Vraag & Antwoord

Anders (hardware)

Laptop doet vaag en is sloom

7 antwoorden
  • Geachte gebruikers, Ik heb twee problemen met deze Acer laptop. Het eerste probleem van deze laptop is de ongelooflijke traagheid van deze laptop. Als hij is opgestart lopen er +- 80 processen wat naar mijn weten voor een opstart niet normaal is. Dit is het plaatje van alle processen die ik een tijdje geleden heb gescreened: http://i28.tinypic.com/10zw94w.png Het tweede probleem is dat deze laptop soms uitvalt uit het niets en dan +-2 minuten niet reageert. Als ik dan aan de zijkant van de laptop voel voelt hij ongelooflijk warm aan, terwijl ik meestal gewoon op MSN zit en ik verder geen zware applicaties draai. Heeft iemand suggesties en oplossingen voor mijn problemen? Alvast bedankt :)
  • Ik heb zelf ook een Acer, Wat mij opviel is dat die Acer software je laptop zo traag maakt. Begin eens deze software te verwijderen als je het niet nodig hebt. Beter nog: wellicht heb je nog een Windows CD/DVD om deze opnieuw te installeren. Gebruik dan wel het serienummer wat op je laptop staat. Dat heb ik zelf ook gedaan en het is verademing.
  • Bedankt voor je antwoord, het probleem is dat ik deze laptop als OEM heb gekregen en dus geen DVD o.i.d. meer heb. Is daar misschien een oplossing voor?
  • download ccleaner en zet bij tools - startup alles uit wat je niet kent of niet elke keer gebruikt.
  • [quote:4b4bad9dd3="Repr"]download ccleaner en zet bij tools - startup alles uit wat je niet kent of niet elke keer gebruikt.[/quote:4b4bad9dd3] Dat heb ik al is gedaan, maar dat helpt niets.
  • Meldt dan om welk type Acer laptop het gaat. Of deze al zo traag was bij de aankoop. Of je onlangs software en/of drivers hebt geïnstalleerd. Of hebt geupdated via Windows Update en/of [url=http://support.acer-euro.com/drivers/index.html]Acer?[/url] Zo ja, heb je Windows systeemherstel al geprobeerd? Zou je eventueel ook nog kunnen uitleggen wat er precies traag is (geworden)?
  • Het gaat om een Acer aspire 5102AWLMi, ik weet helaas niet of de laptop al traag was bij aankoop aangezien ik niet de systeembeheerder ben.

Beantwoord deze vraag

Weet jij het antwoord op deze vraag? Registreer of meld je aan met je account

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.