Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Anders (hardware)

krijg usb adslmodem niet geinstalleerd

Anoniem
Peter Hoogendoorn
9 antwoorden
  • Ik heb zonnet adsl aangevraagd en onlangs al het usb adsl modem ontvangen van kpn. Het is een speedtouch 330. Volgens de handleiding moet ik eerst de software installeren en vervolgens het modem aansluiten zodat ie wordt herkend.
    Aan het einde van de installatie procedure krijg ik een toepassingsfout van ikernel.exe op geheugenadres bla bla bla. Het enige wat ik kan doen is op OK klikken. Vervolgens sluit ik het modem aan. Dan geeft Windows XP aan dat ie hardware gevonden heeft maar kan geen geschikte driver vinden. In apparaatbeheer staat het modem als 'onbekend apparaat'. De software geeft aan dat het modem niet is aangesloten.
    Ik heb een dual bootsysteem. In windows 98se wordt ie ook niet herkent. Ik heb het modem ook bij iemand anders geprobeerd. Ook hier kreeg ik dezelfde toepassingsfout (ikernel.exe) in windows xp. Aan de installatiecdrom ligt het niet want ik heb ook de software vanaf de site gedownload (nu nog via kabel).

    Verdere gegevens: AMD 1600+, 256mb, 40GB maxtor, ECS k7s5a, nvidia 420mx

    Is mijn usbmodem stuk? Werkt het modem niet met mijn chipset? Wat zou er aan de hand kunnen zijn? Zou ik mijn modem eventueel nog om kunnen ruilen voor een ethernetmodem?
  • omruilen voor een ethernetmodem.
    veel sneller en je kan er ook een pro van maken .
    dan heb je oa een hardwarematige firewall in zitten .
    en kan de meer pc's aansluiten zonder dar de hoost pc aan staat :wink:
  • [quote:e27fb1a2f8]omruilen voor een ethernetmodem.
    veel sneller en je kan er ook een pro van maken .
    dan heb je oa een hardwarematige firewall in zitten .
    en kan de meer pc's aansluiten zonder dar de hoost pc aan staat [/quote:e27fb1a2f8]
    Hier heeft de topic-starter niets aan en niet eens om gevraagd.

    @Bullboom
    Zoek eens naar updates: drivers en windowsXP. Anders neem ik aan dat er nog garantie op zit, dus terugsturen als het niet werkt.
  • [quote:546d1501c2="The Avenger"][quote:546d1501c2]omruilen voor een ethernetmodem.
    veel sneller en je kan er ook een pro van maken .
    dan heb je oa een hardwarematige firewall in zitten .
    en kan de meer pc's aansluiten zonder dar de hoost pc aan staat [/quote:546d1501c2]
    Hier heeft de topic-starter niets aan en niet eens om gevraagd.

    @Bullboom
    Zoek eens naar updates: drivers en windowsXP. Anders neem ik aan dat er nog garantie op zit, dus terugsturen als het niet werkt.[/quote:546d1501c2]Is mijn usbmodem stuk? Werkt het modem niet met mijn chipset? Wat zou er aan de hand kunnen zijn? Zou ik mijn modem eventueel nog om kunnen ruilen voor een ethernetmodem
  • :oops: :oops: :oops: Overheen gelezen.
    Wel is de ethernet variant een stuk duurder.
  • Denk dat ik slegt nieuws heb. Heb precies hetzelfde gehad: zelfde provider blablala en zelfde modem. Eerst deed ie het, na een maand niet meer. Heb alles gedaan: geupdate, etc.. Ben toen naar mijn buurman gegaan, daar geinstalleerd: zelfde verhaald. Toen KPN gebeld en gezegd dat ie het niet meer deed. Toen teruggestuurd en na anderhalve week een nieuwe gehad!

    Good luck

    Peter
  • aj, dat heb ik dus weer! :(

    Wat kan ik nu het beste doen? Zonnet bellen, KNP bellen, of ff langs de primafoon gaan?

    Maar die foutmelding wat ik krijg (toepassingsfout in ikernel.exe) dat moet toch aan de software liggen? De usbmodem is dan immers nog niet aangesloten! :-? Keb de laatste softwareupdate geprobeerd! versie 2.0.1
  • Heb ik ook gedaan de allernieuwste update. Maar probeer het dan eens bij een kennis of zo. Dan weet je het vanzelf. En als je dan tog tot de conclusie komt dat ie het niet doet moet je KPN bellen:
    0800-MXSTREAM –> wordt je doorverwezen naar een ander nummer

    Zo heb ik het gedaan. Dan moet je het opsturen en dan krijg je een nieuwe terug!

    groeten

    Peter
  • ja bij een kennis heb ik dus al gedaan. zelfde probleem, mooi naatje dus. :(
    ik zal morgen eens bellen. Zal er eerst eens over nadenken of ik niet beter een ethernet modem kan aanschaffen…

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.