Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Anders (hardware)

Printerproblemen

drive
12 antwoorden
  • Wij hebben problemen met onze printer. Het is een HP deskjet 3820.
    Als we hem aanzetten, krijgen we eerst een leeg blaadje eruit en dan bliijven de hele tijd de lampjes flikkeren. Als die dan eindelijk aanstaat (na ca. 1 minuut!) en je wilt iets uitprinten dan krijg ik elke keer een foutmelding van de zwarte inktpatroon. Eerst was die vrijwel leeg, dus we hebben een nieuwe gekocht (de goede) en ik heb het verwisseld. Het was eerst een goedkoop merk, maar nu hebben we de normale prijs betaald bij een computerwinkel. Nu krijgen we nog steeds een foutmelding dat er iets niet goed is met het zwarte inktpatroon. We moeten hem eruit halen en terugzetten en dat hebben we nu 2 keer gedaan. Nog steeds zonder resultaat. Ook als je hem uitzet duurt het minstens 1 minuut voor die uit is.
    Als die aan is, blijven de hele tijd de onderste 2 lampjes flikkeren. Ook krijgen we een mechanische fout, namelijk dat het patroon niet kan bewegen.
    Wat kan er aan de hand zijn en wat moeten we nu doen?
  • lijkt een probleem in de printer.

    soms helpt een resetprocedure:
    HP Tech: 1. Turn the printer on.
    2. Raise the top cover of the printer.
    3. Remove the ink cartridges from the cradles and place them onto a scrap piece of paper.
    4. Power off the printer by pressing the power button.
    5. Disconnect the power cord and the printer cable (USB or parallel) from the back of the printer.
    6. Let the printer remain disconnected for at least 30 seconds.
    7. Reconnect the printer and power cables.
    8. Turn on the printer.
    9. Reinstall the ink cartridges into printer and make sure they lock into position.
    10. Close the top access door.
  • De printer maakt een hoop herrie als je hem aanzet en het duurt een tijdje voor die echt aan is. Het patroon blijft snel van links naar rechts bewegen en staat rechts uiteindelijk stil (onzichtbaar).
    We hebben geprobeerd lucht te spuiten zonder resultaat.
    Nieuwe foutmeldingen:
    Mechanisatiefout
    De inktpatroonhouder kan niet bewegen. Controleer of er sprake is van een papierblokkade of een andere blokkade.

    Problemen met de driekleurenpatroon.

    We hebben nu de printersoftware verwijderd en weer opnieuw geïnstalleerd. Zonder resultaat. :-?
  • enne, de reset…???
  • Betekent dat kalibreren? Als dit hetzelfde betekent heb ik dit dus al geprobeerd.
    Daar kom ik niet uit. Je moet eerst kiezen hoe je de pagina wilt hebben (ik kan nergens voorbeelden ontdekken) en kom op de kalibreerpagina. Als ik dan weer op kalibreren druk, dan kom ik weer vrolijk op de keuzepagina.
    Dit helpt niets.
  • tja, ik dacht toch echt dat er een complete resetprocedure was weergegeven…..
  • Ja, maar dat heb ik volgens mij al eens eerder geprobeerd. samen met een helpdeskmedewerker van die firma zelf. Zonder resultaat….
  • Ik heb het nu weer geprobeerd, maar nu hebben we weer een ander probleem erbij. Als ik de printer weer aanzet na alle stappen te hebben doorlopen (behalve 9 en 10) komt de cartridgehouder niet meer naar voren zodat ik de inktcartridges niet meer terug kan zetten. :evil:
  • Waarom gebruik je dan in hemelsnaam ook navulinkt ?
    Het is algemeen bekend dat deze inkt de buisjes van de printer kapot maakt.

    Tip:
    Koop een nieuwe printer, dan is je probleem opgelost.
  • het eerste: ´t is een hp, dus lijdt de printer er niet van..

    het tweede: ja, voor 50 euro al een prima all-in-one
  • [quote:227279706e="MReLecTro"]Waarom gebruik je dan in hemelsnaam ook navulinkt ?
    Het is algemeen bekend dat deze inkt de buisjes van de printer kapot maakt.

    Tip:
    Koop een nieuwe printer, dan is je probleem opgelost.[/quote:227279706e]

    En Sinterklaas bestaat echt: wat een onzin !!! Zoals Derkdejong het ook zegt: de inktpatroon is en dezelfde als de printkop bij de goedkopere modellen. Dus mocht de printkop inderdaad verstopt raken, nieuwe patroon erin en dus ook nieuwe printkop !

    Ik gebruik al jarenlang navulinkt voor mijn Canon printers met inkttanks en dus ingebouwde printkop: hierop zou je argument dus van toepassing kunnen zijn. Wel: niet dus !!! Ik heb nog nooit last gehad van verstopte buisjes in mijn printkop, zelfs niet met zeer goedkope navulinkt. Hoogstens van inkt die niet goed gespoten werd (lag meer aan de spons in de inkttank dan aan de inkt zelf). Een nieuwe inkttank erin en het probleem was verholpen.

    Ik vind die HP printers met alles in één printkop/inkttanks/kleuren toch niks: zodra er een kleur leeg is, mag je de hele patroon eruit mikkeren. Zo wordt de kleur geel 2 tot 3x meer verbruikt dan de andere kleuren en bij fotomagenta kan dit zelfs oplopen tot 4x. Zelfs als je niet navult, dan is een systeem met gescheiden kleuren per inkttank superieur en veel goedkoper dan een combinatiepatroon Cyaan/Magenta/Geel.

    Een Canon MP510 is daarom in verbruik veel goedkoper dan bijvoorbeeld een HP F380 , ook al kost de eerste 2x zoveel. Maar dat is maar schijn duurder: de inktanks van de Canon bevatten al 3x zoveel inkt per kleur. De CLI-8 inktanks bevatten ongeveer 13 ml per inktank en de HP 22 3-kleurenpatroon maar 11 ml: en dit is dus voor de 3 kleuren samen !!!. Daarbij komt nog bij dat de MP510 veel zuiniger met inkt omgaat dan de HP F380. Probeer maar 3 HP 22 patronen te kopen om het verschil in inkt te compenseren en dan kom je al gauw terecht bij Canon en ik heb nog niet de zwarte HP 21 bijgerekend die maar een derde aan zwarte inkt bevat als in de Canon PGI-5Bk patroon.
  • [quote:99e4b5be6c="MReLecTro"]Waarom gebruik je dan in hemelsnaam ook navulinkt ?
    Het is algemeen bekend dat deze inkt de buisjes van de printer kapot maakt.

    Tip:
    Koop een nieuwe printer, dan is je probleem opgelost.[/quote:99e4b5be6c]

    We hebben het één keer geprobeerd, maar nu hebben we een normale inktpatroon gekocht bij de computerwinkel.

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.