Vraag & Antwoord

Anders (hardware)

Service van Dell

12 antwoorden
  • Bij deze wil ik eigenlijk een oproep doen aan alle forumgangers die slechte ervaringen hebben met de service van Dell computers, ik weet niet of ik dit kan plaatsen en waar. Ben al een hele tijd bezig om voor verkeerd geleverd Rambus geheugen het goede te krijgen ik werd van het kastje naar de muur gestuurd uiteindekijk een creditnota gekregen en weer geprobeerd te bestellen. Ook dit geeft weer problemen hoe te verrekenen met mijn credit nota, men beloofd terug te bellen en er gebeurd niets. Ik ben benieuwd of er ook andere zijn die problemen met de Service van Dell hebben ik wil dit dan voorleggen aan Tros Radar.
  • Ook ik heb wat - soms schijnbare - problemen gehad met inkopen bij Dell. Mijn indruk is dat door de organisatie bij Dell de mensen langs elkaar heen werken. Zo bestel je bij 'verkoop'. Als je dan later belt waar de bestelling blijft, wordt gezegd - als dat al duidelijk wordt overigens - dat de levering door een andere afdeling wordt uitgevoerd. Dan moet je praten als Brugman om langs de verkoper - die ook alleen maar zijn best doet - om iemand van de uitvoerende afdeling te spreken te krijgen. Ik heb sterk de indruk dat de scheiding van verkoop en levering bij Dell wat te sterk is doorgevoerd, waardoor communicatie binnen het bedrijf en naar de klanten toe te wensen overlaat. Voorbeeld: Ik bestelde extra RAM. Geleverd en geinstalleerd. Bleek niet te werken. Verkoper (je enige aanspreekpunt!) gebeld. Verbond na enig aandringen gelukkig door met service. Deze wist de juiste diagnose te stellen. Kortgesloten met verkoop. Dan wachten, wachten. Na enige tijd heen en weer bellen lijkt het of de bestelling een zachte dood is gestorven, totdat plots een goed geheugen wordt geleverd. Terugsturen van de oude levering is niet nodig: wordt opgehaald. Nu na vele maanden is het oude geheugen nog niet opgehaald. Toch schade voor Dell. Maar ja, je leest ook verhalen van andere leverantiers.... Groet, Maarten.
  • De levering van mijn notebook was in orde. Een vervangende dvd-drive werd zonder vragen binnen een paar dagen na melding aan de deur omgeruild. Dat was ruim 1 jaar geleden. Mijn slechte ervaring met Dell is is recent. Ik belde voor een nieuwe speaker. Volgens de handleiding van mijn notebook kan je deze speakers los bestellen. De medewerker aan de lijn was echter van mening dat ik mijn notebook moest terugsturen, omdat er een geheel nieuwe palmwrist moest worden opgezet à EUR 99,-- want de speakers zouden zijn geïntegreerd in de palmwrist. Uit argwaan nog maar eens gebeld en iemand aan de lijn gekregen bij Dell die mij wel een los speakertje kon leveren à EUR 6,25. De offerte voor dit onderdeel heb ik ondertekend terug gefaxt, maar vervolgens nooit meer iets vernomen.
  • Maarten, Heb ik ook gehad, verkeerd geheugen geleverd, wel een creditnota na heel veel moeite, verder niks gehoord weer terug gebeld weer doorverbonden en vervolgens iemand van de financiele administratie die beloofd het geld terug te storten,ik wacht weer af. Verder niemand??????????
  • [b:0e00e73e1c]Hoi[/b:0e00e73e1c], [color=darkred:0e00e73e1c]Vervelend wat er gebeurd is bij je Dell computer, maar denk niet dat meteen ook Dell een slecht bedrijf is. Ik heb namelijk alleen maar goede ervaring met Dell desktops, 1x harddisk gecrashed (opsturen en nieuwe harddisk), en 1x cdrom met klachten (deze kreeg ik opgestuurd). Dus ik ben van mening dat er bij jou misschien iets slordigheid het geval is. Probeer ze wel te benaderen! Succes ermee, 'FF'[/color:0e00e73e1c]
  • Mijn vorige PC (prive-project) was een Dell. De beste PC ooit. Na 2,5 jaar ging er een CD-speler kapot. Binnen 48 uur hier aan huis een nieuwe ingebouwd in de garantieperiode. Perfect!
  • Zelfde verhaal als bij het "Alternate topic". Als er een paar mensen een klacht hebben over een bedrijf/leverancier, hoef het toch geen slecht bedrijf te zijn :wink:
  • Mijn laatste 4 computers waren allemaal van het merk DELL. De ervaringen die ik met het bedrijf heb gehad zijn vrijwel zonder uitzondering positief te noemen. Wel lastig dat je vooruit moet betalen: liever COD, maar hun standpunt begrijp ik wel. Over de machines zelf: de enige ellende die ik ermee heb gehad is een 2 jaar oude harddisk van 27Gb die vast liep. Na een belletje kon ik de schijf inwisselen en kreeg ik er een 40Gb exemplaar voor terug. En de schijf werd aan huis bezorgd (en omgewisseld dus). Het lastigste akkefietje met DELL was een 56k modem dat ik er bij de tweede machine had gepingeld. Het stond inderdaad niet op mijn offerte dus had ik niet moeten zeuren of beter de bestelling moeten nakijken. Maar de juffrouw zei dat ze "ging kijken wat ze kon doen". Geen week later had ik een kartonnetje met een modem + installatie-cd in huis. De laatste die ik bestelde was er een met 333MHz memory. Op de offerte stond 266MHz. Dat verschil heb ik er dus op tijd uit kunnen halen. Kortom, positief. Maar wel: goed je offerte-bon nakijken
  • In tegenstelling tot Alternate: Fantastische service. 2x iets gehad, binnen 48 uur (kon ook sneller) stonden ze met een nieuwe monitor bij me en binnen 24 uur kreeg ik een HDD opgestuurd en moest de oude meegeven. Deden niet moeilijk. Echter wie spreekt hier over "de verkoper is je enigste aanspreekpunt ??" Dan moet je dat toch 's goed nakijken welk nummer je draait. Ik bel gewoon de servicedienst: Dell Helpdesk tel:020-6744500, kiezen voor welk systeem (Dimension of lattitude of .... etc..) Tja... tís ook allemaal persoonlijk. De ene zweert bij die en de ander vind het maar niks.
  • [quote:ac197d150f="spiderned"]Als er een paar mensen een klacht hebben over een bedrijf/leverancier, hoef het toch geen slecht bedrijf te zijn.[/quote:ac197d150f] Mee eens, maar dat geldt dus ook andersom. Mijn goede ervaringen met Dell zijn nog steeds geen garantie dat het een goed bedrijf is. Maar mijn gevoel bij Dell is zondermeer goed.
  • Tot zover lijkt me dit geen materiaal voor Radar... Die vinden dit echt niet interessant. Dell is tenslotte geen UPC. Als het echt heel hoog zit dan zou ik gewoon lid worden van de Consumentenbond en hen inschakelen. Nadat ik zelf de kont tegen de krib had gegooid...
  • Ik ben al vanaf 20-11 een pc aan het bestellen bij Dell. Op 3-12 geld overgemaakt, op 13-12 maar eens gebeld. Was nog niet binnen. Na veel aandrang bleek het wel binnen te zijn. Arrogante verkoper. Een maal maar nooit weer zal ik iets kopen bij dell!

Beantwoord deze vraag

Weet jij het antwoord op deze vraag? Registreer of meld je aan met je account

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.