Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Anders (hardware)

ASUS Transformer Prime defect door ontoereikende updates

obi1kenobi
16 antwoorden
  • Eind januari '12 kocht ik een Asus Transformer Prime bij Paradigit. Alles functioneerde goed tot Asus rond 20 februari een update van Android 4 uitbracht. Ik heb deze uiteraard gedownloaded en toen begon meteen de ellende: het apparaat bleef continu opstarten en was verder niet te gebruiken. Op 22 februari heb ik de tablet naar de winkel teruggebracht en totnogtoe heb ik het apparaat niet terug. Ik heb inmiddels van andere fora begrepen dat de update de boosdoener was en dat een nieuwe update eraan kwam. Dat schijnt het geval geweest te zijn maar ook die update zou nog steeds voor (te) grote problemen zorgen.

    Ik heb de verkoper gevraagd het apparaat dat ik nu een maand kwijt ben terug te nemen, maar hij wil dat niet. Ik moet maar afwachten tot de volgende update …
    Ik vraag mij af of dit wel kan. De verkoper belooft steeds te bellen maar doet dat niet. Wat kan ik nog doen?
  • Gewoon laten terugzetten naar de oude Android-versie die wel goed werkt volgens Asus. Dat moet toch niet te moeilijk zijn voor de verkoper?
  • Ze repareren niks zelf en sturen alles meteen door naar ASUS>
  • Paradigit als winkelier dan in gebreke stellen. Voor wat je ervoor betaald hebt, heb je geen deugdelijk produkt in handen gekregen.
  • Contact opgenomen met Asus NL? Misschien dat het helpt.

    Ik heb de voorganger TF101, gelukkig heeft de update van 3 dagen geleden naar ICE 4.0.3 geen problemen bij mij veroorzaakt als het ik het lees Afkloppen dus.
  • ASUS NL is onbereikbaar. Wat ik me verder afvraag: hebben nu meer merken en typen last van de kennelijk vaak defecte upgrade van ICS?

    Ik bedoel, menigeen klaagt steen en been over de ICS van Transformer Prime, maar ik heb geen vergelijkbare berichten gelezen over ICS op, bijvoorbeeld, de Galaxies van Samsung. Of zijn er toch wijder verspreid klachten, of beperken de euvel zich tot deze loot van ASUS?
  • [quote:671411707a="Obi-wan-kenobi"]Gewoon laten terugzetten naar de oude Android-versie die wel goed werkt volgens Asus. Dat moet toch niet te moeilijk zijn voor de verkoper?[/quote:671411707a]

    Volgens de laatste berichten van ASUS zelf is dit niet meer mogelijk.
  • Een update terugzetten op een android toestel is vrij moeilijk inderdaad. Beetje gemiste kans, maar goed.

    Ik vind niet dat Paradigit in gebreke gesteld dient te worden of kwaad aangekeken. Dit ligt namelijk aan Asus.

    Wij verkopen geen producten van Asus meer. En dit énkel omdat de garantie-afhandeling nogál belabberd is als het gaat om een defect in het apparaat inzake een update voor o.a. moederborden (bios updates), tablets (niewe android update) en dergelijke.

    Bovenstaande helpt de topicstarter niet verder, het is enkel om aan te geven dat Asus wel vaker last heeft van probleempjes bij updates. Ze maken goede producten, daar niet van (of eigenlijk Foxconn, maar okay), maar qua garantie-afhandeling … als je iets koopt zijn ze je beste vriendje, als je na aankoop een probleem hebt, zijn ze ineens niet meer bereikbaar.

    De winkelier loopt hier ook tegenaan, alleen vanwege een contract met of de distributeur óf Asus zelf, mogen ze geen uitspraken doen zoals 'het ligt aan Asus', of 'asus doet dit wel vaker' of 'Asus kan het niet schelen'.
  • [quote:a62eeb012c="Youri"]Ik vind niet dat Paradigit in gebreke gesteld dient te worden of kwaad aangekeken. Dit ligt namelijk aan Asus.[/quote:a62eeb012c]Als klant doe je in eerste instantie zaken met de winkelier, niet met de fabrikant. De winkelier kiest er ook voor van welke fabrikanten er producten in het assortiment komen, dus de winkelier moet donders goed op de hoogte zijn van de support die de fabrikant biedt. En wanneer de klant een stuk electronica van de winkelier afneemt, dan geldt dus ook meteen de winkeliersgarantie (wettelijke garantie).

    Zie ook de voorwaarden op de website van Paradigit, hoofdstuk 10, in het bijzonder paragraaf 10.2:
    http://www.paradigit.nl/Paradigit/site/service/algemene_voorwaarden/winkel/cms.aspx
  • Ik heb bij mycom 2 asus eepads transformer aangeschaft. Aangezien ik ook een laptop van asus had, dacht ik een goed produkt te kopen. De eerste eepad had wat vlekken op de achterkant , daar maakte ik geen punt van. De 2e eepad had na 2 weken strepen over het beeld. Ik kon deze zonder probleem omruilen bij mycom. De vervanger kreeg ik na 2_3 weken niet meer aan. Ook nu weer zonder probleem omgeruild.
    Het resultaat van dit alles is dat ik bij nieuwe aanschaf van laptop of tablet even verder kijk dan asus.

    @Tacoborg, kun de asus niet terugzetten naar defabrieks instelling via de volumeknop ingedrukt houden en dan de aanknop indrukken. Dan schijn je in een recover terecht te komen, tenminste zoiets had ik ooit op het web gelezen.

    Vr.gr.
  • [quote:034107be5b="f.ramaekers"]Het resultaat van dit alles is dat ik bij nieuwe aanschaf van laptop of tablet even verder kijk dan asus.[/quote:034107be5b]Als je nou toch bezig bent om de produkten van Asus over één kam te scheren: Onder de merknaam Asus worden ook desktops, beeldschermen en een hoop verschillende losse PC componenten uitgebracht. Dus die moet je voortaan ook maar negeren bij een dergelijke redenering o.b.v. slechte ervaringen met louter tablets.
  • Obi,

    Je reactie begrijp ik en je hebt ook gelijk dat je op basis van de slechte ervaring niet alles over één kam moet scheren. Was ook zeker niet de bedoeling,als ik die indruk heb gewekt. Maar binnen 1 maand 4 tablets in handen gekregen waarvan 3 iets mankeert, brengt mij wel aan het twijfelen.

    Vr.gr.
  • Ben het met je eens dat Asus hier nogal wat steken laat vallen op tablet gebied. Maar laptops zijn wel wezenlijk andere apparaten. Komen ook van totaal andere productielijnen af.
  • fabrikanten beroepen zich op het feit .
    dat elke bios software update voor eigen risico is .
    zowel in pc land als in camera tv land etc etc .
  • De verkoper heeft de aankoop geannuleerd en dienovereenkomstig afgehandeld. Ik ben daar tevreden mee. Zal voorlopig zeker geen ander / nieuw tablet aanschaffen. Einde oefening.

    Alle commentatoren: bedankt!
  • [quote:c6219daa45="canonboy"]fabrikanten beroepen zich op het feit .
    dat elke bios software update voor eigen risico is .
    zowel in pc land als in camera tv land etc etc .[/quote:c6219daa45]
    Daar komen ze in het geval van telefoons en tablets zeker niet mee weg.
    Ze brengen zelf de software uit (een update die ook is beloofd bij het uitbrengen van de tablet) dus als dan de software niet werkt dan heeft toch echt Asus een probleem (en als eerste aanspreekpunt, de winkelier)
    Net als dat Apple een probleem heeft als een software update van iOS niet werkt. Apple heeft ook diverse malen problemen gehad met updates die telefoons/tablets in bakstenen veranderde of waarop niet meer te werken was. Uiteindelijk zullen ze dat toch op moeten lossen.

    In dit geval heeft de winkelier zijn wettelijke verantwoordelijkheid erkent zoals het hoort.

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.