Vraag & Antwoord

Anders (hardware)

Voedingskabel/blok laptop kapot

6 antwoorden
  • Hallo gisteren heb ik mijn voedingskabel/blok van mijn laptop op school. Maar toen ik hem gisterenavond wou gebruiken deed die het niet meer. Hoe kan dit opeens en valt dit onder de Acer Garantie? De betreffende laptop is een Acer Travelmate 7520 die in oktober is gemaakt maar ik heb hem later pas gekregen van mijn oom. Groetjes Maikel!
  • [quote:be54ef2623="vuurvos"]Hallo gisteren heb ik mijn voedingskabel/blok van mijn laptop op school. Maar toen ik hem gisterenavond wou gebruiken deed die het niet meer. Groetjes Maikel![/quote:be54ef2623]Wat is dit voor boodschap? Als je bedoelt te zeggen dat bij het inpluggen van je adapter de accu van je lappie niet meer oplaadt: probeer een gelijkwaardige adapter om uit te vinden of het aan de adapter ligt of dat het een defekt/verklooide aansluiting in/aan de laptop is. Ga eventueel even naar een compuwinkel om een andere adapter te proberen. Voor zowel een defekt aan de adapter als aan het lappie zelf is er sprake van garantie. Waarschijnlijk zal wel de oorspronkelijke koper de garantieaanvraag moeten doen.
  • [quote:cd541ea984="KeesA"][quote:cd541ea984="vuurvos"]Hallo gisteren heb ik mijn voedingskabel/blok van mijn laptop op school. Maar toen ik hem gisterenavond wou gebruiken deed die het niet meer. Groetjes Maikel![/quote:cd541ea984]Wat is dit voor boodschap? Als je bedoelt te zeggen dat bij het inpluggen van je adapter de accu van je lappie niet meer oplaadt: probeer een gelijkwaardige adapter om uit te vinden of het aan de adapter ligt of dat het een defekt/verklooide aansluiting in/aan de laptop is. Ga eventueel even naar een compuwinkel om een andere adapter te proberen. Voor zowel een defekt aan de adapter als aan het lappie zelf is er sprake van garantie. Waarschijnlijk zal wel de oorspronkelijke koper de garantieaanvraag moeten doen.[/quote:cd541ea984] Wat ik er dus simpel mee wil zeggen is dat die het gisterenmiddag nog gewoon deed en oplaadt. Maar gisterenavond dus niet meer. Ik heb toen de adapter van mijn zus even geleend en dat werkt dus wel gewoon het probleem ligt hem dus echt aan de adapter. Mijn vraag is dus of dit onder de garantie valt daar is al antwoord op. Maar hoe kan dit zomaar gebeuren met vervoeren of gewoon doorgebrand of slijtage of wat dan ook? Groetjes Maikel!
  • Als je goed leest was je boodschap niet afgemaakt. :wink: Elk onderdeel van een elektronisch produkt, ook aanhangsels, valt onder de garantie. Mits uiteraard niet verkeerd gebruikt/aangesloten. Tja, je adapter bevat een transformator. Die kan net als een harde schijf of een videokaart defekt raken. Hetzij door slechte kwaliteit, hetzij door een spanningspiek bijv. Zo zijn er nog talloze oorzaken. Nogmaals: shops (zeker webshops) doen moeilijk als iemand anders dan de oorspronkelijke koper de garantie aanspreekt. Of dat nu terecht of niet is: het werkt absoluut het snelst als de oorspronkelijke koper garantie aanvraagt bij de shop. Afhankelijk van de shop kan dit een tijdje duren. Heb je haast dan rest je weinig om zelf een adapter los aan te schaffen. Die krijg je niet vergoed.
  • [quote:2166125178="KeesA"]Als je goed leest was je boodschap niet afgemaakt. :wink: Elk onderdeel van een elektronisch produkt, ook aanhangsels, valt onder de garantie. Mits uiteraard niet verkeerd gebruikt/aangesloten. Tja, je adapter bevat een transformator. Die kan net als een harde schijf of een videokaart defekt raken. Hetzij door slechte kwaliteit, hetzij door een spanningspiek bijv. Zo zijn er nog talloze oorzaken. Nogmaals: shops (zeker webshops) doen moeilijk als iemand anders dan de oorspronkelijke koper de garantie aanspreekt. Of dat nu terecht of niet is: het werkt absoluut het snelst als de oorspronkelijke koper garantie aanvraagt bij de shop. Afhankelijk van de shop kan dit een tijdje duren. Heb je haast dan rest je weinig om zelf een adapter los aan te schaffen. Die krijg je niet vergoed.[/quote:2166125178] Het was via een Tele 2 actie dus ik denk dat je daarmee gewoon naar Acer zelf moet gaan toch?
  • Ah, gratis...... In de papieren staat het nodige over de garantie met als het goed is het nummer van de Acer helpdesk. Zo niet: even op de site van Tele 2 kijken of daarheen bellen. Maar uiteindelijk moet je toch Acer hebben of het buro dat ze voor de afwikkeling van deze aktiemodellen hebben ingeschakeld.

Beantwoord deze vraag

Weet jij het antwoord op deze vraag? Registreer of meld je aan met je account

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.