Vraag & Antwoord

Anders (hardware)

Fouten inblokken op 2,5" USB HD

9 antwoorden
  • Hallo, Ik had een vraag betreffende een 2,5" HD die gevoed en gegevens overdraagt via USB. Het merk is WD myPassport en is 250Gb groot. Nou is het feit dat er een boel fouten op staan. Ook loopt de schijf vaak vast en geeft dan een rustig tikkend geluid. Ik heb een aantal HD recovery programma's gebruikt om fouten te repareren. Dit werkt aardig, als je 350 jaar de tijd hebt. Helaas heb ik dat NIET en wil ik graag dat het vele malen sneller gaat. Nu komt het: Is er een programma of tool om de fouten "in te blokken", simpel gezegt, kan ik de sectoren gewoon zo laten ten kosten van 10GB (van mij part 40) en dat de schijf gewoon weer operationeel is. Ik hoop het wel, maar ik kan er echt helemaal niks over vinden. Van repareren zijn er zat, maar dat is geen optie. Schijf is trouwens uit de garantie. MvG Dennis
  • schijf is aan het doodgaan . als de disk jonger dan 3 jaar is . dan terug voor garantie WD
  • BSA100, Dank je wel voor het antwoord, hij is jonger als 3 jaar, ik ga contact opnemen met WD. MvG Dennis
  • CHKDSK /f <driveletter>: repareert een HD en merkt slechte blokken. CHKDSK start je gewoon op in start: RUN Wel vreemd dat een HD van WD het binnen 3 jaar laat afweten, zelfs na intensief gebruik. Iets bezonders mee gebeurd? Laten vallen? perloc
  • Ik zou sowieso een schijf die bad sectors heeft bestempelen als onbetrouwbaar en zo gauw mogelijk vervangen. De optie om die sectoren te markeren bestaat wel, zoals Perloc hierboven beschijft, maar wil je voor die paar tientjes die zo'n ding kost het risico lopen van een onleesbare schijf op een moment dat het je niet uitkomt ? Ik zou de data gauw er af halen en ergens anders opslaan en dan idd gebruik maken van de garantie.
  • Volkomen mee eens Peter V, ik ging er alleen van uit dat hij zoveel mogelijk van zijn data eraf wilde halen. Maar we horen niets meer van onze Dennis. perloc
  • Wie weet zit hij te wachten tot chkdsk klaar is ...... :wink:
  • Bedankt voor alle reactie, ik ben er al druk mee bezig. Moest dit weekend even mijn verjaardag vieren. MvG Dennis
  • Perloc, Ik heb de HDD niet laten vallen. Ik had de HD voor het downloaden gehaald. Maar toen stond de schijf al regelematig vast. Ik dacht toen dat het aan de PC lag. Later bleek dat er heel veel fouten op zaten en dat de schijf daar op vast loopt. Daarom wou ik de fouten inblokken. Ik had al gekeken voor de garantie bij WD. Maar dan moet een lijst doorlopen en vervolgens een creditcard nummer opgeven. Dit is overigens ook een americaanse site, een nederlandse service point heb ik nog niet gevonden. MvG Dennis

Beantwoord deze vraag

Weet jij het antwoord op deze vraag? Registreer of meld je aan met je account

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.