Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Anders (hardware)

HP LaserJet IIIP printer geeft grijze achtergrond en strepen

None
7 antwoorden
  • 1 Laserprinter
    Ik gebruik een laserprinter die in 1991 gekocht is. Het is een HP LaserJet IIIP. Hij geeft een probleempje.

    2 Grijze achtergrond en grijze letters
    Deze laserprinter geeft nu op alle prints een niet-egale grijze achtergrond, met daarin heel licht een patroon van dunne vertikale strepen over de hele hoogte van het papier. Die strepen zijn elk een paar mm breed.

    Op de grijze achtergrond zijn de letters wat grijs en niet-egaal. Rechts op het papier blijft een strook achtergrond wit, en daar zijn de letters wel goed zwart.

    Dit probleem ontstond geleidelijk.

    3 Probleemopsporing
    Dit probleem is hetzelfde bij gebruik van drie verschillende half opgebruikte tonercassettes en bij twee verschillende computers. Ook heb ik al een tonercassette voorzichtig vijf keer naar links en vijf keer naar rechts gekanteld over dertig graden.

    4 Reinigingspapier
    Ligt de oplossing misschien in het gebruik van 'reinigingspapier' waarvan in de gebruiksaanwijzing sprake is? En is dat een speciaal soort papier dat je moet kopen?

    Alvast bedankt voor al jullie suggesties.
  • Dat reinigingspapier kan je bij HP kopen maar of dat zal helpen? Ik weet niet hoeveel afdrukken de printer inmiddels heeft gemaakt maar het zou ook je drum kunnen liggen die op is. En als dat laatste het geval is zou ik maar even goed naar de prijs informeren voor je deze vervangt.
  • Heb meerdere III-series op leeftijd onder handen gehad met soortgelijke klachten. Na een paar maal redelijk dure oplossingen te hebben geprobeerd kwam het probleem, o.a. vlekkerige afdrukken, strepen etc. na korte tijd weer terug. Geld weggegooid dus.

    Voor € 100,- heb je een nieuwe HP uit de 1000-series. Geen slechtere letterkwaliteit, sneller en niet zo'n joekel van een kast op je buro.

    Mijn advies, vanwege mijn twijfel over de werking van (dure) oplossingen en de ouderdom v.h. apparaat, zou zijn de stap naar een nieuwe te maken.
  • [quote:467a244ca3="PC1"]Dat reinigingspapier kan je bij HP kopen maar of dat zal helpen? Ik weet niet hoeveel afdrukken de printer inmiddels heeft gemaakt maar het zou ook je drum kunnen liggen die op is. En als dat laatste het geval is zou ik maar even goed naar de prijs informeren voor je deze vervangt.[/quote:467a244ca3]Bedankt PC1. Die inktcassettes zijn inderdaad erg duur.

    Ik vermoed dat het probleem niet aan de inktcassette ligt als je dat bedoelt met 'drum'. Want het prbleem is bij drie verschillende halfgebruikte inktcassetes vrijwel hetzelfde. Ik heb van al die inktcassettes de lichtgevoelige glimmende rol schoongeveegd met een droge doek, want die waren zwart van het tonerstof. Maar na één pagina printen was die rol weer zwart van het tonerstof.

    Ook het anders instellen van de konstrastschuifregelaar veranderde niets aan het probleem.

    Ik heb de printer nog een beetje open geschroefd, maar in het achterdeel zit alleen elektronica en dat is ingewikkeld.

    Ik heb vervolgens HP gebeld, maar omdat deze printer 15 jaar oud is, geven ze er geen informatie meer over. de medewerker wilde nog wel zeggen dat hij bij deze klacht vermoedde dat de 'oven' kapot was. En hij zei dat 'reinigingspapier' gewoon printerpapier is, dat tijdens de zelftest door de printer op een speciale manier wordt bedrukt.

    Ik heb de zelftest uitgevoerd volgens de gebruiksaanwijzing en zo;n reinigingspapier laten drukken door de printer, maar zonder verbetering.
  • [quote:ab2ffc0345="KeesA"]Heb meerdere III-series op leeftijd onder handen gehad met soortgelijke klachten. Na een paar maal redelijk dure oplossingen te hebben geprobeerd kwam het probleem, o.a. vlekkerige afdrukken, strepen etc. na korte tijd weer terug.[/quote:ab2ffc0345]Ja, ik denk dat ik die printer moet vervangen. Bedankt voor het melden van jouw praktijkervaringen!
  • HP heeft deze dagen een aktie voor bepaalde lasers: 2 halen, 1 betalen. Zonder addertjes onder het gras.
  • [quote:3091c5c657="KeesA"]HP heeft deze dagen een aktie voor bepaalde lasers: 2 halen, 1 betalen.[/quote:3091c5c657]Dat lijkt niet verkeerd. Maar ik ga eerst eens denken wat voor functies ik wil in zo'n printer.

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.