Vraag & Antwoord

Anders (hardware)

printeronderhoud (inktniveau)

15 antwoorden
  • Ik worstel met een voor mij onverklaarbaar probleem betreffende de printer. Zodra ik een printopdracht geef komt er een meldingspopup in beeld waarin staat te lezen dat de inktcartridge bijna leeg is. Dit klik ik weg en de printopdracht wordt gewoon uitgevoerd, niks mis met het printresultaat. Vanwege die melding ga ik naar 'printeronderhoud' en vervolgens klik ik het tabblad aan "Geschatte inktniveaus". Dan krijg ik de melding: De computer kan geen tweerichtingscommunicatie tot stand brengen met het apparaat. Dat is erg vreemd, kort ervoor werd de printopdracht gewoon correct uitgevoerd. Ook nog gekeken bij apparaatbeheer en daar staan geen waarschuwingstekens. En de printer zèlf geeft (nog?) geen waarschuwing voor te weinig inkt; lampje daarvoor brandt (nog?) niet. Iemand een mogelijke verklaring?
  • gelukkig staat er in je onderschrift een printer, dus die zal het wel zijn? storingen in die hp-tjes moet je om te beginnen aanpakken met: - koppel het ding af - alle hp software grondig verwijderen - pc écht uitzetten (dus geen slaapstand!) - pc aanzetten - haal op hp.nl de recente versie van de drivers voor je hp - installeer dat pakket - NB sluit de printer pas aan als dat van de software mag!!
  • Als eerste mijn dank voor je antwoord. Echter, ook die optie had ik al uitgevoerd; nog voordat ik jouw antwoord las :lol: Vond het zelf ook een mogelijkheid, maar helaas geen verbetering :o De verbinding tussen mijn desktop en de printer verloopt middels usb.
  • inmiddels draai je lang genoeg mee op het forum om te weten dat je zo goed mogelijk info geeft over wat er hand is én wat je zelf al deed..... :( ik geef nog een tip, dat zal je zelf ook wel kunnen: vernieuw je usbpoorten.
  • Een full reset van de printer wil ook wel eens helpen, hoe is denkelijk wel te vinden bij HP of via Google. Een meeltje naar HP kan natuurlijk ook, goede ervaring ermee.
  • waarschijnlijk wordt de HP PML Driver service geblockeerd door een firewall de driver heet HPZipm12.exe maar misschien heet ie bij jou anders ( hangt van het type printer af.
  • HP PML Driver service :o Zegt mij (nog) niks... Als de firewall een blokkade zou zijn, ik begrijp ff niet wat die ermee te maken heeft want het gaat toch gewoon lokaal?, dan had de firewall in elk geval mij dit moeten melden en zo'n melding kreeg ik niet; nooit gehad ook in het verleden voor wat de printer aangaat. Ik gebruik niet de standaard firewall van Win XP maar van zone-alarm, die voldoet prima voor mij. Misschien maar een andere printer kopen? Inktcardridges zijn onderhand net zo goedkoop/duur als een gloednieuwe printer :lol:
  • als het inderdaad aan je usbpoorten ligt, schiet je met een nieuwe printer ook niks op.........
  • Weet niet of ik gedaan heb wat jij bedoelde, het was een inschatting mijnerzijds: Eerst computer uitgezet zoals het behoord, daarna netstekker eruit. USB-apparaten losgenomen van de poorten. Daarna computer weer opgestart. In apparaatbeheer alle usb-poorten (usb-controller stond er) "installatie ongedaan maken" uitgevoerd. Vervolgens wederom de computer uitgeschakeld -incl netstekker- en daarna opnieuw opgestart. Na het opstarten werd door XP gemeld dat ie nieuwe hardware heeft gevonden (USB :lol: ) en automatisch werd de software geïnstalleerd. USB-apparaten daarna weer aangesloten, printer weer ingeschakeld en het probleem is gebleven :roll: Doe ik iets verkeerd of zou er toch iets anders aan de hand kunnen zijn? Instellingen misschien in Groepsbeleid??? (gpedit.msc) Heb daarin wijzigingen aangebracht na de install van Win XP.
  • ja, da´s de goeie weg! jammer dat het niet geholpen heeft. volgende stap (usb-problemen met hp kunnen hardnekkig kritisch zijn) zou moeten zijn: ga eens na op de site van de fabrikant van chipset op je moederbord of er een usbdriver update is; zoniet, download dan gewoon de huidige driver die daarvoor staat en installeer die.
  • komt toch regelmatig voor zie [url=http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=c00301806&lc=en&cc=us&dlc=en&product=407677&rule=9228&lang=en] HP[/url]
  • Heb eerst nog gezocht naar mogelijke updates voor mijn systeem (met dank aan Everest die netjes ook de downloadlinks presenteerd), maar geen resultaat. Om die reden mijn probleem thans middels e-mail aan HP Nederland voorgelegd. Nu is het dus wachten op antwoord/reactie.
  • Inmiddels een reactie gehad van HP Nederland. Software + drivers verwijderen middels een speciaal progje welke op de install-cd staat. Hmm, da's wel afwijkend te noemen van het gangbare :o Vervolgens de software + drivers opnieuw installeren, ook al op iewat afwijkende methode, en het resultaat? Ja, het heeft dit probleem verholpen :D
  • goed geholpen dus door hp, goed te horen dat het is opgelost. maarre, hoe heet dat deïnstallatie-progje op die cd? met die info zou je anderen wel eens behoorlijk wat ergernis kunnen besparen.....
  • Die HPAioScrubber staat idd op elke driver cd van HP.

Beantwoord deze vraag

Weet jij het antwoord op deze vraag? Registreer of meld je aan met je account

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.