Vraag & Antwoord

Programmeren

[C++][kort]System "PAUSE"

13 antwoorden
  • Hoi ik ben net begonnen met C++. Ik weet dat er een code is om het systeem te laten wachten op een enter of een toets. [code:1:98b4110556] SYSTEM "PAUZE" [/code:1:98b4110556] Zoiets was het maar ik weet het niet meer precies. Kan iemand mij vertelllen wat de precieze code was?
  • std::system("pause"); std::system() geeft deze opdracht door aan het OS. In de meeste OS'en is pause wel geimplementeerd.
  • [code:1:56ae93346e] int main() { system("PAUSE"); return 0; } [/code:1:56ae93346e]
  • getchar() :-?
  • Ik zocht SYSTEM ("PAUSE") bedankt sjalesho. Ik zal die anderen ook ff proberen. /Wim, bij getchar(); verschijnt geen bericht press any key to continue... Daarom zocht ik naar system("PAUSE"); :D
  • Ik had gelezen dat je net begon. [i:dbd1a137a3]system 'calls'[/i:dbd1a137a3] zijn gewoonlijk niet de dingen die je als eerste leert, vandaar mijn 'oplossing'.
  • Wim, het wordt niet aangeraden om c-output calls met C++-output-objecten te mixen. Het zou wel moeten werken, maar het is vaak slecht geimplementeerd. Ook uit snelheidsoverwegingen is het beter om alleen de C++ output-objecten te gebruiken Doe je het toch, dan wordt aangeraden [code:1:9fcc426dd7]ios::sync_with_stdio();[/code:1:9fcc426dd7] aan te roepen. Ook dit is vaak geen garantie voor succes. Omdat de TS zei dat hij in C++ werkte leek het mij beter om een C++ oplossing voor de "press any key"-pauze te geven. De C++ manier hiervoor is met een system-call. Aan de TS: het is [code:1:9fcc426dd7] std::system("pause"); [/code:1:9fcc426dd7] Dus kleine letters en std:: ervoor :)
  • /AndreasV kan ook zonder std:: hoor :roll:, scheelt weer wat typwerk [code:1:a0d6a5f9c1] #include <iostream.h> int main() { cout <<"Hello C!T" <<endl; system("PAUSE"); } [/code:1:a0d6a5f9c1] Dat wordt dan: Hello C!T Press any key to continue...
  • Alle standaard-functies zitten bij C++ in de std-namespace. Je kan inderdaad één keer [code:1:87c8adeeed]using namespace std;[/code:1:87c8adeeed] doen, maar persoonlijk vind ik het duidelijker om standaard-functies en -objecten aan te spreken met de namespace identifier std:: ervoor :). [b:87c8adeeed]Tip:[/b:87c8adeeed] In header files moet je overigens nooit het using-statement gebruiken.
  • Een probleem system("PAUSE"); lever op op een: [list:6d834c0815][*:6d834c0815]Engels systeem: [i:6d834c0815]Press any key to continue...[/i:6d834c0815] [*:6d834c0815]Nederlands systeem: [i:6d834c0815]Druk op een toets om verder te gaan...[/i:6d834c0815] [*:6d834c0815]Systeem X en taal X: [i:6d834c0815]Sjalghjkehjkjszdks;[/i:6d834c0815] [/list:u:6d834c0815] Levert een interressant resultaat op, is je hele programma in het engels, komt er opeens een nederlandse 'druk op een toets' uitrollen... Gebruik liever: [code:1:6d834c0815] #include <iostream.h> int main() { cout << "Hello C!T" << endl << "Press any key to continue..." << endl; getchar(); } [/code:1:6d834c0815] :-)
  • Hmm tjah das idd neit echt handig, maarja je hebt meestal een taal op je pc die je begrijpt, dus dat bergijp je dan ook wel. En trouwens als mensen daarachter komen lijk ik nog slimmer, dat ik dat in alle talen ken :D (dat zinnetje) /serieus, ik ben nu net begonne met C++ maar ik zal het mezelf maar niet verkeerd aanleren :wink:
  • [quote:1efb0d54d8="AndreasV"]Wim, het wordt niet aangeraden om c-output calls met C++-output-objecten te mixen. [/quote:1efb0d54d8]Tja, ik ben een C-programmeur, dan heb je dat soort problemen niet :wink: [quote:1efb0d54d8="AndreasV"]De C++ manier hiervoor is met een system-call.[/quote:1efb0d54d8]Effe een vraagje (nieuwsgierigheid): is dit de C++ manier of is dit de Windows/DOS manier? Oftewel, hoe werkt het onder een ander OS?
  • Geen id maar ik gok op de C++ manier: [quote:89639eb649][b:89639eb649] ....De C++ manier...... [/b:89639eb649][/quote:89639eb649]

Beantwoord deze vraag

Weet jij het antwoord op deze vraag? Registreer of meld je aan met je account

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.