Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Programmeren

Spel programmeren in JAVA....nog 1 klein foutje

None
2 antwoorden
  • Hallo allemaal,

    Ik ben bezig met het leren van JAVA, nu heb ik als opdracht het programmeren van het spel Reversi. Alles leuk en aardig gelukt… totdat ik tegen een spelregel stuitte die zegt dat als de ene kleur niet kan zetten, de andere kleur aan de beurt is. (Dat lukte nog), maar als de andere kleur ook niet kan zetten dan is het spel over. Het probleem is nu: hoe kan ik bijhouden of allebei de kleuren ACHTER ELKAAR niet kunnen zetten?

    Zou het met een teller in paint kunnen? Als nou ik telkens als een beurt geweest is de teller met 1 ophoog en als er geen zet gedaan kan worden de teller opsla en vergelijk met de vorige teller die opgeslagen is, zou het dan lukken?

    Zo nee, wat dan :-? :-? :-? ?

    Alvast bedankt
  • Laat maar zitten mensen…(er hebben er al 2 gekeken :roll: )

    Ik heb het probleempje opgelost door als er een zet gedaan wordt de teller te resetten. Zo kun je coderegels besparen en ziet het er wat overzichtelijker uit… ( :oops: Daar had ik wel wat eerder achter mogen komen :oops: )

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.