Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Anders (hardware)

Pixma MP550 dood?

rolla
3 antwoorden
  • Mijn ouders hebben een Canon Pixma MP550 die sinds gisteren de foutmelding B200 geeft.

    [code:1:555ced0c5e]
    Er is een printerfout opgetreden.
    Schakel de printer uit en haal het netsnoer
    van de printer uit het stopcontact.
    Neem vervolgens contact op met het
    servicecentrum.
    [/code:1:555ced0c5e]

    Allereerst al een wazige foutmelding en ten tweede als ik op de site van Canon kijk wordt ik ook niets wijzer dan behalve contact op te nemen met het servicecentrum.

    Het apparaat is begin 2010 aangeschaft voor 89 euro en valt dus buiten de garantie. Echter heb ik inmiddels via het contactformulier op de site van Canon contact gezocht met hun en alle relevante gegevens ingevuld en aangegeven wat ik zoal geprobeerd heb. Afwachten wat voor antwoord ik ga krijgen.

    Als ik google blijkt het probleem vaker voor te komen en schijnt dit nog de enigste oplossing te zijn.

    Mijn ouders hebben onlangs nieuwe cartridges gekocht waar ze nu niets meer aan hebben.

    Ik heb zelf een HP PSC1510 gehad die gaf na het wisselen van de inktcartridges een uitlijnfout. Van alles geprobeerd, maar het probleem was niet op te lossen. Ter vervanging heb ik in 2011 een Canon MP250 gehaald.

    Mijn ouders zoeken dus een vervangend apparaat en ik heb geen idee wat ik ga adviseren. Wachten tot een all-in-one voor een paar tientjes aangeboden wordt en als de cartridges op zijn een nieuwe halen en de oude weggooien? En welk merk, behalve Canon en HP, is wel aan te raden?
  • Nou rolla, jij hebt er in ieder geval voor gezorgd dat ik weer even kon lachen vandaag. Ik klikte op jouw link naar de Youtube video in de veronderstelling dat daar een serieuze oplossing geboden werd…

    Ben je tijdens je zoektocht naar oplossingen voor de error B200 ook op deze website terecht gekomen:
    http://www.mytechtime.com/2011/09/canon-error-b200-how-to-fix-it.html?

    Lees daar ook de commentaren. Nee heb je, ja kun je krijgen.
  • Ik heb van Canon een standaard e-mail terug gehad waar in ze verwijzen naar een erkend reparatiebedrijf en enige uitleg gegeven over de garantie. Aan de hand van het serienummer hadden ze al kunnen zien dat het apparaat buiten de garantie valt en reparatie dus niet lonend is. Beetje jammer dit.

    Vervolgens de e-mail beantwoord en aangegeven hoe ik er over dacht en vindt dat Canon met een oplossing moet komen. Weer een e-mail teruggehad, maar inhoudelijk reageren ze niet op de e-mail en geven alleen aan dat een standaard foutmelding is.

    Ik heb zelf deze site gevonden en zoals ik het begrijp zijn er nozzels in de printkop te heet geworden wat mogelijk veroorzaakt is door een te laag inktniveau of verstopte nozzels.

    Te heet lijkt mij onwaarschijnlijk dan zal het eerder aan verstopte nozzels gelegen hebben, omdat de printer niet dagelijks wordt gebruikt.

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.