Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Anders (hardware)

Garantie-ervaringsdeskundige ivm kopen bij Duitse Aldi

None
11 antwoorden
  • Hoi;

    Wil bij een Duitse Aldi een dvd-home cinema systeem kopen; hier net over de grens bij Nijmegen in Kranenburg.

    Reden: het is daar nu weer een microsetje, 10-5-03 hadden ze hier in NL zo'n platte. (En de belachelijk lage prijs)
    Nu mijn vraag: heeft er iemand ervaring met hoe dat gaat als het apparaat defect raakt?
    Begrijp ook wel dat ze hem niet thuis repareren/komen maken.
    Moet ik hem dan naar de winkel brengen of opsturen en waar dan naartoe en hoe is dat bij jou verlopen?

    BVD-Grtz @l :wink:
  • Binnen de EU is er nu een garantiewetgeivng, dus die geldt ook voor als je koopt in duitsland.

    http://www.justitie.nl/publicaties/brochures_en_factsheets/consumentenkoop_en_garantie.asp

    Je zal wel zelf naar die winkel in duitsland moeten, je kan zoals jezelf al zegt moeilijk verwachten dat de verkoper door de hele EU defecte producten aan huis ophaalt. :)
  • Sorry, hypothetisch weet ik het ook wel..zoek mensen met ervaring!

    Toch bedankt :wink:
  • een en ander is natuurlijk pas van kracht voor aankopen na 1-5-03, dus de meeste ervaringen zullen toch op de oude wetgeving gebasseerd zijn.
  • euh.. je kan als je hem bij de aldi gekocht hebt in duitsland hem gewoon brengen naar een aldi in nederland hoor (als goed is wel)
  • Nah C. dus mooi niet.
    Belde de helpdesk en die kwamen met een onduidelijk bla-bla verhaal

    Vandaar nogmaals (ff makkelijk)

    Wie heeft er ooit iets bij een Duitse Aldi iets gekocht wat kapot is gegaan, en hoe is dit toen opgelost?

    Warm he 8)
  • Als je voor zo'n goedkope set twijfels hebt dan moet je hem volgens mij niet bij de ALDI kopen. Als ie stuk gaat, dan zal je hem naar de winkel moeten brengen en dan zal het wel gerepareerd worden binnen een redelihjke tijd. Ik dacht niet dat de Aldi een boeman was. (geen pers ervaring, ik heb een Philips DVD met AV receiver etc..)

    Het is mij niet echt duidelijk welke zekerheid je wil ? Graag toelichten.
    Bijv. Als ik hem naar de winkel in duitsland terug brengt moet hij binnnen 24 uur gerepareerd worden ?

    Succes bij je afweging :wink:
  • ik hoop dat je goed duits kan bij garantie ;)
  • Geen probleem met service van Aldi.
    Ik heb tot 2keer een laptop van Aldi Kleve teruggestuurd voor reparatie in de garantieperiode.
    Je moet het artikel wel goed verpakt aanbieden op een Duits postkantoor.
    Het wordt dan voor rekening van Aldi verzonden.
    Terugsturen doen ze met sneldiensten, ook gratis (voor jou tenminste).
    Aan bieden op een Nederlands postkantoor kan ook, maar dan betaal je wel de verzendkosten.
    Maar ik hoop dat terugsturen niet nodig is in jouw geval!
    Groeten,
    Lot
  • Thks Lot

    dat is tenminste een antwoord op de vraag die ik stelde!

    Groet.
  • [quote:a12532d1c0="lot"]
    Ik heb tot 2keer een laptop van [b:a12532d1c0]Aldi[/b:a12532d1c0] Kleve teruggestuurd voor reparatie in de garantieperiode.
    [/quote:a12532d1c0]

    2 keer kapot in de garantieperiode?

    tsja, ik zeg niks………………..

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.