Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Anders (hardware)

Uitlijnelement verschoven (HP PSC 1510)

pang
13 antwoorden
  • Sinds ik een nieuwe zwarte inktpatroon geinstalleerd heb blijven er testpagina's uitkomen. Wat is nu het geval? Er wordt een testpagina afgedrukt vervolgens dien ik deze op de glasplaat te leggen en op de scanknop te drukken. Vervolgens geeft de software een foutmelding:

    Het uitlijnen is mislukt
    het uitlijnen is mislukt omdat het uitlijnelement in de scanner is verschoven

    Klik op de knop uitlijnen om opnieuw uit te lijnen.

    Als ik het apparaat uitschakel en vervolgens weer inschakel of op de knop uitlijnen druk (software) beide keren wordt er weer een testpagina afgedrukt en dien ik deze weer op de glasplaat te leggen en op scannen te drukken. Het blijft fout gaan.

    Ik heb zelfs al het apparaat met beide handen vast gehouden, omdat het misschien door trilling komt, maar dat helpt ook niet. En elke keer als ik het apparaat inschakel dan gaat hij een testpagina afdrukken.

    Wie weet hoe ik dit oplos?
  • al eens de stroomkabel er een paar minuten uit gehad?
  • [quote:d5c0e14cc0="derkdejong"]al eens de stroomkabel er een paar minuten uit gehad?[/quote:d5c0e14cc0]

    Ja. De printer staat op een plank aan de muur en i.v.m mijn gedachte aan trilling heb ik de printer nu op mijn bureau gezet. Echter krijg ik nog steeds dezelfde foutmelding.

    Telkens als ik de printer aanzet gaat hij een uitlijnpagina afdrukken. Het afgedrukte document leg ik vervolgens op de glasplaat en druk op scannen zoals in het afgedrukte document staat.

    Nu krijg ik nog steeds de foutmelding:

    [i:d5c0e14cc0]Het uitlijnen is mislukt
    het uitlijnen is mislukt omdat het uitlijnelement in de scanner is verschoven

    Klik op de knop uitlijnen om opnieuw uit te lijnen.[/i:d5c0e14cc0]

    Druk ik op de knop uitlijnen dan drukt hij het document opnieuw af en begint alles opnieuw. Helpt dus ook niet.

    De stroom is er afgeweest en de printer staat nu op een stabiele ondergrond.

    Wie wo wie heeft een oplossing?
  • Haal die inktpatroon er eens weer uit, en stop hem er weer in, op de juiste wijze en kijk of dit helpt. Ik heb dit ook eens aan de hand gehad, alleen zonder de scan truc.
  • En check op het HP Support Forum deze thread PSC 1510 All-in-One Alignment.
  • [quote:bb75ab1e17="jolo"]En check op het HP Support Forum deze thread PSC 1510 All-in-One Alignment.[/quote:bb75ab1e17]

    Sorry voor mijn late reactie, maar het probleem is nog steeds actueel.

    Ik heb ondertussen de zwarte inktpatroon (deze was vervangen) verwijderd en opnieuw geplaatst.

    Ook de link die jolo gaf biedt geen soelaas en blijkbaar kun je alleen maar contact opnemen met HP als er nog garantie op het apparaat zit.

    Ook met de handleiding kom ik niet verder. Die verwijst mij ook naar www.hp.com/support , maar daar kom ik niet verder mee.

    Verder vond ik dit topic nog op een ander forum. Hem lukt het met een oude uitlijnpagina wel, maar die heb ik niet. Bij mij is het begonnen na het installeren van een nieuwe cartridge.

    Er zitten overigens originele HP inktpatronen in.
  • Als je dat uitlijnen doet volgens de info op HP Support HP PSC 1500 Series All-in-One - Replace and Align the Print Cartridges, zou het toch behoren te werken. Print en scant die PSC-1510-All-in-One overigens nog wel goed?
  • [quote:4ab5e2aecb="jolo"]Als je dat uitlijnen doet volgens de info op HP Support HP PSC 1500 Series All-in-One - Replace and Align the Print Cartridges, zou het toch behoren te werken. Print en scant die PSC-1510-All-in-One overigens nog wel goed?[/quote:4ab5e2aecb]

    Ik doe het op dezelfde manier als in de link wordt aangegeven. Echter krijg ik tijdens het uitlijnen de reeds eerder genoemde foutmelding op mijn scherm.

    Printen en scannen gaat tot nu toe nog steeds goed.

    [b:4ab5e2aecb]Edit: Net gebeld met HP op een 0900 nummer, vervolgens kies ik de optie buiten garantie in het menu.[/b:4ab5e2aecb]

    Vervolgens krijg ik 2 opties:
    1. Ik wordt doorverwezen naar www.hp.nl/diagnose
    2. Als ik telefonische ondersteuning wens kan ik kiezen voor een smartvent à 20 euro. (optie 1)

    Op de HP site wordt ik niets wijzer. E-mail contact over een product dat buiten garantie valt is blijkbaar niet mogelijk. Op de site van HP bij veel gestelde vragen kom ik mijn probleem overigens ook niet tegen.

    Ik ga geen 20 euro betalen om telefonisch contact te hebben met een medewerker. Aangezien die all-in-one apparaten praktisch niets kosten is mij het dat niet waard.

    Iemand nog een idee hoe ik het HP kan contacteren? Misschien dat iemand een e-mailadres heeft van HP?
  • [quote:f9daf1b5e5="rolla"]Ik ga geen 20 euro betalen om telefonisch contact te hebben met een medewerker. Aangezien die all-in-one apparaten praktisch niets kosten is mij het dat niet waard. [/quote:f9daf1b5e5] Bovendien als ik je HP PSC 1510 check bij tweakers pricewatch http://tweakers.net/pricewatch/123325/hp-psc-1510.html#tab:info dan zie ik dat het een model is uit 2005.

    Wat je nog wel zou kunnen doen, is het uitlijnen overslaan. Hoe dit te doen is beschreven op HP Support Problemen met het uitlijnen van printcartridges oplossen. Weliswaar staat jouw PSC 1500 series daar niet bij. Maar die zal ook wel een toetsen combinatie hebben, om het uitlijnen over te slaan. Zodat als je de inkt cartridges na verloop van tijd opgebruikt heb, je de aanschaf van een andere All-in-One printer zou kunnen overwegen.

    //Edit Check eventueel op HP Support deze hyperlink Er wordt een uitlijningspagina afgedrukt wanneer de all-in-one in of uit wordt geschakeld of wanneer een afdruktaak wordt gestart.
  • Mijn oom en tante hadden ook zoiets maar die hadden de uitlijnpagina verkeerd op de glasplaat liggen, het klinkt misschien wel heel erg dom maar heb jij dat misschien ook? ligt de pagina wel tegen de goede kant aan?
  • [quote:044d12aa51="pang"]Mijn oom en tante hadden ook zoiets maar die hadden de uitlijnpagina verkeerd op de glasplaat liggen, het klinkt misschien wel heel erg dom maar heb jij dat misschien ook? ligt de pagina wel tegen de goede kant aan?[/quote:044d12aa51]

    Bij mij ligt de pagina op de juiste manier op de glasplaat. Dat is het helaas ook niet.

    Wat heb ik nog toe gedaan?
    -Cartridges opnieuw geinstalleerd.
    -Visueel gecontroleerd of de contactpunten in de printer schoon waren.
    -Cartridges visueel gecontroleerd. Contactpunten zijn schoon.
    -Usb kabel uit de printer gehaald en uitlijnprocedure nogmaals herhaald.
    -Kopie van het uitlijndocument gemaakt en wat blijkt?
    [code:1:044d12aa51]
    -Blauwe hokjes zijn lichter van kleur
    -Niet alle zwarte blokjes zijn egaal zwart
    -Het onderste gedeelte (de strepen) zijn ook niet gelijk.
    [/code:1:044d12aa51]

    [img:044d12aa51]https://h10025.www1.hp.com/ewfrf-JAVA/Doc/images/c00169376.jpg[/img:044d12aa51]

    Volgens deze pagina hoort het uitlijn document er zo uit te zien voor een PSC 1510. Echter zijn de gele blokjes bij mij blauw. En daarnaast heb ik een extra rij zwarte blokjes en een extra rij blauwe blokjes.

    Zou ik voorzichtig mogen concluderen dat het probleem hardwarematig is?
  • [quote:1b2defb81d="rolla"]Zou ik voorzichtig mogen concluderen dat het probleem hardwarematig is?[/quote:1b2defb81d] Het is heel goed mogelijk, dat het aan de all-in-one printer of de inkt cartridge(s) ligt. Daarom had ik ook geadviseerd het uitlijnen over te slaan. En de inkt cartridges op te gebruiken, zodat je daarna een de aanschaf van een nieuwe All-in-One printer zou kunnen overwegen.
  • [quote:56b2f396f4="jolo"][quote:56b2f396f4="rolla"]Zou ik voorzichtig mogen concluderen dat het probleem hardwarematig is?[/quote:56b2f396f4] Het is heel goed mogelijk, dat het aan de all-in-one printer of de inkt cartridge(s) ligt. Daarom had ik ook geadviseerd het uitlijnen over te slaan. En de inkt cartridges op te gebruiken, zodat je daarna een de aanschaf van een nieuwe All-in-One printer zou kunnen overwegen.[/quote:56b2f396f4]

    Op de door jouw aangegeven link staat inderdaad geen toetsencombinatie vermeld om het uitlijnen over te slaan. Zoeken op internet geeft ook geen resultaat.

    Ik heb gisteren een foto afgedrukt en dat ging goed. Alleen voor wat betreft kopieren vertrouw ik het apparaat niet meer aangezien een kopie van de uitlijnpagina niet gelijk is aan het origineel.

    Voorzichtig ben ik daarom al aan het kijken naar een nieuwe all-in-one.

    Op dit topic mag wat mij betreft een hangslot.

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.