Vraag & Antwoord

Anders (hardware)

Medion reparatie

12 antwoorden
  • Eind maart 2008 heb ik bij Medion een desktop aangeschaft. Begin juni begon deze bij het opstarten kuren te vertonen. De computer bleef bij het aanzetten onmiddellijk hangen en maakte een aanhoudend piepend geluid. Na overleg met Medion hotline de computer opgestuurd voor reparatie. Na drie weken kwam de computer in onderdelen retour. TPG was zo vriendelijk om de doos dicht te plakken. De computer zat onderste boven in de doos. De steunen aan de onderkant van de desktop waren afgebroken, het voorpaneel lag er af en was zwaar bekrast. Op de reparatiebon had Medion gezet dat ze geen defecten aan het apparaat hadden gevonden. Ze waren wel zo vriendelijk om de harde schijf (zeer ongewenst) te formatteren. Aangezien de pc niet meer opstartte was het voor mij ook onmogelijk om een backup te maken. Ik heb aan Medion aangegeven dat ik mijn geld terugwil mede omdat ik niet kan zien wat in de computer zelf allemaal kapot is gegaan door het transport. Ik heb diverse keren gebeld en heb inmiddels drie brieven gestuurd (waarvan de laatste aangetekend). Ik ben vandaag teruggebeld maar krijg geen geld terug. Ze hebben de desktop weer in hernieuwde staat gebracht. Kan iemand mij verder adviseren omtrent wat ik nu verder kan doen? Ik heb de gerepareerde desktop geweigerd om bovengenoemde reden.
  • [quote:bb543cd9e2="atlantica"]Ze hebben de desktop weer in hernieuwde staat gebracht.[/quote:bb543cd9e2]Dus nu geen probleem meer met de laptop, of zie ik het verkeerd? Als Medion je nu gewoon een 100% functionerende laptop heeft geleverd, dan heb je niets meer te klagen. Evt. dataverlies is voor je eigen rekening, omdat je zelf verantwoordelijk bent voor backups. Mocht de laptop later weer kapot gaan, dan ga je weer het reparatietraject in en mocht dit te vaak voorkomen, dan kun je pas je geld terugeisen omdat het dan geen deugdelijk produkt geweest is.
  • tja ik zie het probleem ook niet. De pc is gerepareerd, werkt weer goed, buitenkant weer in nieuwstaat? Dan kan je hem niet weigeren lijkt mij. Pas als hij niet goed functioneert heb je een poot om op te staan, anders niet.
  • Ter aanvulling: ik heb de pc nog niet terug. Het probleem is dat ik de pc in een slechtere staat retour heb ontvangen dan ik verzonden heb. Het product heeft aan de buitenkant zichtbare schade opgelopen. Ik kan dat niet aan de binnenkant controleren. Mijn vraag is of dit acceptabel is. Moet ik een reparatie op een reparatie accepteren. Wanneer kan ik mijn geld terugvragen? Het gaat natuurlijk niet om een koekblik. Verder ter aanvulling en vooral ter info: het service center van Medion reageert slecht op klachten. Terugbelbeloften worden niet nagekomen. Brieven worden niet beantwoord. Ik ben uiteindelijk teruggebeld omdat ik een aangetekende brief heb gestuurd waarin ik aangaf de koop ongedaan te maken. Zonder dat ik een onvertogen woord heb gezegd werd de telefoon er gewoon opgegooid. Hoezo service?!?
  • [quote:4b59e4baaf="atlantica"]Wanneer kan ik mijn geld terugvragen?[/quote:4b59e4baaf]Jij hebt recht op een deugdelijk produkt, maar aan de andere kant moet Medion ook in de gelegenheid zijn om (binnen een redelijke termijn) klachten te verhelpen. Er is duidelijk wat mis gegaan, ik raad je in ieder geval aan een dossier aan te maken met schriftelijke correspondentie van jezelf en Medion over de gang van zaken. Hiermee kun je wanneer het echt niet meer opgelost wordt, de boel laten escaleren via bijv. een consumentenbelangenorganisatie. [quote:4b59e4baaf="atlantica"]Verder ter aanvulling en vooral ter info: het service center van Medion reageert slecht op klachten. Terugbelbeloften worden niet nagekomen. Brieven worden niet beantwoord. Ik ben uiteindelijk teruggebeld omdat ik een aangetekende brief heb gestuurd waarin ik aangaf de koop ongedaan te maken. Zonder dat ik een onvertogen woord heb gezegd werd de telefoon er gewoon opgegooid. Hoezo service?!?[/quote:4b59e4baaf]Ja, goed dat we dit soort signalen wel opvangen, van de goede service van Medion van enkele jaren terug is blijkbaar weinig meer over. Des te meer reden om iedereen te adviseren je niet meer gek te laten maken door Aldi-aanbiedingen (of Gamma of waar dan ook)!
  • De service van de verschillende fabrikanten is niet zelden onder de maat. Daar is voldoende van bekend. Het niet reageren op Email en brieven is helaas ook geen uitzondering. En hoe je telefoongesprek met de reparatieafdeling is gegaan kunnen wij natuurlijk niet reproduceren. Ik heb geen reden aan je woorden te twijfelen, maar niet zelden ligt 'de schuld' niet helemaal aan één kant. Dan tot de kern van de zaak: de schuld van de beschadigingen van de eerste retourzending kan zowel bij Medion als bij de transporteur liggen. Medion zegt dat ze de boel nu netjes hersteld hebben. Of je ze nu gelooft of niet, je hebt de desktop te accepteren. Wettelijk gezien heb je geen recht op ontbinding van de koop. Het is zelfs zo dat een fabrikant/leverancier een aantal malen de kans moet krijgen eenzelfde repartie uit te voeren. Hou me ten goede, maar ik meen dat pas bij de vierde keer tevergeefs herstellen er een wettelijk ontbindingsrecht ontstaat. Het is wel een heel vervelende gang van zaken en ik kan me voorstellen dat je liever nooit meer het woord 'Medion' ergens op jouw spullen ziet staan, maar je hebt geen poot om op te staan v.w.b. het terugdraaien van de koop. Dat kan alleen in goed onderling overleg en ook daar is geen sprake meer van dus. Je kunt natuurlijk een paar belletjes gaan plegen naar een consumentenorganisatie of een rechtsbijstandsverzekering als je daar lid van bent, maar ook die zullen je vertellen dat jouw ondergane narigheid nog niet voldoende is voor ontbinding van het eenmaal gekochte.
  • Mijn laptop van Medion ging na 13 maanden ook kapot en na één telefoontje beloofd men mij dat de laptop de volgende dag opgehaald zou worden. En warempel om half negen stond de koerier al voor de deur. De eis die Medion wel stelt is dat je het product in een zeer goede en deugdelijke verpakking aan de koerier meegeeft. Mij is toen ook uitgelegd dat ik verantwoordelijk was voor de data op de hd! Binnen acht werkdagen kwam mijn laptop gerepareerd en wel netjes in de verpakking en extra gesheeld via TNT weer retour. Zelfs twee "verloren" schroefjes uit de bodemplaat zijn vervangen. Ook werd er keurig een testrapport meegeleverd. Dus ben ik meer dan tevreden over hun technische dienst en wijze van behandeling en afhandeling. Wat ik mij dus o.a. afvraag is of je het product wel goed verpakt heb aangeleverd. Als Medion de zaak heeft hersteld en in dezelfde verpakking die jij gebruikt hebt heeft teruggezonden is heb m.i. niets te verwijten. Daarom adviseer ik iedereen die een product koopt om zeker gedurende garantie termijn de originele verpakking te bewaren. Achteraf heb je dan geen discussie met een leverancier dat bij beschadigingen verkeerde verpakking is gebruikt o.i.d.
  • [quote:94f81ba66a="PC1"]Wat ik mij dus o.a. afvraag is of je het product wel goed verpakt heb aangeleverd. Als Medion de zaak heeft hersteld en in dezelfde verpakking die jij gebruikt hebt heeft teruggezonden is heb m.i. niets te verwijten. [/quote:94f81ba66a] Ik denk niet dat dit klopt. Voor de verzending naar de reparateur ben je uiteraard zelf aansprakelijk voor een deugdelijke verpakking, maar als die hem vervolgens retour zend, is die reparateur verantwoordelijk voor de verpakking. Als hij die namelijk niet vind voldoen, moet hij een andere gebruiken. Je zou, na de reparatie van de visuele schade (buitenkant) de computer onder voorbehoud kunnen accepteren en die dan door een derde laten inspecteren op eventuele nog resterende problemen. Als je dat kunt afspreken en ook afspraken maakt over het resultaat van de inspectie door die derde (deskundige) ben je volgens mij een heel eind.
  • Mij is toen ook uitgelegd dat ik verantwoordelijk was voor de data op de hd! Dit heeft Medion mij niet gemeld maar dit is wel het minste waar ik me zorgen over kan maken omdat ze dit volgens voorwaarden hebben afgedekt. Ik kan wel zeggen dat ze roekeloos zijn omdat 1 de harddisk geen defecten vertoonde en 2 ze mij niet hebben ingelicht. Binnen acht werkdagen kwam mijn laptop gerepareerd en wel netjes in de verpakking en extra gesheeld via TNT weer retour. Zelfs twee "verloren" schroefjes uit de bodemplaat zijn vervangen. Ook werd er keurig een testrapport meegeleverd. Dan heb ik nog leuks nieuws voor je. Mijn computer bleek dus ook 2 weken verdwenen te zijn tussen het moment van gerepareerd en aflevering door TPG. Ik ga maar uit dat dit aan TPG lag. Dus ben ik meer dan tevreden over hun technische dienst en wijze van behandeling en afhandeling. Ik begrijp dat je dus tevreden bent. Ik heb twee keer een half uur in de wacht gestaan met als eindresultaat dat je niet wordt teruggebeld omdat je waarschijnlijk een lastige klant bent. Wat ik mij dus o.a. afvraag is of je het product wel goed verpakt heb aangeleverd. Als Medion de zaak heeft hersteld en in dezelfde verpakking die jij gebruikt hebt heeft teruggezonden is heb m.i. niets te verwijten. Daarom adviseer ik iedereen die een product koopt om zeker gedurende garantie termijn de originele verpakking te bewaren. Achteraf heb je dan geen discussie met een leverancier dat bij beschadigingen verkeerde verpakking is gebruikt o.i.d.[/quote] Heel toevallig heb ik deze keer wel de doos bewaard met alle piepschuim, toeters en bellen etc. De pc is keurig door een vervoersbedrijf wat Medion inhuurt opgehaald. Ik kreeg dezelfde doos terug maar dan met plakband aan elkaar geplakt en open aan de bovenkant (met hetgeen ik al schreef). Medion zegt hierover overigens dat ze niet verantwoordelijk zijn voor transport. Heel vreemd. Ik ook niet op het moment dat de pc door hen is opgehaald, toch?
  • Het transport terug is iets voor Medion en TNT onderling.... Ik vind dat ze je netjes een volledig gerpaeerde pc gaan aanbieden en dat lees je wel eens anders. Dat ze TNT waarschijnlijk de rekening gaan sturen.... daar vallen ze jou met geen woord over lastig.... je mag helemaal niet klagen. Die harde schijf: tja ik vind ook dat je zelf voor een back-up verantwoordelijk bent, als je dat bijhoudt heb je altijd de laatste gegevens op een externe schijf of zo.... dus toen ie stuk ging ..... bla bla bla.... Samengevat: je boft dat je zo'n goed service had, dat gebeurt wel eens anders... en zorg de volgende keer dat je zaakje (=backup) gewoon zelf in orde hebt....
  • Ook ik heb uitstekende ervaringen met de Medion service, evenals kennissen van mij die ik ook geadviseerd heb Medion apparaten te kopen. In elk bedrijf gaat wel eens niet helemaal 100%, jammer de de TS deze ervaring als een slechte behandeling heeft ervaren.
  • Ach, ik begrijp best dat er zo nu en dan een kwalitatief minder product wordt geleverd. Het is alleen heel vervelend dat ik nu al 10 weken zonder desktop zit en Medion geen enkele verantwoordelijkheid wenst te nemen of excuses heeft aangeboden. Ik koop nooit meer iets van Medion. Ze mogen dan wel goede aanbiedingen hebben maar ik heb nu geleerd om iets meer te betalen en dan wel service.

Beantwoord deze vraag

Weet jij het antwoord op deze vraag? Registreer of meld je aan met je account

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.