Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Anders (hardware)

Canon iP4000 probleem

None
3 antwoorden
  • nadat ik een jaar geleden een printprobleem met de Canon iP4000 pragmatisch heb opgelost, loop ik nu weer tegen iets anders aan.
    Elke keer als de printer opstart, krijg ik de melding dat "het absorptiekussen voor inktafval bijna vol is". Door vervolgens op de knop "Hervatten" te drukken gaat de printer gewoon aan de gang en kan je met printen doorgaan, zolang de printer maar niet off-line is geweest. is de printer wel off line geweest, dan begint het feest opnieuw. Lastig omdat je zo alleen kunt printen als je direct bij de knop "hervatten" zit en niet elders in het lokale netwerk. In dat laatste geval moet je eerst weer naar de ruimte waar de printer staat om de fout op te heffen.
    Nu dacht ik weer aan een pragmatische oplossing: het absorptiekussen zo goed mogelijk droog deppen, maar dat helpt niet. Ook het opnieuw installeren van de printer en de software heeft het niet opgelost. Het fragiele schuimmateriaal er uit peuteren durf ik niet zomaar en dat stel ik nog even uit. Heb ook contact gehad met de helpdesk van Canon, maar die adviseren het apparaat op te sturen ter reparatie. maar dat laat ik maar achterwege: de kosten zijn hoger dan de aanschaf van een nieuwe printer.
    Heeft iemand anders dit probleem al eens bij de hand gehad en het kunnen oplossen? Dat zou ik graag willen weten.
    Met vriendelijke groet, Ruud.
  • had vroeger ook een canon met dat "waste ink" probleem.
    het het opgelost door het schoon te maken, dacht ik, maar het blijkt om een teller te gaan, en die moet een reset krijgen. die vond ik destijds via google.
    ik raad je aan eens te googlen met de termen: reset ip4000 waste ink
  • Derk, bedankt voor je tip. Ik kwam terecht op http://www.ehow.com/how_4492080_filled-error-message-canon-printer.html en daar staat inderdaad de procedure beschreven waarmee het probleem is opgelost.
    Op de web site staan trouwens nog meer tips voor het oplossen van problemen met Canon printers. O.a. ook hoe je de "waste ink tank" echt leeg en schoon moet maken, maar daar begin ik maar even niet aan. Opdeppen met een wattenstaafje lukt ook aardig. Dat ga ik nu telkens doen als er een cartridge vervangen moet worden; voorkomt in elk geval overstroming….. Genoemde web site staat nu natuurlijk in de bookmarks.
    Groet, Ruud

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.