Vraag & Antwoord

Anders (hardware)

voip bellen met KPN glasvezel

Anoniem
Hawkens
4 antwoorden
  • Wat is de beste oplossing?
    Voorheen belde ik d.m.v. de Draytek Vigor 2910 router met VOIP. Ik had een Ziggo aansluiting. Nu ben ik overgegaan op glasvezel van KPN en heb ik mijn Draytek aangesloten op de Experia Box, zodat ik nog steeds gebruik kan maken van mijn voipaansluiting. Mijn internetaansluting zit rechtstreeks op de Experiabox aangesloten. Zodra ik nu maar even te veel internetverkeer heb (bij b.v. downloaden) wordt het geluid van mijn voipaansluiting helemaal beroerd. Kan ik dit oplossen door een snelle router (met voipaansluiting) achter mijn experiabox te zetten en daar alles op aan te sluiten, of is er nog een andere mogelijkheid? KPN geeft aan dat ze VOIP op deze manier niet ondersteunen, maar ja dat is wel begrijpelijk vanuit hun gedachtengang. Dank alvast voor jullie tips.
  • Ik denk dat het probleem is dat toen je nog bij Ziggo zat je internet en telefoon aansluiting gescheiden waren, dit is nu je bij KPN zit niet meer het geval.

    VIOP en internet over 1 lijn is nooit aan te raden, dit kan je het beste gescheiden houden.

    Daarnaast: welk abonnement had je bij Ziggo en wat heb je nu bij KPN?

    Hawkens
  • Wat bedoel je precies met internet en voip over 1 lijn? Dat je dan nog een internetaansluiting moet nemen?
    Op dit moment werkt het wel beter trouwens, misschien omdat ik mijn internetsnelheid heb laten ophogen naar een 100mb. Wat ook geholpen heeft is de downloadsnelheid in Grabit wat bijstellen naar beneden.
    Dank voor je reactie trouwens.
  • Dat komt omdat je de internet rechtstreeks van de Experiabox betrekt en de voip via de Draytek.
    Alles alles in een router geregeld wordt dan regelt de router de voorrang voor de voip boven het internet. (wordt vaak QOS genoemd).

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.