Vraag & Antwoord

Anders (hardware)

langzame HD & tikken

21 antwoorden
  • als mijn Western Digital 250gb HD langere tijd bezig is met één bewerking (grote bestanden verplaatsen, nieuwe spellen installeren etc), geeft hij af en toe een raar geluid af. De ene keer lijkt het alsof de leeskop op de HD krast, de andere keer alsof de HD stilstaat en weer opgang moet komen (met draaien). De HD heb ik 1 jaar geleden op de HCCdagen gekocht, en heeft sins korte tijd deze kuren. [b:013c993da9]Moet ik hiervoor terug gaan naar de winkel (mycom)? Als het goed is zit er nog gewoon 3 jaar fabrieksgarantie op.[/b:013c993da9] Ik heb gisteren windows opnieuw geinstalleerd, waarna ik vandaag heb geprobeerd CSS te installeren. Tijdens beide installaties, vertoonde de HD ook weer deze kuren, EN doet Steam het nooit... Ik heb het al 3x opnieuw geinstalleerd (wel eerst ge-deinstalleerd), maar zodra Steam opstart, loopt de hele boel vast!!! EDIT: ik heb al de diagnostics tool van Western Digital gedownload, deze waardes zijn allemaal nog OK volgens mij: [img:013c993da9]http://www.scythen.eu/hddiag.JPG[/img:013c993da9]
  • Lijkt mij toch niet helemaal tof die schijf. Ik heb het niet zo op dit soort kuren. Data backup maken en vervangen lijkt mijn een juiste beslissing.
  • [quote:6de4ad3fb0="Frison"]Lijkt mij toch niet helemaal tof die schijf. Ik heb het niet zo op dit soort kuren. Data backup maken en vervangen lijkt mijn een juiste beslissing.[/quote:6de4ad3fb0] backup is ondertussen gemaakt. Ik zie zojuist ook: als ik schijfcontrole wil doen met de diagnostic tool, krijg ik bij de quick en extended tests foutmeldingen: quick test: [img:6de4ad3fb0]http://www.scythen.eu/foutmelding1.JPG[/img:6de4ad3fb0] extended test: [img:6de4ad3fb0]http://www.scythen.eu/probleem2.JPG[/img:6de4ad3fb0]
  • Snel terug naar de leverancier ;-)
  • [quote:f24117f793="Frison"]Snel terug naar de leverancier ;-)[/quote:f24117f793] Terug naar de leverancier houd in dit geval Western Digital in? Op de bon van Mycom staat namelijk ook dat een jaar na aankoopdatum de HD niet meer naar hun kan worden gebracht.
  • Eerst bij mycom informeren. Lukt dat niet, dan RMA aanvragen bij de importeur c.q. fabrikant.
  • [quote:0d6b22e6ba="gerben"]Eerst bij mycom informeren. Lukt dat niet, dan RMA aanvragen bij de importeur c.q. fabrikant.[/quote:0d6b22e6ba] Oke bedankt voor de hulp, ik ga er gelijk werk van maken.
  • Hardware verkopers zijn volgens mij wettelijk verplicht 2 jaar garantie te geven ondanks hun voorwaarden! En eigenlijk zelfs meer: http://www.consuwijzer.nl/content.jsp?objectid=4578 Als je jezelf maar sterk maakt :)
  • [quote:908f0060cb]wettelijk verplicht 2 jaar garantie [/quote:908f0060cb] Zeer Juist !!! En zelfs tweedeHands verkoop verplicht 1 jaar !!
  • ik heb zojuist een email terug van Western Digital, hierin staat hetvolgende: [quote:c5ed0c67ac]The disk is defect and needs to be replaced.[/quote:c5ed0c67ac]Oke, duidelijk :) [quote:c5ed0c67ac]Unfortunately the store sold you an out of region drive, so you have to go back to your store. They sold you a drive with no warranty in Europe. [/quote:c5ed0c67ac] WTF!! Het betekent dus dat Mycom me een 1ehands schijf heeft verkocht zonder fabrieksgarantie! Ik ga morgen middag gelijk terug naar mycom, en dit vind ik eigenlijk ook gewoon niet kunnen.
  • [quote:6d6be43004]Mycom me een 1ehands schijf heeft verkocht zonder fabrieksgarantie! [/quote:6d6be43004] Dit is regelrechte fraude én onwettelijk ! Als ze de schijf niet vervangen: aanklacht indienen.
  • [quote:1a80f31c32="Alicante"]Dit is regelrechte fraude én onwettelijk ! Als ze de schijf niet vervangen: aanklacht indienen.[/quote:1a80f31c32] Dat dacht ik dus ook! ik heb ze al geemailed en ga morgen direkt langs!
  • Het zouden wel eens gestolen of "naast de boot/tafel gevallen" schijven kunnen zijn......
  • [quote:f7cc40cc11="Alicante"]Het zouden wel eens gestolen of "naast de boot/tafel gevallen" schijven kunnen zijn......[/quote:f7cc40cc11] Inderdaad, al maakt het mij niet veel uit, ik wil gewoon een nieuwe :-? Me vader gaat mee naar de mycom (hij's commissaris, dus ze hoeven niet te proberen me te dissen over de wet :wink:)
  • Waarschijnlijk gewoon parallelimport. Duitsland is bijvoorbeeld een grotere markt, dus zijn de inkoopprijzen vaak lager. Mycom kan ze dan zelf vanuit Duitsland importeren, of dat via een zusterbedrijf regelen.
  • [quote:25b2b43d5c="gerben"]Waarschijnlijk gewoon parallelimport. Duitsland is bijvoorbeeld een grotere markt, dus zijn de inkoopprijzen vaak lager. Mycom kan ze dan zelf vanuit Duitsland importeren, of dat via een zusterbedrijf regelen.[/quote:25b2b43d5c] de garantie geld niet in heel europa, dus dan zal dat weinig uitmaken. Maar dit is allemaal zinloze speculatie, ik ga morgen gewoon langs, bedankt voor de hulp allen :)
  • Ik heb zojuist zelf op de WD site het serienummer gechecked voor garantie. Daar komt uit, dat als je in Europa woont, de schijf wél fabrieksgarantie heeft, en juist niet in Amerika. Dit is in tegenstelling wat de meneer van de helpdesk tegen mij zei...
  • [quote:b33ae11c0b="Moist.Sun-Tzu"]Ik heb zojuist zelf op de WD site het serienummer gechecked voor garantie. Daar komt uit, dat als je in Europa woont, de schijf wél fabrieksgarantie heeft, en juist niet in Amerika. Dit is in tegenstelling wat de meneer van de helpdesk tegen mij zei...[/quote:b33ae11c0b] heb zojuist gewoon een nieuwe meegekregen bij de Mycom... een heuse Caviar SE16 van 250 gb :) Iniedergeval een grote verbetering met de oude schijf.
  • Kortom een hoop gedreig met aanklachten indienen, terwijl Mycom gewoon een nieuwe schijf meegeeft. 1-0 voor Mycom. Ter lering ende vermaeck. Eerst naar de winkel en dan dreigen.
  • [quote:736ca96dce="Prin0096"]Eerst naar de winkel en dan dreigen.[/quote:736ca96dce] Heb ik zitten dreigen dan?

Beantwoord deze vraag

Weet jij het antwoord op deze vraag? Registreer of meld je aan met je account

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.