Vraag & Antwoord

Anders (hardware)

Packard Bell/Acer laptop gaat niet langer dan 2 jaar mee!!!

Anoniem
None
7 antwoorden
  • Op 21/4/2007 een Packard Bell laptop type easynote MZ 35-200 gekocht.
    Mijn vrouw gebruikt hem voor betalingen en emailverkeer dus hooguit 2x per week. Nu na 3,5 jaar werkt de laptop niet meer.
    Dit aan PB geschreven en krijg een brief terug helaas de (Europesche) garantie periode van 2 jaar is verlopen we kunnen u niet tegemoet komen.
    Ik heb toen gebeld en ik kreeg als antwoord meneer wat zeurt u nou, onze laptops gaan maar 2 jaar mee want daarna zijn ze afgeschreven.
    Dus wees blij dat hij het nog 1,5 jaar langer heeft volgehouden.
    Ik vind dit dus een opstelling van niets.

    Maar nu wil ik zelf eens aan de binnenkant gaan kijken, je weet nooit wat je ziet.
    Heb alle schroeven losgehaald ook de harde schijf en het accupak maar ik krijg de bodemplaat niet los.
    Heeft iemand hier ervaring mee?

    Alle tips zijn welkom.

    Ook heb ik gedacht aan het bedrijf microfix om hem te laten repareren, zijn daar ervaringen mee?

    Met vriendelijke groet,
    Rein Hoen
  • Als je gaat klagen over PB en hun houding mag je nog wel een paar zaken in de gaten houden:
    * je koopt hem via een winkel, daar moet je met je klacht zijn, niet bij PB tenzij je hem daar rechtstreeks gekocht hebt. Dus voordat je….. naar de winkel…
    * als je 3,5 jaar geleden de tijd genomen had om de reviews en forums te lezen had je kunnen weten dat PB bepaald geen populair/duurzaam merk is…. Blijkbaar heb je er wel wat verstand van, een complete leek schroeft de laptop nl helemaal niet open….
  • Ik zou eens een kijkje nemen op www.consuwijzer.nl en dan met name over je recht als consument, als het gaat om garantie. Bij een laptop krijg je weliswaar 2 jaar fabrieksgarantie, maar dat wil niet zeggen dat je na die twee jaar met lege handen staat, als er iets gebeurt. Het grootste verschil is waar de bewijslast ligt. Voor het verstrijken van de fabrieksgarantie ligt de bewijslast bij de fabrikant, daarna moet de consument aannemelijk maken dat het defect niet aan hem toe te wijzen is.

    Ook moet je als consument niet aankloppen bij de fabrikant, maar bij de leverancier, de winkel waar je de laptop hebt gekocht dus. Daar heb je een koopovereenkomst mee gesloten en de winkelier heeft je dus een deugdelijk product te leveren. Afhankelijk van welk onderdeel defect is, heeft de winkelier je wel of geen deugdelijk product geleverd. Een harde schijf kan namelijk zomaar binenn drie jaar stuk gaan, een processor, of zelfs een heel moederbord door de regel niet.

    Aangezien je wettelijk net zo lang garantie hebt op een bepaald onderdeel, dan je redelijkerwijs ervan uit mag gaan dat het meegaat, moet je met de laptop naar de winkelier terug gaan en deze moet je dan ook enigszins tegemoet komen.
  • Ik heb hem toendertijd gekocht bij It's. Zij verwijzen me naar PB.
    Daarom heb ik een brief naar PB gezonden.
    Heb inmiddels ook het hoofdkantoor van It's gemaild omdat zij hem verkocht hebben en zich niet achter PB mogen verschuilen.
    Een laptop mag toch zeker wat langer meegaan.
    Ik verwacht niet dat ze een nieuwe geven maar een kleine tegemoet koming zou al wat helpen.
    Dat PB slecht zou zijn is me toen niet opgevallen, foutje van mijn kant denk ik.
    Ik heb ook interesse vandaar dat ik hem open wil maken en je weet nooit wat je zien.
    Groet, R. Hoen
  • Je moet dus idd bij Its zijn… niet bij PB, laat ze maar wat moeite doen…
    een argument als " anders kan ik net zo goed naar een internet winkel gaan" wil het bij aandringen nog wel eens doen…. service meneer….service meneer….service meneer….service meneer…. daarom koop ik bij u en niet bij hen…
    Dus …. (aan het werk…)
  • [quote:21027f1cf4="andre@home"]Je moet dus idd bij Its zijn… niet bij PB, laat ze maar wat moeite doen…
    een argument als " anders kan ik net zo goed naar een internet winkel gaan" wil het bij aandringen nog wel eens doen…. service meneer….service meneer….service meneer….service meneer…. daarom koop ik bij u en niet bij hen…
    Dus …. (aan het werk…)[/quote:21027f1cf4]


    Ik ga mijn best doen.
    Vindt het wel wat dat men, bij PB, doodleuk zegt dat de laptop maar een levensduur heeft van 2 jaar.
  • Lees voordat je wat gaat doen eerst eens de relevante artikelen hierover door op Consuwijzer, zoals Leo S al aangaf. Aangezien de snelheid waarmee je hier reacties plaatst, denk ik niet dat je daar al aan toegekomen bent?

    Link 1

    Link 2

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.