een beetje geluk zijn de onderdelen binnen een week geplaatst.
  • Inderdaad, een beetje subtiliteit werkt altijd beter. Daarnaast heeft een brief altijd meer 'waarde' dan een mail/fax/telefoontje. Maar ik adviseer je dingen als "drijgen" er niet in te zetten (m.a.w. beperk het aantal spelfouten :wink: ).
  • hehe dat is wel heel slordig idd :oops: inmiddels heb ik deze brief gestuurd =============================================== Betreft: Defecte laptop Geachte heer/mevrouw, In juni 2005 hebben wij onze zoon een HP laptop als cadeau gegeven voor het behalen van zijn eindexamen VWO. Bij onze keuze hebben wij bewust gekozen voor een betrouwbaar merk omdat hij hierbij gebaat zou zijn bij zijn vervolgstudie. De laptop is gekocht bij het Office Center in Rotterdam. Na het eindexamen is onze zoon 8 weken lang met vakantie gegaan om in september een aanvang te maken met zijn studie. De laptop voldeed prima en wij waren blij met de keuze voor HP ondanks het aantrekkelijke aanbod voor een laptop van de universiteit waar onze zoon studeert. In maart 2006 vertoonde het PC scherm regelmatig een rode gloed. Nadat de klacht zich enige malen had herhaald is er contact opgenomen met de on-line chat Helpdesk van HP. Als oplossing voor het probleem werd een nieuwe driver voor de videokaart voorgesteld. De driver is geladen, maar de klacht was niet verholpen. De klacht was niet echt hinderlijk omdat het meestal maar kortstondig was en vanzelf weer verdween. Begin juli eindigt het 1e studiejaar en een lange zomervakantie start. Bij thuiskomst (augustus) worden de foto’s op de PC gezet. De volgende dag wordt de PC weer gestart om de foto’s te bekijken. Het scherm vertoont slechts enige witte strepen. De on-line chat Helpdesk wordt via een andere PC geraadpleegd voor een oplossing. Als advies werd gegeven een hardware reset uit te voeren. (accu losnemen en enige tijd de aan/uit knop ingedrukt houden). Deze procedure moest enige malen herhaald worden met tussenpozen variërend van een uur tot een dag. Helaas bleek leverde dit niet het gewenste resultaat op. De on-line chat werd weer geraadpleegd. De helpdesk concludeerde dat de PC defect was en adviseerde contact op te nemen met de klantenservice voor een reparatie onder coulance. Het was weliswaar net buiten de garantieperiode van een jaar, maar de klacht had zich ruim binnen de garantieperiode al gemanifesteerd. Dezelfde dag is de klantenservice nog gebeld en is de situatie uitgelegd. Een regeling voor coulance kon niet direct worden toegezegd, maar hierover zou met de manager worden gesproken. De volgende dag zou er teruggebeld worden. Helaas werd er de volgende dag niet teruggebeld dus maar weer in de wachtrij bij het betaalde toegangsnummer van de klantenservice. De manager had nog niet gereageerd maar de volgende dag zou worden teruggebeld. Weer niet teruggebeld en weer in de wachtrij bij de klantenservice. De manager had gereageerd en er werd gevraagd naar een bewijs van de chat-sessie om de reparatie onder coulance te mogen laten repareren. Het bewijs is wel aanwezig maar niet toegankelijk omdat deze op de defecte laptop staat. De klantenservice denkt dat deze alsnog te achterhalen is bij de on-line chat helpdesk. Gelukkig blijkt na en week (weer niet teruggebeld en weer via de wachtrij etc) de chat teruggevonden. Met dit bewijs zou de laptop onder coulance kunnen worden gerepareerd. Voordat hiertoe kan worden besloten moeten wij een kopie van de aankoopbon faxen. De aankoopbon is goed ontvangen maar er kan nu weer geen toezegging worden gedaan. Voor een definitief ja moest nog goedkeuring worden gevraagd aan de manager. De volgende dag zouden wij hierover worden teruggebeld. Wij worden teruggebeld, maar van coulance is geen sprake omdat de garantieperiode is verstreken. Een reparatie kost € 318 excl BTW en wij worden verwezen naar het Office Center want wij zouden aanspraak kunnen maken op een wettelijke verplichte garantietermijn van 2 jaar. Moedeloos en teleurgesteld naar het Office Center en het gehele verhaal verteld. Men zou contact opnemen met HP om deze situatie te bespreken. Resultaat wij moeten de laptop ter reparatie inleveren en de reparatie valt niet onder garantie. Het nieuwe studiejaar is begonnen en de laptop wordt node gemist. Op de website wordt gesproken over een reparatiedoorlooptijd van 3 dagen excl. de tijd van verzending. Ook met de klantenservice wordt weer contact opgenomen om door te geven dat de 2-jarige garantie aansprakelijkheid is afgewezen, wij de laptop hebben afgegeven voor reparatie en wij inmiddels wel erg ontevreden zijn over de gehele gang van zaken. Er wordt geïnformeerd naar de reparatiedoorlooptijd want de laptop willen wij snel terug. Wij krijgen te horen dat de reparatietijd 10 tot 15 werkdagen duurt. Op dit moment van schrijven zijn er meer dan 40 werkdagen verstreken en is de laptop nog niet retour. Herhaaldelijk is geïnformeerd wanneer de laptop gereed is. Vorige week is nog gebeld en kregen wij te horen dat de laptop nog in Engeland ligt en nog niet gerepareerd is. Men wacht nog op onderdelen! Wij zijn de gehele situatie zat en zeer ontevreden over de afhandeling van deze zaak en hopen dat u ons kunt helpen en ons een passend voorstel kan doen om deze ellendige situatie te vergeten. Als bijlage sluit ik bij een copie van de aankoopbon.
  • Goede, uitgebreide brief. Echter zou ik als slot nog iets vastberadener zijn door te zeggen dat je overweegt de concumentenbond in te lichten o.i.d. Een beetje dreiging kan geen kwaad bij (grote) bedrijven. Op zijn minst raad ik je aan een termijn te noemen waarbinnen je eist de laptop gerepareerd en wel terug te krijgen; zeg dan ook dat je na die termijn stappen zult ondernemen. Als ik het goed begrijp moeten jullie alsnog voor alle kosten opdraaien? Dan helemaal eisen dat ie binnen bijvoorbeeld 2 weken voor je klaar ligt. Succes :P

Beantwoord deze vraag

Weet jij het antwoord op deze vraag? Registreer of meld je aan met je account

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.