Vraag & Antwoord

Anders (hardware)

Printplaatje kapot van Barracuda 7200.11 schijf?

2 antwoorden
  • Ik zit met het volgende probleem. Vorige week stopte mijn externe harde schijf, een Seagate Barracuda SATA 7200.11 schijf van 750 GB, met functioneren. Ik vermoedde een defecte adapter, dus heb een nieuwe aangeschaft. Dit bleek niet de oplossing en heb toen de schijf in mijn desktop gehangen. Hierdoor kwam ik erachter dat er wel spanning op de schijf komt te staan, maar deze niet op de juiste manier kan gebruiken: de schijf word warm, maar begint niet met draaien/werken. Via de website van Seagate heb ik naar een oplossing gezocht, maar hierbij gebeurde iets vreemds. De eerste keer (vorige week dinsdag) gaf de site, na het invullen van serienummer en productnummer, aan dat er nog tot maart 2010 garantie op zit en ik de schijf kon opsturen. Als ik dat echter nu doe, komt er te staan dat ik het via de winkel moet doen waar ik hem gekocht heb. Een collega van mij gaf aan, gezien de analyse die ik zelf heb gesteld, dat het printplaatje van de schijf wel eens kapot zou kunnen zijn. Ook gaf hij hierbij aan dat de data van de schijf te redden is door eenzelfde printplaatje op de schijf te zetten en dan de data veilig te stellen. Na een korte zoektocht op wat sites voor onderdelen moet ik constateren dat dit niet een standaard deel is wat verkocht word, en data recovery bedrijven vragen bedragen van boven de 1000 euro voor een dergelijke schijf. Op dit moment ben ik in dubio over de vervolgacties, en stel daarom dan ook de volgende vraag: Wat zouden jullie doen in dit geval?
  • Ik zou de HD als verloren beschouwen en óf zien in te ruilen, óf een nieuwe kopen. En verder zou ik me voor mijn kop slaan geen updates te hebben gemaakt en dat in het vervolg zeer nauwkeurig bij te houden. perloc

Beantwoord deze vraag

Weet jij het antwoord op deze vraag? Registreer of meld je aan met je account

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.