Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Anders (hardware)

Brother DCP-770CW resetten?

andre@home
8 antwoorden
  • Dag allen,

    mijn Brother DCP-770CW printer blijft de melding geven: geen zwarte inkt, geen cartridge aanwezig.

    De printer is draadloos verbonden. Samen met twee laptops op één netwerkje. Functioneert altijd prima. Inkt wordt bijgevuld als printer daarom roept. Printerkop wordt regelmatig (gebeurt automatisch) en ook handmatig gereinigd. Printer ziet er van binnen keurig uit, geen stof, geen inkt.

    Printer gaf melding dat inkt op is. Voor alle kleuren! Check: de drie kluren hebben nog wel inkt, de zwarte is inderdaad leeg.

    Zwarte cartridge erin gestoken (een nieuwe, geen bijvul). Normaal gesproken wordt dan automatisch het printkop-reinigen in gang gezet.
    Nu verscheen er een melding op het printerdisplaytje dat de inkt op is. Op knopje Inkt gedrukt om handmatig printknop te reinigen. Dat lukt niet. Rode uitroepteken verschijnt. En melding dat zwarte inkt op is, dat er geen cartridge aangetroffen is.

    Geprobeerd:
    stroom aan en uit. Andere zwarte cartridge geprobeerd. Alle cartridges eruit (ook de kleuren), plek waar de cartridges zitten met wattips schoongemaakt, cartridges er weer in. Zelfde melding.
    Geprobeerd om te kopieren of te scannen. -via het Menu op de printerdisplay. Scannen lukt wel. Kopieren niet, zelfde foutmelding
    Geprobeerd terug te zetten naar Fabrieksinstellingen via Menu op display. Dat gaat niet. Printer reageert niet.

    Ik zou graag de printer resetten.
    Wie weet hoe?

    Dank!
  • http://welcome.solutions.brother.com/BSC/public/eu/nl/nl/faq/faq/000000/000700/000034/faq000734_002.html?reg=eu&c=nl&lang=nl&prod=dcp770cw_eu&Cat=11

    Dit ook al gevolgd?
  • Dank je.
    Ja, ook die tip al gevolgd.
  • En deze ook (zonder succs)


    1) druk knoppen 'menu' en 'mono' tegelijk in, snel (binnen 3 sec.) gevolgd door een aantal malen pijltje omhoog
    2) je zit nu in het maintenance menu (is dit niet het geval, haal dan de stekker eruit en hou de menuknop lang ingedrukt terwijl je de stekker er weer in steekt)
    3) je moet in MAINTENANCE 80 zijn voor het resetten van tellers en foutmeldingen, hier kom je door met pijltje omhoog eerst de 8 in te geven en ok, daarna 0 en ok
    4) met de monoknop loop je door het menu heen, je komt hier verschillende counters tegen (aantal afdrukken e.d.)
    5) deze kun je resetten door met pijltje omhoog het volgende in te geven: 2783 (na elk cijfer druk je op ok)
    6) je ziet de teller waar je mee bezig bent daarna op nul springen
    7) met de monoknop loop je verder door het menu heen tot je de foutmelding tegenkomt waar je zoveel last van hebt
    8) herhaal nu stap 5 en je foutmeldingscode springt ook op nul
    9) druk nu op de stopknop en geef 99 in (beide gevolgd door ok)
    10) TIP: reset zoveel mogelijk instellingen!! Anders heb je de foutmelding binnen no time weer terug. Heb de laatste keer de foutmelding zelfs 3x gereset, ook al stond die al op nul. Geen zorgen om de fabrieksinstellingen, wat moet blijven staan kun je niet gereset krijgen.  
  • Plak het glazen vulhoogte venster eens af met een wit papiertje….
    Dan kun je het oog voor de vulling voor de gek houden; als het werkt is het geen definitieve oplossing maar je kunt iig voorlopig printen…

    En… stuur Brother een mailtje…
  • Alles afgeplakt met wit papiertje.
    Geen resultaat nog..
    Foutmelding blijft: zwarte inkt is op.
  • Vandaar dat ik gewoon een nieuwe printer koop i.p.v. nieuwe cartridges, goedkoper en geen gezeur met die dingen. :P

    Geen garantie meer? een mail naar Brother al gestuurd neem ik aan?

    Nog wat gevonden, miss heb je er wat aan.
    http://mpcsidayu.blogspot.nl/2011/02/how-to-reset-waste-ink-pad-on-brother.html

    http://www.refreshcartridges.co.uk/igloo/how-to-reset-purge-counter-on-a-brother-printer/

    Grapje.
    http://www.inkjetguys.com/brother-dcp-770cw-cis.html
  • Het antwoord van Brother.
    Ik heb er niets aan.. :-(
    Het grootste deel van de beantwoording gaat over het correct verzenden van de printer…
    Jammer. Iemand interesse in een printer-met-foutmelding? :-/
    Dank voor jullie antwoorden.

    —–

    Geachte mevrouw.

    Het probleem kan veroorzaakt worden door een defecte printkop of het gebruik van niet originele inkt. Als het probleem niet opgelost is door het gebruik van een andere originele Brother inktpatroon en enige malen reinigen van de printkop via het gebruikersmenu, dan kunt u uw machine ter reparatie aanbieden via uw dealer of direct bij Brother International Nederland B.V.. Is uw machine geregistreerd dan valt deze het eerste jaar onder pick up en return garantie. Voor de verdere verwerking van de pick up en return neemt u contact op met Brother Support, telefoon 020-5451251. Om inktlekkage te voorkomen dienen inkjet machines altijd met originele Brother inktpatronen of groene, gele of oranje transportbeveiligingen in de inktpatronenhouder vervoerd te worden. Nagevulde, imitatie of geen patronen plaatsen in de inktpatronenhouder kan inktlekkage tot gevolg hebben. Inktlekkage valt altijd buiten de Brother garantie.

    Verpak de machine in een deugdelijke kartonnen doos/verpakking en zorg voor genoeg opvulling rondom de machine en aan de binnenzijde van de doos om beschadiging(en) te voorkomen. Hanteer een vuistdikte aan zachte opvulling als een correcte maat. Het meesturen van stroom en USB kabels is niet nodig.

    Voor een machine die binnen de garantieperiode valt, verzoeken we u altijd een kopie van de aankoopnota mee te sturen. Zonder deze aankoopnota zal uw machine als gewone reparatie worden behandeld en kunnen er eventueel kosten berekend worden. Voeg altijd de volgende gegevens bij, om de afhandeling te bespoedigen:

    1. Uw adresgegevens + telefoonnummer + email adres
    2. Klachtomschrijving
    3. Kopie van de aankoopfactuur

    U kunt uw machine opsturen naar:
    Brother International B.V.
    t.a.v. Technische Dienst
    Zanderij 25
    1185 ZM Amstelveen

    Met vriendelijke groet,

    xxxx
    Brother Support Groep


    [b:bb02d88b18][/b:bb02d88b18]

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.