Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Anders (hardware)

Hardeschijf overleden?

Bosje
8 antwoorden
  • Ik ben de eigenaar van een 40 gb Maxtor hardeschijf van het type D540X-4K (Model nummer: 4K040H2)

    Sinds gisteren maakt deze vreemde geluiden. Het lijkt op een constant tikken, het klinkt een beetje als het geluid dat hij maakt wanneer hij afsluit, het geluid voordat alles 'stil' wordt.
    Het soms harder dan anders en het lijkt 'random' voor te komen. Soms als ik opstart krijg ik ook de foutmelding: No boot disk found. Insert system disk.

    Ik heb een P4 1400 Mhz, Socket 478, op een Aopen AX4BS moederbord. Ik draai onder Windows XP… Wie kan mij helpen?
  • heb ik ook gehad, je hoort tik……..tik……..tik…….tik……enz., ik heb toen de HD in een andere pc gestopt als slave in de hoop dat de data die er op stond nog te redden was. Dit bleek het geval, nadat ik alles had gekopieerd naar de andere HD heb ik hem weer terug gestopt en was er nix meer aan de hand. Bij de pc van een vriendin was het zelfde aan de hand, die heeft hem terug naar de winkel gebracht (4mnd oud) en heeft toen een nieuwe gekregen, de oude was kapot zijden ze. Ik hoop voor je dat hij het weer gaat doen.
  • Hmmmz, dan lijkt het me het beste dat ik hem effe uitlaat, in de hoop dat-ie het later wel weer doet…

    Ik heb gelukkig kans gezien al m'n Schoolbestanden te kopiëren, dus das wel prettig…
  • Maxtor heeft een tooltje dat je kunt downloaden, waarmee je je HD kunt analyseren op defecten:

    http://www.maxtor.com/en/support/downloads/index.htm
  • [quote:8aa907f8fa="Captain_Kansloos"]Maxtor heeft een tooltje dat je kunt downloaden, waarmee je je HD kunt analyseren op defecten:

    http://www.maxtor.com/en/support/downloads/index.htm[/quote:8aa907f8fa]

    Eens met kansloos : laatst een 15GB gerepareerd, nou ja, dat programma. Die diagtools die is goed, hij test alles en als hij iets vindt kan je ervoor kiezen om hem te repareren. Je moet wel een 2e hd hebben of een floppy
  • Dat programma heb ik eens gebruikt, gewoon om te kijken of m'n hardeschijf fouten bevatte. Ik wist niet dat het hier ook uitkomst kon bieden. Ik zal het meteen eens proberen, thanks!
  • Toen ik het programma draaide, gaf hij bij de 4e test aan dat er iets (goed) fout was. Ik kreeg één of ander nummer dat ik naar Matrox moest sturen. Betekent dit dus dat het ding kapot is?
  • [quote:ee840fe7b6="Hu'uruun"]Betekent dit dus dat het ding kapot is?[/quote:ee840fe7b6]Dat zal dan wel idd. Je kunt even op de maxtor site kijken voor een telefoonnummer of adres ofzo waar je evt. je drive naar toe kunt sturen ter reparatie. Als ie tenminste nog in de garantie valt. Meestal moet je alleen de vervoerskosten op de heenweg betalen (aangetekend in een doosje van TPG is dat iets van €10,-)

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.