Vraag & Antwoord

Anders (hardware)

harde schijf doet raar

11 antwoorden
  • he hallo ik heb een harde schijf in me 2e pc zitten en die maakt steeds een raar klik-piep geluid ik vraag me af of het goed is. hier is een filmpje beeld/geluid is slecht ik weet het. maar je krijgt een indicatie. http://s17.photobucket.com/albums/b94/timberleek/?action=view&current=MOV00425.flv iemand een idee of dit de bedoeling is of wat het kan zijn
  • Kun je de schijf nog wel benaderen? Begin dan vast maar met een backup.
  • de harde schijf is leeg. ik probeer hem te formatteren maar op de helft ofzo stopt hij ineens omdat hij de schijf niet meer kan vinden. dan is hij ook wel uit deze computer (win xp) dan moet ik eerst de stroomkabel eruit halen. dan weer erin (opnieuw aan dus). en dan pakt hij hem pas weer
  • ik zou hem vervangen of terug sturen (als hij nieuw is). geen risico nemen en data verliezen
  • ik heb hem vanmiddag gekocht op een beurs (rosmalen). achteraf: zeer dom om zoiets te kopen van een beurs. maar ja van schade en schade worden we wijs(hopelijk) jammer dat hij kapoet is. kon hem wel gebruiken. er is op zich geen risico van dataverlies. hij zou in een 2e pc moeten waar alleen een xp op staat. maar als dat verloren zou gaan installeer ik hem gewoon weer. het is een 2e pc dus niet van direct superbelang. dus mocht je iets weten......
  • Je kunt eens kijken of er nog garantie op zit. Een fabrikant levert normaliter wel garantie, ook zonder koopbon.
  • Misschien kan [url=http://www.webhostingtalk.nl/webhostingtalk-lounge/103483-hardeschijf-piept.html] dit[/url] of [url=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/996030///piep,harde,schijf]dit[/url] je helpen? Torrentus
  • moet ik dan bij maxtor zelf aankaarten ofzo. aangezien hij niet bij een winkel is gekocht. ik weet ook niet hoe lang er garantie op zit. deze heeft als opschrift 13 aug 2003 het is een maxline II trouwens zou daar nog garantie op zitten? zou wel mooi zijn :wink:
  • Bij seagate dus (eigenaar van maxtor). Kijk eens of je hier verder komt. Meestal moet je een serienummer invullen, waar de fabricagedatum mee bepaald kan worden. http://www.seagate.com/www/en-us/support/warranty_&_returns_assistance/
  • met het invullen van het serienummer etc zegt hij dat het verkocht is als systeem onderdeel: " Component The product you identified was sold as a system component. Please contact your place of purchase for service. Seagate sells many drives to direct OEM (Original Equipment Manufacturer) customers. These products are usually configured for the OEMs only, as components for their systems. You must contact your place of purchase for any warranty support on these drives. If you purchased this unit directly from Seagate, please return to the previous page and verify your Seagate customer number, because the customer number you entered () does not match our records. " ik heb hem gekocht op die beurs. dus ik heb geen idee waar hij vandaan komt.
  • Blijkbaar uit een samengesteld verkocht systeem dus. Heb je er veel voor betaald? Ansders zou ik hem maar weg doen.

Beantwoord deze vraag

Weet jij het antwoord op deze vraag? Registreer of meld je aan met je account

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.