Vraag & Antwoord

Anders (hardware)

HELP welk van deze 2 laptops?

12 antwoorden
  • Hallo, Ik ben van plan om deze week nog een laptop aan te schaffen maar ik twijfel tussen 2 laptops. Mijn vraag aan jullie: Welke zouden jullie kiezen? Ik heb er 2 kunnen selecteren. [b:1bda4360c3]Acer Aspire 5520G-402G16Mi:[/b:1bda4360c3] (602 euri) [url]http://www.kieskeurig.nl/product/EB96E9F77F2F24D5C125737900452125.htm[/url] Type processor: Mobile AMD Turion 64 X2 TL-58 Kloksnelheid: 1900 MHz Intern geheugen: 2048 MB Videokaart type: NVIDIA GeForce 8400M GS Opslagcapaciteit: 160 GB Snelheid harde schijf: 5400 rpm [u:1bda4360c3]Voor meer specs zie de url.[/u:1bda4360c3] [b:1bda4360c3]Packard Bell EasyNote MX61-B-016:[/b:1bda4360c3] (593 euri) [url]http://www.kieskeurig.nl/product/943A835639AAB6A1C125738D004BE7D0.htm[/url] Type processor: Mobile AMD Turion 64 X2 TL-56 Intern geheugen: 2048 MB Videokaart type: ATI Mobility Radeon HD 2400 (directe concurrent van GeForce 8400 Gs) Opslagcapaciteit: 160 GB Snelheid harde schijf: 5400 rpm (let op de HDMI aansluiting!) [u:1bda4360c3]Voor meer specs zie de url.[/u:1bda4360c3] Alvast heel erg bedankt!:D Mvg, Tom
  • De grafische chips zijn vergelijkbaar (sloom), de Acer's cpu is ietsje sneller en Packerd Bell is nou niet zo'n geweldig merk.
  • kwa kwaliteit zijn geen van beide laptops toppers. Kijk ook eens naar merken als Fujitsu-siemens, ASUS, HP en Toshiba. Mocht ik echt moeten kiezen tussen deze 2, de ACER
  • Nog een ander punt dat je in overweging kunt nemen: mijn persoonlijke ervaringen met de service afdeling van Acer is bar slecht. Er zullen ongetwijfeld ook mensen zijn met betere ervaringen, maar een klein zoektochtje op internet leert dat ik ook zeker geen uitzondering ben. Met Packard Bell heb ik geen ervaringen.
  • [quote:caab367e2b="tinus89"]kwa kwaliteit zijn geen van beide laptops toppers. Kijk ook eens naar merken als Fujitsu-siemens, ASUS, HP en Toshiba. Mocht ik echt moeten kiezen tussen deze 2, de ACER[/quote:caab367e2b] Fujitsu-Siemens is overigens ook niet een al te best merk. En HP heeft een een hele slechte service. Mijn persoonlijke voorkeuren zijn ook Asus en Toshiba.
  • Ik sluit me aan bij Tom, ASUS en Toshiba heb ik beiden zeer goede ervaringen mee, zeer degelijke laptops. Laatst toevallig een ongelukje met m'n ASUS gehad: ik had hem dichtgeklapt onder m'n arm en liep door de gang, toen de netwerkkabel die ik met één uiteinde in de laptop ingeplugd had gelaten achter een deurkruk bleef hangen, dat ding viel vervolgens van ruim een meter hoogte uit m'n handen, gevolgen: helemaal niks. Eén piepklein barstje op de hoek waar hij op gevallen was en dat is alles, werkt nog perfect, als dat geen degelijkheid is weet ik het ook niet meer. Ook wat betreft de inhoud merk ik nog niks van slijtage, ondanks de enkele duizenden gebruiksuren die hij er inmiddels op heeft zitten, en dit geldt ook voor de accu. Met wat simpel office werk kan je nog steeds ruim twee uur met een accu doen. Verder vind ik ASUS ook makkelijke in elkaar gezette laptops, met een beetje verstand kan je er nog een hele hoop zelf aan doen zonder al teveel moeite, de meeste belangrijke dingen zitten achter klepjes aan de onderkant die met enkele schroefjes vast zitten.
  • Asus heeft inderdaad betere service. alleen je betaalt er ook paar honderd euro meer voor... Voor dat risico neem ik graag een Acer! (wat ik ook gedaan heb)
  • Mijn (desktop) van Packard Bell is in 3 jaar achtereenvolgens ter reparatie aangeboden: - Voeding - Moederbord - Harde Schijf - Voeding - Moederbord Gemiddelde tijd voor het reparatie-traject (van ophalen, reparatie, terugbrengen) 4 weken. Bij de laatste reparatie kreeg ik de computer beschadigd terug (waarschijnlijk door de vervoerder). Hierdoor ging de zijkant niet meer dicht. Dus opnieuw 4 weken extra de pc kwijt. Al met al ben ik de pc in 3 jaar tijd een half jaar kwijt geweest, dus ik zal niet snel meer een Packard Bell nemen....
  • Laatst [url=http://www.xxodd.nl/]xxodd[/url] laptop gekocht en ben er ook zeer tevreden mee, en je hebt een duidelijke keuze en je krijgt geen meukware voorgeinstalleerd, ook zonder OS verkrijgbaar als je dat wilt.
  • Van HP wist ik dat het allemaal niet geweldig was, maar Fujitsu is nieuw voor me. Dat je een PC lang kwijt bent bij reparatie geldt denk ik overal. Een ASUS laptop en een ASUS mobo laten repareren: 7 en 6 weken. Een MSI mobo laten repareren: 6 weken. Een PB laptop laten repareren: 6 weken.
  • [quote:0640416793="tinus89"]Van HP wist ik dat het allemaal niet geweldig was, maar Fujitsu is nieuw voor me. Dat je een PC lang kwijt bent bij reparatie geldt denk ik overal. Een ASUS laptop en een ASUS mobo laten repareren: 7 en 6 weken. Een MSI mobo laten repareren: 6 weken. Een PB laptop laten repareren: 6 weken.[/quote:0640416793] Mijn vriendin heeft voor haar werk een Fujitsu Siemens, wat een gammel apparaat is dat zeg. Toetsenbord is al een keertje kapot geweest. Voelt gewoon niet degelijk aan. Een vriend ook een Fujitsu, hiervan is de scharnier kapot, backlight is al eens kapot geweest, en nog meer trammelant. Reparatie duurde ook erg lang. Collega heeft er één en hiervan is de batterij al kapot. Ik zelf heb op het werk een Fujitsu 19 inch TFT monitor. Dit ding is net nieuw maar ook zo gammel als de pest. Hij wankelt op zijn voet en is gemaakt van heel goedkoop en dun plastic. Bovendien is een lijn van links naar rechts niet recht maar zit er een curve in. Ook de scherpte van de letters is op verschillende plaatsen op de monitor anders. Dit is ook niet goed in te stellen.
  • Okee bedankt mensen. Als ik indd op GoT rond kijk zijn de meningen zeer verdeeld. Over de service: Als je de standaard garantie neemt zit je goed fout. Maar een Warranty Bundle Gold15 met 3 jaar garantie zit goed. Ipv. 3 maanden wachten, binnen 5 werkdagen. Over het apparaat zelf: Ik krijg het idee dat je gewoon 'geluk' moet hebben met het kopen van een Acer. Het is in de jaren sterk verbetert dat wel. De meeste 'probleem topics' van Acer komen uit het jaar 2006.. En nu hebben veel mensen dus gewoon een vooroordeel. (begrijpelijk) Ik ga nog even verder kijken. Nieuwe reacties zijn altijd welkom.

Beantwoord deze vraag

Weet jij het antwoord op deze vraag? Registreer of meld je aan met je account

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.