Vraag & Antwoord

Anders (hardware)

Restwaarde bepalen bij niet-herstelling onder garantie

Anoniem
None
7 antwoorden
  • Hallo,

    Ik heb een probleempje :lol:

    Ik kocht op 14.07.2008 een MD 96640 voor 699 ¤ met 3 jaar garantie.
    PC ging stuk in 11.2009. Moederbord bleek stuk en geen ter vervanging
    In 1.2010 kreeg ik een MB 97680 ter vervanging, welke ik echter schriftelijk dadelijk weigerde, want absoluut niet dezelfde (geen dubbel klavier (vr cijfers), geen kaarteningang, geen WIFI, geen vingerslot, etc….
    Vandaag is de leverancier bereid een restwaarde uit te keren als ik die vervangingspc teruggeef.
    (Ik weigerde hem terug te geven zolang ik geen aannemelijk voorstel kreeg…ik kon niet nogeens maanden zonder pc zitten…).

    Hoe kunnen we deze restwaarde bepalen…Het voorgestelde bedrag vind ik echt een beetje een grapje…

    Alvast dank voor jullie hulp ! :wink:
  • Hoeveel is deze restwaarde dan die je terug krijgt? Je moet rekening houden dat je natuurlijk nooit de nieuwwaarde terug krijgt. In bedrijven worden laptops doorgaans in 3 jaar afgeschreven. De waarde van computerhardware gaat behoorlijk hard naar beneden.
  • Minder dan 170 ¤…. en dus ook zelfs minder dan de afschrijfwaarde in 3 jaar. Bovendien ging de PC al na 1 jaar stuk…en ben ik al bijna 10 maanden a h vechten om mijn pc terug te krijgen …

    In de algemene voorwaarden staat duidelijk of reparatie of gelijkaardigs bij vervanging…niets over restwaarde…
    8.2. De in het vorige lid bedoelde garantie is beperkt tot het - naar keuze van Medion - kosteloos vervangen van de zaak, dan wel het kosteloos herstellen van de zaak of het onderdeel. Zaken of onderdelen die worden vervangen, worden vervangen door of hersteld met identieke of vergelijkbare nieuwe zaken/onderdelen.
  • de leverancies verkocht het ding met drie jaar garantie. dat is een extra argument om te vertrouwen in product én leverancier.
    wettelijk heb je recht op vervanging minus waarde van het gebruik toen het ding het nog wel deed, in een periode dat je een goede werking van het product mocht verlangen. dat is dus ook volgens de leverancier hier minstens(!) drie jaar.
    ik zou dan zeggen dat je recht hebt op 75%, maar elk bod beneden 2/3 is sowieso onacceptabel
  • Bedankt voor je antwoord.

    Via t surfen heb ik 2 gevallen ontdekt waaronder ene met hetzelfde model, die kapot ging na 2 jaar en volledige bedrag kreeg uitgebaald…
    In het andere geval kreeg hij 450 ¤ van de 699 ¤ en die pas ook pas stuk na 2 jaar…
    Uiteraard heb ik het voorstel niet aanvaard en een omstandig schrijven teruggestuurd :wink:
  • Dat is inderdaad een beetje erg weinig. Mischien dat je nog wat informatie bij Consuwijzer kan vinden http://www.consuwijzer.nl/ Ja kan daar ook een klacht indienen.
  • Ik ben in volle verwachting op m n vervangingspc de 98330 notebook…eindelijk toch een regeling kunnen vinden met Medion :wink:
    Hopelijk komt ie snel want ik zit al 12 dagen pc… :cry: (zit idd even op die van buurman :wink: )

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.