Vraag & Antwoord

Anders (hardware)

USB Printer: Bewerking is geannuleerd door de gebruiker

12 antwoorden
  • Ik ben in het trotse bezit van een HP lazerjet 1000. Jawel USB aangestuurd. Sinds enige tijd kan niet meer printen en krijg ik de melding dat het systeem niet meer naar het opgegeven apparaat kan schrijven. In het verleden had ik dit probleem al eens eerder, toen zat de firewall in de weg. Helaas is op dit moment geen firewall geinstalleerd, dus dat kan het niet zijn. Wie helpt?
  • Foutmeldingen in windows zijn altijd dom en nietszeggend. Check eerst eens in apparaatbeheer of je printer daar wel herkent is en goed aangesloten. Zo ja, kan je wel een testpagina afdrukken? Is de printer als standaardprinter gekozen? Desnoods de drivers nogmaals installeren.
  • reageert de printer als je opstart?
  • Om kort te gaan: ik heb dat ding al een paar keer proberen te herinstalleren en volgens de hp software is de installatie ook gelukt. Ook een testpagina is geen punt. Bij het opstarten echter stuurt de software ook een bericht naar de printer voor een zelftest en dat levert al een melding op. Zou het soms kunnen dat mijn autoupdate van windows ME een update heeft gedownload in de vorm van een firewall of zo?
  • Begrijp ik t goed dat je zegt dat de printer VOOR die ME update goed functioneerde?
  • nah ik denk niet dat microsoft me je zomaar een firewall kado doet via je update hoor .... maar dat die printer het niet meer doet na een update is helemaal geen gekke ged8te ...
  • staat ie aangesloten op een externe USB hub ??
  • Dat ding staat direct op mijn usb poort van mijn pc aangesloten. ik zal trouwens vanavond nog eens even checken of andere apparaten ook in de problemen komen op die poort, maar mijn muis die op die andere zit functioneerd goed... Uit de website van Windows update blijkt dat mijn laatste updates ongeveer overeenkomen met het tijdstip waarop mijn printer het niet meer doet. enig idee of en hoe ik dat soort installaties ongedaan kan maken?
  • staat er rechtsonder toevallig geen printericoontje met nog een opdracht in de wachtrij? Verwijderen dan! Groet :wink:
  • helaas, was het maar zo makkelijk!
  • nog een makkelijke dan: probeer eens een andere usb-poort? (Soms werkt het...) Succes :wink:
  • (zucht) en soms ook niet...

Beantwoord deze vraag

Weet jij het antwoord op deze vraag? Registreer of meld je aan met je account

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.