Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Anders (hardware)

Acer Aspire 7520G wil niet opstarten

Nedish
11 antwoorden
  • Ik heb sinds gisteren een probleem met de laptop ACER Aspire 7520G van mijn zoon. De laptop liep vast. Na het uit zetten wil de laptop niet meer opstarten. Besturingssysteem is Windows Vista Home Premium.

    Na power aan, de lamp van de HD brandt, ik hoor de fan beginnen te draaien en het opstart geluid van de HD maar na +/- 1 @ 2 seconden sluit de laptop zich af en begint het opnieuw op te starten. Het aan uit knop werkt dan niet meer en om uit de lus te komen moet ik de adapter uithalen en de accu ook.

    Ik zie niks op het beeldscherm verschijnen.

    Ik heb geprobeerd de laptop zonder accu en met adaptor op te starten en ook alleen met accu. Geen van beiden hielp.

    Op internet heb ik veel meldingen van dit probleem gevonden maar niemand blijkt die oplossing gevonden te hebben. Het ljkt alsof dit een bekede euvel is met deze laptop maar ook op de ACER site heb ik niks kunnen vinden.

    Suggesties en tips zijn meer dan welkom.

    Alvast bedankt
  • Kan zijn dat de videokaart overleden is. Volgens mij zit hier een Nvidia videokaart in waar heel veel problemen mee waren. 8400 of 8600 serie.
    Heb je geen garantie meer? Hoe oud is de laptop?
  • Laptop is 2,5 jaar oud.

    Ik denk niet het een probleem is met de grafische kaart maar het systeem loopt niet lang genoeg om dat te constateren.

    Als er inderdaad een bekend probleem is met de karten, weet u wat ACER hieraan gedaan heeft om de consumewnt op de hoogte te stellen van het probleem.
  • [quote:2ebc8bc2b7="Nedish"]
    Als er inderdaad een bekend probleem is met de karten, weet u wat ACER hieraan gedaan heeft om de consumewnt op de hoogte te stellen van het probleem.[/quote:2ebc8bc2b7]

    Niets want het wordt niet onderkend door Nvidia, helaas. Maar een laptop zou niet na 2,5 jaar kapot moeten gaan. Mischien heb je hier nog iets aan:
    http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies_over/Elektronica_en_huishoudelijke_apparatuur/Garantie/Veelgestelde_vragen/Mijn_computer_is_na_twee_jaar_kapot_gegaan_en_de_verkoper_wil_hier_niks_aan_doen_Heeft_de_verkoper_gelijk
  • Bedankt voor de link maar het lijkt mij dat ik eerst moet achter zien te komen wat er aan de laptop mankeert. Om dat te doen moet ik ook kosten maken.

    De laptop heb ik in juli 2008 bij laptopshop.nl gekocht. Daar heb ik telefonish te horen gekregen dat zij niks van problemen af weet. Ik kan wel de laptop opsturen voor onderzoek. Men zal dit niet zelf doen maar wegsturen naar een specialist. Onderzoekskosten beginnen bij EUR 50,= + porto!

    Indien ACER hier niks aan doet terwijl zij van de probleem dient af te weten, vraag ik me af of de bekende computer clubs hun gewicht in de schaal kunnen gooien om de consument behulpzaam te zijn?

    Dus als u weet wie ik moet contacten…… (Liefst niet via een duur 0900 nummer :evil: )
  • Aanvulling op wat ik zojuist gepost heb…..

    Het lijkt alsof ik u gelijk moet geven voor wat betreft de videokaart. Zojusit is het gelukt om de laptop te starten zonder dat die constrant uitviel. Helaas kreeg ik geen beeld te zien!

    Dit was gelukt doordat ik las ergens om de FN+ESC knoppen in te drukken, daarna stroom adaptor aanslutien, daarna opstarten.

    laptop dus draait maar ik kon de laptop niet uitzetten tenzij ik de adaptor los koppelt.

    Daarna heb ik een externe scherm aangekoppeld. Deze ving geen video signaal op van de laptop.

    Als ik ervan uitga dat de grafische kaart stuk is, hoe kan ik erachter komen welke ik noodig heb en is dit eenvoudig om zelf op te lossen. (Uit halen en inklikken zoals bij een gewoon PC?)
  • Repareren van een laptop is vaak duur en lastig. Om dit zelf te doen moet je wel verstand van zaken hebben en dan nog is er een risico dat dit niet lukt. Het ligt er aan wat voor een videokaart in je laptop zit en wat voor een interface deze heeft. Is hij vastgesoldeerd, is het een MXM of een MXM II kaart? Bovendien is het vaak lastig om onderdelen te krijgen. Als je 300 Euro moet gaan uitgeven voor een reparatie kan het beter zijn om een nieuwe aan te schaffen. Wetgeving is leuk zoals er ook op Consuwijzer staat maar probeer dit soort bedrijven maar eens deze rechten na te komen, het is onduidelijk, ze interpreteren het anders. Je moet een rechtsbijstand verzekering hebben om dit soort bedrijven hun verplichtingen na te laten komen. Dit is allemaal heel erg slecht geregeld. Acer en DELL zijn bedrijven die volgens mij ook maar 1 jaar garantie hanteren, schandalig eigenlijk.
  • Sorry, beetje mosterd na de maaltijd maar het ligt inderdaad aan je grafische kaart dus. Ik heb dit probleem, op een precies dezelfde laptop, ook twee maanden geleden gehad maar had gelukkig garantie bijgekocht.

    De reparatie bij Aces gaat je ongeveer ¤ 230 kosten.

    Begin van het jaar is ook mijn moederbord al vervangen door Acer.
  • Bedaknt voor de reactie. Waar ik me druk om maak is dat een producent iets kan verkopen die niet deugd! Het blijkt dat dit probleem veel voorkomt en dat hoort niet zo!
  • Tja het zou inderdaad niet mogen maar denk desondanks dat dit type niet de beste van Acer is. Want mij eerste Acer die ik kocht, helaas weet model niet meer, draait na zes jaar nog probleemloos bij een ander persoon dus die ik regelmatig help en bijstaat.

    Helaas roepen de meeste fabrikanten van laptops dat een laptop na drie jaar afgeschreven is. Bedrijfseconomisch gezien klopt het maar technisch een belachelijke opmerking dus.
  • Ik ken best veel mensen met een Acer en problemen met hun Acer. Het punt is dat ze goedkoop zijn en daarom veel verkopen. Service is beroerd en sommige van hun produkten ook. Niet alles wat ze verkopen is slecht hoor. Persoonlijk zou ik nooit een Acer kopen.

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.