Vraag & Antwoord

Anders (hardware)

Trage printer

11 antwoorden
  • Een probleem waar ik maar geen oorzaak of oplossing voor vind. Als ik een printopdracht geef (vanuit eender welk programma), duurt het soms tot tien minuten vooraleer het afdrukken begint. Via taakbeheer zie ik dat op dat ogenblik, "spoolsv.exe" de processor voor 100% belast, vanaf het ogenblik dat deze zakt naar 0% , begint het printen. Het gaat hierbij om slechts één simpele zw/w pagina. Eigenaardig is nu, dat een nieuwe printopdracht wel direkt uitgevoerd word. Verwijderen en terug installeren van de driversoftware, geeft geen resultaat. Het HP diagnostic utility vind geen probleem. Printer is HP 5100
  • [url=http://www.computing.net/answers/hardware/hp-f340-takes-10-min-to-print-2-pgs-of-excel/59826.html]Leesvoer[/url] 'k weet niet of het voor jou een oplossing is, maar probeer de tips ervan eens uit zou ik zeggen?
  • Die spoolerservice is al jaren een probleem bij HP. Je zou eens op hun page kunnen kijken voor de laatste drivers, en dan niet de complete suite installeren, maar enkel de driver. suc6 Anjo
  • @Passer; spijtig maar het zijn allemaal zaken die ik reeds geprobeerd heb. @Anjo ; ik gebruik de meest recente drivers, is inderdaad een volledige suite, maar heeft tot enkele maanden geleden hiermee probleemloos gewerkt, heb ook reeds enkel de printerdriver gebruikt, same result :(
  • Heb je deze ook al geprobeerd? (het 2e probleem openen) http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows-vista/Troubleshoot-printer-problems
  • Helaas, printer spooler staat op automatisch, en is gestart.
  • heb niet alle links doorgenomen, maar denk aan 3 dingen: - printer al eens een paar minuten stroomloos gehad? - andere usbpoort geprobeerd? - spooler uitschakelen, en niet mee laten opstarten, pc uitzetten, herstarten, opnieuw herstarten en dan de spooler weer activeren?
  • Zelf heb ik (jaren geleden) het probleem gehad van een HP printer die op een lpt-poort was geinstalleerd en die ik op een usb wilde krijgen. Heel kort: de-installatie en daarna printermappen manueel verwijderen en dan nog een regcleaner de zaak laten opkuisen: en na een reboot stond bij mijn nog altijd in Configuratiescherm die printer vermeld (! !) en toen ik hem probeerde opnieuw te installeren, kreeg ik nog altijd alleen maar de keuze LPT en nièt USB ! Het is me tenslotte gelukt, als je een langere uitleg wil (die mogelijk tips voor jou zou kunnen bevatten), vertel het me dan, dan post ik het hier.
  • Passer wat zegt klopt helemaal, als je een HP printer verwijdert, blijft er nog software en verwijzingen in het register achter. Reglean draaien, software en registersleuitels (regedit) handmatig verwijderen, allemaal gedaan :cry: Andere USB poort, noppes. Derkdejong, zal eens proberen de spoolserv uit te schakelen. Update; uit en terug aanzetten printspooler heeft geen resultaat. :x
  • Hoe ik 'er door' raakte: Dan maar JVpowertools (= mijn vroegere regcleaner) laten zoeken op deskjet en alle vermeldingen ervan laten verwijderen. (eerst herstelpunt aanmaken) g. afgesloten h. printer aangekoppeld en usb-kabel op een [u:c366df6587]àndere[/u:c366df6587] usb-poort aangesloten ('k had al ondervonden dat - als ik hem op dezelfde usb-poort liet zitten, dat hij nog steeds weigerde die usb te herkennen, installatie liep op dat ogenblik gewoon vast!) en gereboot en vanaf dat ogenblik kon ik wèl een usb-poort aanduiden (wat voorheen niet ging: die optie was voordien grijs) en werd het programma naar behoren geïnstalleerd en werkt dus op dit ogenblik ook prima. Misschien moet je dit ook eens proberen?
  • [quote:d360621795="Eddy X"]Printer is HP 5100[/quote:d360621795] Om misverstanden te voorkomen. Gaat het hier om een LaserJet, Officejet of Deskjet printer? Via tweakers pricewatch vind ik alleen een [url=http://tweakers.net/pricewatch/29623/hp-laserjet-5100.html#tab:info]HP LaserJet 5100.[/url] Gezien de eerste prijsvermelding uit dinsdag 14 mei 2002, gaat het om een overjarig model. Die wellicht last heeft van slijtage. Heb je op de printer zelf, een mogelijkheid om een testpagina af te drukken? Had je in de User Guide al gecheckt, voor mogelijke oplossingen.

Beantwoord deze vraag

Weet jij het antwoord op deze vraag? Registreer of meld je aan met je account

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.