Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Anders (hardware)

Perfect Systems failliet?

gerben
14 antwoorden
  • Ik heb twee maanden geleden een MSI videokaart ter reparatie aan Perfect Systems opgestuurd. Sindsdien niets meer van ze vernomen. Ze reageren niet op e-mail. Op het telefoonnummer reageert een antwoordapparaat, dat ze allemaal druk in gesprek zijn. Je kunt dan iets inspreken, maar je wordt vervolgens niet teruggebeld. Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat ze failliet zijn, of in moelijkheden verkeren. Weet iemand meer?
  • http://www.tweakers.net/shopsurvey/222
    Hier staat dat Perfect systems redelijk scoort. Als je wilt weten of het bedrijf nog bestaat moet je naar de kamer van koophandel toe.
  • Ik vraag me ook af wat je van dergelijke projecten moet zeggen. Ik heb alleen maar slechte ervaringen met PS. Kaart wordt een maand te laat geleverd, gaat na een half jaar stuk, opgestuurd met RMA, en nu na twee maand nog helemaal niks gehoord. Bedrijf is onbereibaar. En ik heb de kaart daar gekocht, omdat ie daar het goedkoopste was, EN omdat PS vrij goed in die shop survey stond. Dus wat heb je daar dan aan? Helemaal niks toch?

    Het bedrijf staat nog in het register op www.kvk.nl.
  • Misschien is de shopsurvey gefaked. Wanneer je al zo lang niks meer van het bedrijf hebt gehoord vrees ik het ergste. Er persoonlijk naar toe kun je proberen.
    PS Was het een dure videokaart?
  • Hij was vrij prijzig ja. Een GF4 4400, en die was toen nog maar net uit. Met alle verzendkosten gaat het nu al richting € 400.
  • Heb je geen adres van hun.
    Dan zou ik idd ook even een kijkje gaan nemen ter plaatse.
  • Jawel, ze zitten in Oldenzaal. En ik woon in Groningen. En ik heb geen auto. Dus dat wordt een aardige onderneming. Ben ik zo een dag mee kwijt. Maar als er echt niks anders op zit….
  • ken je een jurist ? Aangifte doen van diefstal of verdonkermaning ?
  • Misschien is er iemand hier op het forum die in Oldenzaal woont?
    Misschien dat hij/zij even kan kijken op dat adres.
  • Vanmiddag toch iemand aan de lijn gehad. Beloofde me dat ze me vandaag nog terug zouden bellen. Niet dus. En een andere kaart, deze week nog. Moet het nog zien. Het lijkt me dus gewoon een enorm zootje daar. Wees gewaarschuwd.
  • ram anders eens een kwaaie survey in de shopsurvey bij tweakers over hun..

    zul je zien dat zoiets echt helpt.. had hetzelfde met Etelcom, paar pissige meldingen in de survey, en klaar…..

    edit://

    en weet je wat ook heel erg helpt: niet 1 mailtje sturen, maar 4 ofzo…

    in OE kun je immers de afzender kiezen, maar ook een ander adres waar ook een copy van de mail heen moet… ff paar keer hun email daarin plakken, en reken maar dat ze je mail zullen lezen..

    en elke keer dat je weer contact opneemt, gewoon weer 3 mailtjes ofzo sturen…
  • Na veel vijven en zessen heb ik nu eindelijk, na negen weken een andere kaart. Maar nu wordt het leuk. Deze kaart is defect. Knipperend beeld, computer loopt vast, opnieuw opstarten, weer knipperen, daarna alleen een heel donker beeld. Helderheid en contrast op 100% en ik kan nog net iets op het scherm ontwaren.

    Wat een klote kaart, wat een klote bedrijf. Voor mij nooit weer Perfect Systems, en nooit weer MSI.
  • Oke Red, gaan we hier (niet) vrolijk verder:

    Ik moet even wat kwijt.

    In april 2002 een MSI GF4 4400 videokaart besteld bij Perfect Systems in Oldenzaal. Vooruitbetaald, wordt volgens de orderbevestiging binnen 24 uur geleverd. Niet dus. Na een maand krijg ik de kaart pas thuis.

    Na ongeveer een half jaar gaat de kaart stuk. Vlekken op het beeld allerlei rare tekens, kortom onbruikbaar. Garantiewerk dus. RMA nummer aangevraagd, kaart opgestuurd, en wachten maar. Na twee week: niks. Bellen. Ja meneer, het is normaal dat het bij MSI vrij lang duurt. Nee, wij mogen u geen nieuwe kaart sturen. Wachten. Wachten. Maar weer bellen. Antwoordapparaat. En mailen. Geen reactie. Na stug volhouden komt er eindelijk reactie. Een flink aantal keren heen en weer bellen. Ik krijg een andere kaart, komt deze week nog. Ze houden voor de verandering woord, de kaart wordt vandaag afgeleverd.

    Dit grapje heeft al met al 9 weken geduurd, NEGEN weken!

    En nu wordt het pas echt leuk. De vervangende kaart is KAPOT. Knipperen, computer loopt vast, opnieuw opstarten, opnieuw knipperen, zwart. Maar de monitor gaat niet uit, dus er is nog signaal. Contrast en helderheid op 100%, zie ik nog net heel vaag iets. Onbruikbaar.

    Ondertussen ook nog maar eens met de importeur van MSI gebeld. Ja meneer, wij kunnen helaas niets voor u doen. De leverancier verzamelt die dingen, de groothandel stuurt ze weer naar ons toe. Dat zijn er zoveel, wij kunnen onmogelijk uw kaart terugvinden. Nee, wij kunnen u ook geen andere kaart sturen. Dit zult u toch echt met de winkel moeten oplossen. Pikant detail: email wordt niet gelezen, "daar hebben we het te druk voor".

    Voor mij dus nooit weer Perfect Systems, en nooit weer MSI.
  • Netherlands

    Mystar Computer B.V.
    Ekkersrijt 6050,5692
    GA Son, The Netherlands.
    E-mail: market@msi-computer.nl
    URL: http://www.msi-computer.nl
    TEL: 31-40-267-6600
    FAX: 31-40-267-6699
    Garantiebepaling
    neem contact op met hun
    1. U als eindgebruiker/handelaar heeft met uw leverancier een afspraak over uw onderlinge garantiebepalingen. Let hier goed op bij de aanschaf, en zorg ervoor dat u dit op papier hebt.

    2. Alleen rechtstreekse klanten (System integrators en distributeurs) kunnen direct producten die reparatie behoeven naar Mystar Computer B.V. sturen. Eindgebruikers en handelaren, die hun MSI producten niet rechtstreeks bij Mystar hebben betrokken, moeten het defecte MSI product naar hun leverancier sturen ter reparatie of vervanging.

    3. Controleer of het product werkelijk defect is, of dat uw specifieke configuratie problemen geeft.

    4. Zorg ervoor, dat als u producten opstuurt naar uw leverancier, er altijd een gedetaileerde fout- en configuratiebeschrijving en een kopie van de factuur bij zit. Vermeld hierbij ook de wijze waarop de eventuele fout te reproduceren is. Voeg evt. testrapporten van testsoftware toe (met naam v.d. software en versie). Ook is het belangrijk het product goed te verpakken, d.w.z. ESD veilig en op een manier dat het product niet kan beschadigen.

    5. Mocht U onverhoopt als eindgebruiker voor het feit komen staan dat uw leverancier, als firma, niet meer bestaat dan is er een mogelijkheid voor eventuele reparatie door Mystar. Neem dan contact op met Mystar Customer service. Een zending moet dan voldoen aan alle bovenstaande eisen. Niet ESD-veilig verpakte producten worden niet ter reparatie aangenomen. In geval van beschadiging, bijv. afgebroken componenten of beschadigde traces, wordt het product niet gerepareerd. De eindgebruiker dient de heen en terug transportkosten te betalen. Ook dient een kopie van de aankoop bon te worden toegevoegd. We proberen de retourtijd zo kort mogelijk te houden, maar omdat dit buiten het normale proces om gaat garanderen we geen retourtijd. Dit aanbod geldt niet voor handelaren.

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.