Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Anders (hardware)

probleem met muis!

jolo
15 antwoorden
  • Ik heb een Logitech muis darkfield performance MX , en sinds enkele weken lukt het niet meer om te klikken e te slepen.
    foto,s verplaatsen en films in cyberlink power dvd om het beeld uit te rekken.
    Heb ok 2 beeldschermen en eerst kon ik het ene object van beeldscherm 1 naar beeldscherm 2 verplaatsen , maar dat lukt nu niet meer.
    heb er een 2e muis ( een met een draadje) aan gehangen en die doet het allemaal wel??
    Heb al meerdere malen de software gedownload en geinstalleerd ,maar helpt niets.
    Heeft iemand een idee of oplossing????
  • Mogelijk gewoon slijtage? Geen enkel apparaat heeft het eeuwige leven.
  • En check verder op de site van Microsoft artikel 73344 De Logitech Cordless Mouseman oplossen.
  • Ik zou als eerste actie de batterijen even checken….
  • De muis is pas 4 maanden oud
    Er zitten geen batterijen in of accu , hij wordt met een voedingskabel opgeladen.
    De ontvanger zit in een usb slot , de PC staat onder het bureau.

    Bedankt voor de reply.
    Heb ditzelfde probleem ook met een vorige muis gehad ,daarom had ik een nieuwe gekocht.
    In het begin geen problemen maar sinds de laatste weken wordt het steeds erger.
    Kan het geen softwareprobleem zijn ?
  • Wellicht zou je eerst nog kunnen vermelden, wat er van die draadloze muis nog wel werkt. En of er bij die Logitech software diagnostische software zit, die de status van de muis kan melden. Hoe wordt de muis getoond in het Apparaatbeheer? Verder wordt de Logitech software gebruikt voor de extra knoppen toe te wijzen. Echter voor de basis muisfuncties, die elke 3 knops muis heeft, zouden gewoon met de generieke drivers van Windows behoren te werken.

    Want voor de Logitech V220 Cordless Optical Mouse for Notebooks die ik heb, werken gewoon de 3 knoppen in zowel Windows 7 en in Ubuntu Linux, zonder extra software te installeren.
  • Van de draadloze muis werkt verder alles goed.
    Hij staat in apparaatbeheer ook vermeld als Logitech HID-compliant unifying mouse . Heb geprobeerd de drivers te updaten maar krijg dan de melding dat de nieuwste drivers al zijn geinstalleerd.

    besturingssysteem is windows 7 en tot op gisteren geupdated.
    Er zit geen diagnostische software bij.
  • Maar heb je wel de Logitech SetPoint-software geïnstalleerd, die genoemd wordt in dit artikel op de site van computer!totaal http://computertotaal.nl/article/75/logitech-performance-mouse-mx.html

    Dat je muis in het Apparaatbeheer staat als Logitech HID-compliant unifying mouse geeft mij in ieder geval de indruk dat je Logitech drivers geïnstalleerd hebt. Want die Logitech V220 Cordless Optical Mouse for Notebooks van mij staat gewoon in het Apparaatbeheer als HID-compliant mouse. En bij Driver Provider staat Microsoft.

    [Edit] De software kan blijkbaar alleen worden gedownload op een Windows PC. Ik heb die Logitech SetPoint-software zojuist gedownload en geïnstalleerd. Nu toont het Apparaatbeheer de muis als Logitech HID-compliant Cordless Mouse. [/Edit]
  • [quote:97d77fadec="pietjg"]Heb ditzelfde probleem ook met een vorige muis gehad ,[/quote:97d77fadec]

    Waarom moet ik hierbij denken aan mal/spyware ?
    Is je systeem safe op dat terrein?
  • Heb de diagnostische software gevonden en alles is oke !

    Wat betreft de opmerking over mal en spyware daar heb ik een vraagje over: welke invloed kan dat hebben op de werking van de muis?
  • Ik ben geen specialist terzake, maar heb al voldoende gelezen dat spy- en malware de raarste dingen kan doen met je systeem.

    En door dat je het 'na een tijdje kreeg', dacht ik in die richting - maar 't zat hem dus daar blijkbaar niet.
  • iedereen bedankt voor de reply , ben er nog niet uit maar als ik een oplossing heb kom ik hier op terug.
  • Heb de muis nu op 4 verschillende computers geinstalleerd en overal hetzelfde probleem , dus ga maar terug naar de winkel , denk toch dat er probleem met de muis zelf is.
  • Het zou inderdaad aan de muis zelf kunnen liggen. Maar wat had je dan getest met die diagnostische software?
  • Volgens de diagnostische software was alles in orde , geen foutmeldingen etc.
    Ben vandaag naar de winkel terug gegaan en daar hebben zij hem getest.
    Muis was stuk !
    Nieuwe muis gekregen en nu werkt alles weer als vanouds.
    Zeker een maandagochtend exemplaar gekregen?
    Bedankt voor alle tips.

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.