Vraag & Antwoord

Anders (hardware)

Quantum garantie

10 antwoorden
  • Ik hem een Quantum fireball LCT 20 20.4 gb Hij doet helemaal niets hij draait helemaal niet Nu probeer ik contact te krijgen met MAXTOR want daar moet je nu zijn Maar ze reageren helemaal niet bij Maxtor, niet als ik het warranty formulier invul en ook niet als ik naar een ander E-mail adres stuur. Weet iemand hoe ik wel met ze in contact kan komen of weet iemand een adres waar ik wel voor mijn garantie terecht kan. Normaal zit er toch 3 jaar garantie op een HD ik denk dat de schijf 1,5 jaar oud is maar ik heb hem 2 de hands dus ik kan niet naar een winkel. Bij voorbaat dank
  • drie jaar garantie is niet meer bij de meeste fabrikanten zo ook quantum die over is genomen door maxtor En dus eigenlijk niet meer bestaat..... je zult je dus bij maxtor moeten melden....
  • deze? http://extranet2.maxtor.com/servlet/WebAdapter?awEventName=WarrantyStatus::WebRequest
  • Kun je niet meer bij de winkel terecht waar je hem gekocht hebt? Garantie van een eenmaal verkocht apparaat verandert niet zomaar. Als je hem met drie jaar garantie gekocht hebt, blijft dat staan. Ook als de fabrikant/winkel dat ondertussen op 1 jaar zet. Dat laatste geldt dan alleen voor nieuw verkochte exemplaren.
  • Als ik de link van hierboven gebruik en ik vul de nummers in dan krijg ik een error. Het GTLA nummer is niet lang genoeg maar toch vul ik het goed in. Dat ik bij Maxtor terecht moet weet ik inderdaad maar ze reageren niet op mijn mailtjes dat is nou juist het rare. Dus als er iemand is die wel kontact met ze gehad heeft dan hoor ik het graag.
  • Beetje late reaktie misschien, maar je kan ze ook proberen te bellen. Maxtor is helemaal niet moeilijk als het om garantie gaat, dus als je uitlegt dat je niet ver komt met het warranty formulier, willen ze je vast wel helpen. Succes!
  • [quote:38d8f414d5="gerben"]Kun je niet meer bij de winkel terecht waar je hem gekocht hebt? Garantie van een eenmaal verkocht apparaat verandert niet zomaar. Als je hem met drie jaar garantie gekocht hebt, blijft dat staan. Ook als de fabrikant/winkel dat ondertussen op 1 jaar zet. Dat laatste geldt dan alleen voor nieuw verkochte exemplaren.[/quote:38d8f414d5] Garantiebepalingen gelden doorgaans alleen voor de eerste eigenaar en vervallen bij doorverkoop. Zal wel ergens tussen de kleine lettertjes staan, als je de garantiebepalingen nog hebt.
  • Bij Maxtor niet. Ik heb zelf wel eens een oude gecrashde harddisk van iemand gehad die hem weg wilde gooien. Ik heb toen eerst gebeld, het probleem uitgelegd, dat de HD dus uit een systeem kwam van iemand anders, maar dat ik wilde vragen of ik, als 2e eigenaar hem alsnog kon opsturen, en dat was geen enkel probleem. Winkeliers doen hier wel moeilijk over, maar Maxtor niet. Als een harddisk nog onder hun garantie is, kun je hem altijd opsturen, al ben je de 10e eigenaar. P.S. Daarom ga ik nooit terug naar de winkel als m n harddisk crashed, maar vraag direct bij Maxtor een RMA aan.
  • [quote:0786875a6c="Jank"][quote:0786875a6c="gerben"]Kun je niet meer bij de winkel terecht waar je hem gekocht hebt? Garantie van een eenmaal verkocht apparaat verandert niet zomaar. Als je hem met drie jaar garantie gekocht hebt, blijft dat staan. Ook als de fabrikant/winkel dat ondertussen op 1 jaar zet. Dat laatste geldt dan alleen voor nieuw verkochte exemplaren.[/quote:0786875a6c] Garantiebepalingen gelden doorgaans alleen voor de eerste eigenaar en vervallen bij doorverkoop. Zal wel ergens tussen de kleine lettertjes staan, als je de garantiebepalingen nog hebt.[/quote:0786875a6c] Nee, geloof de kleine lettertjes niet. Het is wettelijk geregeld dat de garantie met het apparaat 'meeloopt'.
  • [quote:ba9e8b9a68="Henny"]Bij Maxtor niet. Ik heb zelf wel eens een oude gecrashde harddisk van iemand gehad die hem weg wilde gooien. Ik heb toen eerst gebeld, het probleem uitgelegd, dat de HD dus uit een systeem kwam van iemand anders, maar dat ik wilde vragen of ik, als 2e eigenaar hem alsnog kon opsturen, en dat was geen enkel probleem. Winkeliers doen hier wel moeilijk over, maar Maxtor niet. Als een harddisk nog onder hun garantie is, kun je hem altijd opsturen, al ben je de 10e eigenaar. P.S. Daarom ga ik nooit terug naar de winkel als m n harddisk crashed, maar vraag direct bij Maxtor een RMA aan.[/quote:ba9e8b9a68] In principe moet je bij de verkoper/winkel waar je je harddisk gekocht heb alles zien te claimen. Meeste winkels doen hier inderdaad moeilijk over, maar je staat in je recht als je dat doet.

Beantwoord deze vraag

Weet jij het antwoord op deze vraag? Registreer of meld je aan met je account

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.