Vraag & Antwoord

Anders (hardware)

Gerepareerde printer in de maag gesplitst?

6 antwoorden
  • Hallo, wie kan me helpen met goed advies? Ik heb vandaag een printer gekocht bij de Media Markt (Brother HL 2030). De verkoper pakte een doos uit het schap en die heb ik meegenomen. Eenmaal thuis viel mijn oog op een DHL-sticker op de doos die aangeeft dat hij verzonden is door Brother International in Amstelveen aan Z.E.S. BV in Goes. Blijkens de website http://www.zesgoes.nl/html_nl/frames.htm[/url] voert dit bedrijf onder andere reperaties uit. Mijn conclusie: ik heb een printer gekocht die al eens gebruikt is en daarna blijkbaar ter reparatie is aangeboden? Of zit ik er naast? Is het verstandig terug te gaan naar de winkel en een nieuwe te verlangen of maakt het niks uit en is dit een normale gang van zaken? Alvast bedankt voor jullie mening, Alex
  • Je schrijft zelf dat het bedrijf in Goes OA repareerd. Het is heel goed mogelijk dat zij ook als verzendcentrum functioneerd. Heel simpel: Bel ze even en vraag hoe of wat.Als je dit niet vertrouwd: er is een amerikaanse website waar ELK electronisch app geregistreerd is Zie FCC ID op je printer. ( ff googlellen en je vindt de site ) Op die site staan onder t specifieke nr oa wanneer dat app gemaakt is
  • Volgens mij, als ze je gewoon de volledige garantie geven, kun je niet reclameren. Voorbeeldje: je koopt een printer en de voeding blijkt defect. Jij terug en je krijgt een andere printer. De defecte wordt opgestuurd naar een bedrijf waarz e de voeding vervangen en het apparaat gaat terug naar de winkel. Het lijkt dan een tweedehands apparaat, maar het is nog steeds nieuw. Wat ook regelmatig voor komt: beste verkoper, mijn hier gekochte videokaart doet het niet. Okee, krijg je ene nieuwe. En de oude wordt zo terug gelegd in het schap !!. Zelf gezien !!.
  • [quote:d4b6ab9092="Rumaro"] Wat ook regelmatig voor komt: beste verkoper, mijn hier gekochte videokaart doet het niet. Okee, krijg je ene nieuwe. En de oude wordt zo terug gelegd in het schap !!. Zelf gezien !!.[/quote:d4b6ab9092]Daar is Escom failliet aan gegaan... http://nl.wikipedia.org/wiki/Escom Winkeliers u bent gewaarschuwd.... Lees maar eens wat je nog steeds tegenkomt over Escom... http://www.rechtkrom.nl/crazy/escom.html
  • Jaja, en dan moet je nagaan hoeveel mensen zich WEL laten overrompelen !!. Maar het is tegenwoordig nog steeds niet beter hoor. Neem nou Steenweg in Utrecht. Ik heb interesse in een camera. Ik zie de prijs en de verkoper bemoeit zich er gelijk mee. Als ik zeg dta ik hem in een andere wnkel goedkoper gezien heb, zegt de vrkoper: ik zal even in de computer kijken voor een mooi prijsje. Ik vraag me altijd af: waarom zetten ze het niet gelijk er bij dan ? Kijken ze naar wie je bent, en of je evt het bedrag gewoon wilt betalen ? Als ik aangeef het nog steeds te duur te vinden en ergens anders ga kijken, wordt de verkoper een beetje dreigend. Hij doet maar en ik verlaat gewoon de winkel, zulke praktijken daar hou ik al helemáál niet van !.
  • [quote:145e317ede="Rumaro"] Ik vraag me altijd af: waarom zetten ze het niet gelijk er bij dan ? Kijken ze naar wie je bent, en of je evt het bedrag gewoon wilt betalen ? !.[/quote:145e317ede] Tja dat lijkt me nou niet echt ingewikkeld. Er zijn nog heel veel mensen die gewoon de prijs betalen die er in een winkel voor gevraagd worden omdat ze "daar altijd zaken doen" of "er zo goed geholpen worden" Dat laatste is ook best een argument, want service mag best wat kosten. Het is aan jezelf om te bepalen hoever je daarmee gaat. Daar pakt die winkel dan ook gewoon wat extra winst op. Volgens mij zit bijvoorbeeld de hele auto- en motorbranche (en keukenbranche enz.) ook zo in elkaar. En als dus iedere winkelier gelijk een bodemprijs biedt is er niets meer te onderhandelen.

Beantwoord deze vraag

Weet jij het antwoord op deze vraag? Registreer of meld je aan met je account

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.