Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Anders (hardware)

Canon MP510 Zwarte inktpatroon plost niet meer herkend!

Gromek
4 antwoorden
  • Ik heb een Canon Pixma MP510 Multifunctional printer, en heb geen problemen gehad, tot voor kort!

    Mijn zwarte inktpatroon wordt plotseling niet meer herkend, ik krijg dan de melding op de beeld scherm, en op het kleine lcd display op de printer.

    Ik heb dit een of twee keer eerder gehad, en heb toen de patroon eruit gehaald, en er weer in gedaan.
    Hij werd ineens weer herkend, en verder geen problemen meer.

    Maar nu kreeg ik de melding ook, maar wat ik ook doe, niets helpt.

    Ik heb de contact punten schoongemaakt, ik heb ook de drivers opnieuw geinstalleerd, maar niet helpt.

    De inktpatroon is nog half vol!

    Wie kan mij hier mee helpen.
    De Canon helpdesk op internet heeft niets geholpen, en voor dat ik €0.13 per minuut wil betalen, probeer ik het even op dit forum.

    Heeft iemand hier ook eens last van gehad?
  • Draai eens een maintenance programma, staat standaard op je CD en dus in je prog.
    Meen me verder te herinneren dat je t ook direct op de printer aan kunt sturen ( handleiding )
    Suc6 AZ
  • Ik heb gezocht op de cd en in de handleiding, maar iets van een diagnostisch stukje software kom ik niet tegen.
    Het enig dat er op staat is dat je de printkop of patronen kunt reinigen, maar dit gaat niet want de zwarte patroon wordt niet herkend, en dus doet hij niets.

    Ik heb de helpdesk van Canon gebeld, maar die praten alleen maar dat het mogelijk is dat de electronica kapot kan gaan van zowel de printer als de patroon, omdat beide vol zitten met electronica onderdelen, maar ze praten nergens anders over, en dus is er geen oplossing.
    Ze blijven hameren op het electronica verhaal, maar zo slim om dat te constateren, was ik zelf ook wel.

    Die helpdesk slaat dus helemaal nergens op.

    Ik hd gewacht met het kopen van een nieuw patroon, want misschien was er een simpele oplossing voor mijn probleem, maar ik ga wel een nieuwe kopen, en kijk wel wat hij doet.
    Is het nog steeds fout, dan stuur ik hem wel op ter reparatie.
  • Ook ik heb last van een niet herkende (PC)Canon inktcartridge maar dan voor de printer Canon iP6700D.
    De oplossing is bij Canon ver te zoeken, de contacten van inktcartridge en printerkop met een wattenstaafje met wat lauw water schoongemaakt.
    Het bleek even opgelost te zijn maar al snel kwam die vervellende melding. Ik heb toen meerdere orginele Canon inktcartridge's en printers van het zelfde type getest en het was echt een "rotte appel" die inktcartridge. Het is wel jammer dat er geen garantie op de orginele inktcartridge zit, ze zijn immers duur zat. Na het installeren van een nieuwe inktcartridge (PC) waren de problemen de wereld uit.

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.