Vraag & Antwoord

Anders (hardware)

Verwijderen+terugplaatsen cardridge:Printer werkt niet meer!

18 antwoorden
  • Hallo, Ik zit met een groot probleem: Ik heb vandaag bij een goed werkende printer(HP 840C) de zwarte inktcardridge verwijdert, om te kijken of dat deze een beetje vuil was. Ik heb hem daarna direkt teruggeplaats zonder schoon te maken(was nauwelijks vuil), heb het koperen gedeelte niet aangeraakt en toen ging het onderste lampje(van inktcardridge) oranje knipperen en kon ik niets meer printen. In de handleiding gekeken: misschien waren de contactpuntjes vuil. Heb deze gereinigd met een droog wattenstaafje: GEEN EFFECT! Wat kan ik hier aan doen? Heeft iemand een idee? Bij voorbaat dank. Mark
  • Ik heb hetzelfde probleem met mijn HP 710. Als ik één van de cartridges vervang, dan ook inderdaad een geel knipperend lampje. Ik vervang dan maar ook de andere cartridge, omdat het leegraken aardig gelijk opgaat. Maar het is volgens mij niet de bedoeling, dat je de cartridges per 2 moet vervangen. Mogelijke optie, beiden eerst te verwijderen en dan weer terug te plaatsen. "Blij" te lezen, dat dit probleem vaker voorkomt. Misschien toch maar eens checken bij HP. Oftewel: ik zeg HP en neem er dan twee!
  • Ik heb contact opgenomen met HP maar dan krijg je van die standaard aanwijzingen/vragen: Heb je de kabels goed aangesloten, kun je een testpagina afdrukken, uitlijnen?NEE, NATUURLIJK NIET, IK KAN NAMELIJK NIET PRINTEN. Zal daar ook ns op het forum posten. Ik ben echt niet van plan twee nieuwe cardridges te kopen, het kleurenpatroon is bijna niet gebruikt. Grtz, Mark
  • [quote:1f00a77b0b="analvabeed"]Ik heb contact opgenomen met HP maar dan krijg je van die standaard aanwijzingen/vragen: Heb je de kabels goed aangesloten, kun je een testpagina afdrukken, uitlijnen?NEE, NATUURLIJK NIET, IK KAN NAMELIJK NIET PRINTEN. Zal daar ook ns op het forum posten. Ik ben echt niet van plan twee nieuwe cardridges te kopen, het kleurenpatroon is bijna niet gebruikt. Grtz, Mark[/quote:1f00a77b0b] :lol:analvabeed :lol: wat maakt het uit je kan toch niet lezen en schrijfen :lol: . haal de stroom eens van je printer zet dan de cardridges er weer in en zet dan de printer weer aan. laat windows dan naar een nieuwe printer zoeken :lol:
  • Dit heeft ook niet gewerkt helaas. Grtz, Mark
  • Mischien vreemde vraag analvabeed en vergeef me mijn verbazing, maar waarom o waarom ga je uitsluitend je zwarte cartridge controleren of ie vuil is, als je printer goed print en er ook een kleuren cartrdige in zit die je vervolgens NIET controleerd?
  • Deze heb ik later ook wel gecontroleerd maar omdat ik misschien twee of drie foto's heb geprint in al die tijd, vond ik dat niet nodig. Grtz, Mark
  • ik heb met dezelfde printer ook zo'n knipperend lampje gehad, nadat een keer het papier de cartridge had laten vastlopen omdat ik de beschermhoes er niet had afgehaald. Cartridge er uit, er in, uitzetten etc.. hielp niks. Heb als laatste optie die rechterkant van de printer 2-3 cm opgetild en 'm es laten stuiteren... tatááá !
  • Bedankt voor het advies maar dat ga ik maar niet proberen. Voor wie het weten wil, het schoonmaken van de contactpuntjes etc. staat hier: [url]http://www.hp.com/cposupport/printers/support_doc/bpa02060.html[/url] Grtz, Mark
  • :o Dat meen je toch niet hé, je geef hem toch niet als advies om zijn printer is goed te laten stuiteren hé. :o [quote:a6299f2615]Heb als laatste optie die rechterkant van de printer 2-3 cm opgetild en 'm es laten stuiteren... tatááá ![/quote:a6299f2615] Ik heb ook wel eens problemen gehad met mijn printer (ook hp 840), het voordeel is dat ik gratis cartridges kan meenemen van de zaak. Er een zwarte ingestoken mooi niet doen, andere gehaald en wel printen. Hoe dat komt weet ik niet, maar hij print in ieder geval wel.
  • Die luxe heb ik dus niet. :-? Ik denk dat er niets anders op zit dan morgen een nieuw inktpatroon te kopen, maar wat nou als die niet werkt? Grtz, Mark
  • ik vind het wel heel vreemd. (heb ook ooit wel zo iets gehad maar was snel verholpen) ik zou gewoon printer ontkoppelen. inkt patronen er uit halen printer weer aankoppelen dus zonder patronen. dan krijg je een melding dat er geen patronen inzitte. dan de patronen er weer in stoppen. en dan weer de printer aanzetten. als je dan nog een fout krijgt. moet je lang op het 2 knopje van boven drukken dan gaat hij asl het goed is een test pagina afdrukken. meestal werkt het wel zo iets. mischien heb je het al geprobeerd maarjah. s6 dr maar mee :)
  • Dat heb ik al geprobeerd maar dan doet hij ook niets, EN ik krijg geen foutmelding, dat is nu het rare. HP helpt mij ook niet echt. Grtz, Mark
  • Volgens mij is idd de enige optie die je hebt een nieuwe cartridge te kopen. Doet ie het dan nog niet, dan kun beter uitkijken naar een nieuwe printer. Ik ben inmiddels al aan m'n 3e printer toe; m'n eerste HP670C raakte plots de kluts kwijt -> printte soms goed, maar brak meestal op onverklaarbare wijze het printen af met een communicatie fout. Helemaal uit elkaar gehad, schoongemaakt, maar geen verbetering. Daarna een Lexmark Z51 gekocht. heeft het een dik jaar gedaan, todat ik er net voor €110,- aan high capacity cartridges ingestopt had... Liep op een goede avond ineens 'vast' toen ik een webpagina af wilde drukken. Ook volledig ontleedt, maar geen leven meer in te krijgen. Ben nu de trotse eigenaar van een (voorlopig iig) goed werkende Canon I550. Bovenstaande verhaal is maar om aan te geven dat printers (bij mij iig) idd zomaar 'out of the blue' het kunnen begeven. Geen prettig vooruitzicht, maar acht het iig niet geheel voor onmogelijk... Sterkte!
  • Ik zal de aanbevelingen ook ten harte nemen, als bij mij één van de cartridges leeg is. Zoals ik al eerder vermeldde, ken ikzelf dit probleem van mijn HP 710C. Alleen meen ik mij nu weer te herrinneren, dat ik wel een foutmelding kreeg. Naar ik meen, [i:1c996804de]dat mijn kleurencartridge leeg is[/i:1c996804de]. Vreemd, dat met een nieuwe volle cartridge. Dit heb ik echter al vanaf de eerste keer, dat ik deze moest vervangen. Alleen de eerste keer heb ik hem nog zo aan de praat gekregen. Toen ik voor een tweede maal moest vervangen, moest ook mijn zwarte cartridge er voortijdig aan geloven. :cry: Lijkt meer op een structureel probleem dan incidenteel. :cry:
  • ehh.. ja, dat meen ik wél, dat van het ietsie (!) optillen en laten vallen. Ik heb ook ik-weet-niet-hoeveel keer uit en aan gezet, met/zonder cartridges enzovoort, en heb ook een nagelnieuwe (z/w) cartridge geprobeerd. Die ligt nu ergens in een la, ingepakt tegen uitdrogen. De printer werkt sinds de schok weer zonder problemen (al enige maanden). Maar ja, als je me niet geloven wilt.. begrijp ik dat. :-?
  • [quote:c5894a8a0f]ehh.. ja, dat meen ik wél, dat van het ietsie (!) optillen en laten vallen. Ik heb ook ik-weet-niet-hoeveel keer uit en aan gezet, met/zonder cartridges enzovoort, en heb ook een nagelnieuwe (z/w) cartridge geprobeerd. Die ligt nu ergens in een la, ingepakt tegen uitdrogen. De printer werkt sinds de schok weer zonder problemen (al enige maanden). Maar ja, als je me niet geloven wilt.. begrijp ik dat. [/quote:c5894a8a0f] Nou het is geen kwestie van jou niet willen geloven, maar ik heb daar nog nooit van gehoord. Maar zo zie je maar, je ben nooit te oud om te leren, ik wou dat advies trouwens niet proberen als je dat niet erg vind, hoogstens bij een kennis die ik toch niet zo mag :wink: . Wat doe je trouwens als je problemen heb met je computer? En zeg nou niet dat je die ook even laat stuiteren, want dan glij ik onder mijn bureau van het lachen :wink: .
  • Nou, het probleem is "opgelost", ik moest BEIDE inktcardridges vervangen, ookal waren ze niet leeg!!!!! Bedankt HP, weer 60 Euro armer. Grtz, Mark

Beantwoord deze vraag

Weet jij het antwoord op deze vraag? Registreer of meld je aan met je account

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.