Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Anders (hardware)

Grafic Card GTX 550 ti NVIDIA heeft grote problemen

None
10 antwoorden
  • De kaart is net een jaartje oud. (Computer van mijn zoon).
    De problemen startte met het een foutmelding "The kernel driver has stopped working and is restarted" en dan begon het beeld te flikkeren.
    Daarna kreeg hij (mijn zoon) een BSOD op zijn scherm. Dat gebeurt regelmatig. De code van die BSOD gaf aan dat er een harware probleem is.
    De fan is een keer gestopt en af en toe wordt het scerm zwart en komt dan weer op. Dat gebeurt vaak, zo vaak dat er niet goed meer mee is te werken.
    Een update van de video driver heeft niet geholpen. Average temperatuur van de grafic processor is 70 graden en kan oploen tot 80. Dat vind ik behoorlijk hoog. Ik heb kaart eruit gehaald om te kijken of er veel stof zit tussen de lamellen van de koeler, maar die was op wat stof na eigenlijk erg schoon.
    Wat kan er mis zijn?
    perloc
  • Nog niemand geantwoord! Iedereen met vakantie?
    Is er iemand ei hier iets over kan zeggen, adviseren?
    perloc
  • Hoe is de omgevingstemperatuur daar waar de PC staat? Ruimte met airco?
  • Het is nu maximaal 25 graden (koele periode). Als het warmer wordt zetten we de air-co aan. Vrijwel nooit warmer dan 28 graden.
    perloc
  • 80 graden is niet te warm voor een videokaart. Deze mag ruim 100 graden worden voor ie stuk gaat. Maar de stilstaande fan kan hogere temperaturen hebben gegeven, waardoor de kaart mogelijk defect is geraakt. Na een jaar zou je overigens nog wel garantie moeten hebben.
  • gerben: als ik het goed begrijp dan maar afschrijven?
    Garantie heb ik niets aan. Heen en weer zenden kost meer dan het dubbele van wat de kaart heeft gekost. De gewone post is té onbetrouwbaar dus dan wordt het EMS of DHL.
    perloc
  • Als je hem aangetekend verstuurd, komt ie altijd over. Kost minder dan 10 euro. Verzendkosten terug zijn voor rekening van de leverancier.
  • als dat zo goedkoop is, verhuis ik ook naar mozambique… :lol:
  • Is die kaart meegeleverd in de PC bij aanschaf (OEM) of is kaart afzonderlijk gekocht en zelf geplaatst?

    De leverancier van een losse kaart die je koopt in een winkel geeft 1 jaar garantie. De winkel zelf hoort behoorlijke produkten en diensten te leveren, dat betekent in NL 2 jaar garantie te geven.

    Terugsturen van een kaart lost een probleem niet direct op. Je zal eerst contact moeten opnemen met de shop waar je gekocht hebt om te bepalen of de kaart de geest gegeven heeft en of ze dat willen onderzoeken.

    De oorzaak van de problemen hoeft geen defecte videokaart te zijn. Er zijn zat programma´s die als je hier wat `onzorgvuldig´ mee omgaat, de kern van windows verzieken. Je kan dan soortgelijke problemen krijgen.

    Je kan ook een videokaart in een winkel ophalen met de vraag of je die mag proberen. Als het niet bevalt, met de optie dat je mag terugbrengen en geld terug. Dat is bij een bekende winkelketen geen enkel probleem.
    Op die manier kan je vaststellen of de eigen videokaart defect is. Werkt de nieuwe kaart dan is probleem opgelost, werkt de nieuwe kaart niet, dan is het waarschijnlijk geen videokaart probleem …..

    Als de videokaart geleverd is door de PC leverancier (OEM), dan beslist geen drivers gebruiken die via Windows Update worden aangeboden, of bij de videokaart leverancier, maar kijken naar drivers van de PC leverancier. Die
    drivers zijn vaak PC leverancier specifiek. Je krijgt dan vaker problemen als je de drivers van de videokaart leverancier gebruikt.

    Probeer eerst vast te stellen wat het probleem is of het probleemgebied te beperken (kleiner te maken).

    Even een andere videokaart plaatsen, geeft al snel duidelijkheid in welke richting je moet zoeken.
  • gerben: zie reactie van derkdejong. Veilig verzenden van hieruit is meer dan 10x zo duur.
    Goofy44: Behalve de kast en monitor hier is alles los gekocht in Nederland, dus ook de kaart.
    Wat zijn
    [quote:c03a1ba90a] programma´s[/quote:c03a1ba90a]?? Kan wel zo ongeveer raden wat dat is. De kaart heeft meer dan een jaar goed gewerkt maar de laatste maand is het mis. Dus ook die jaar garantie is allang verstreken, afgezien dat ik er geen gebruik van kan maken.
    Even een andere video kaart plaatsen (van een vriendelijk leverancier) is er hier niet bij. De leveranciers schijnen hier grofweg allemaal niet geïnteresseerd om iets te verkopen. Als je hier een winkel binnenkomt wordt je straal genegeerd en moet je aandacht trekken om iets te vragen. En van garantie hebben ze nog nooit gehoord, laat staan dat ze je zomaar een videokaart meegeven…..!

    perloc

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.