Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Programmeren

[C++] Geen verstand, maar wat is er fout?

Anoniem
trizz
8 antwoorden
  • Als ik een programma (waarvan ik de source heb), open, en gelijk op "build" klik, krijg ik deze fout
    [quote:6a315f12c7]——————–Configuration: WinSTon - Win32 Release——————–
    Performing Custom Build Step on .\Code\68000asm\Decode.asm
    ml wordt niet herkend als een interne
    of externe opdracht, programma of batchbestand.
    Error executing c:\windows\system32\cmd.exe.

    WinSTon.exe - 1 error(s), 0 warning(s)
    [/quote:6a315f12c7]

    Wat kan ik hieraan doen?

    Dit is de 1e keer dat ik in VC++ 6 werk, dus graag een beetje simpel antwoord :oops:
  • Je omgeving probeert een programma uit te voeren genaamd ml.exe (at hij niet kan vinden). Dit zal dan wel een motorola compiler / linker zijn? Aangezien jouw source in een 68000 directory staat?

    Oplossing: Je path onder MS-DOS naar de juiste dir wijzen waar ml.exe staat, omdat hij dit via cmd.exe (shell) probeert uit te voeren. Een verwijzing vanuit Visual Studio gaat misschien ook wel werken, je PATH in dit geval zeker.

    Succ6
  • hoe kan ik aan ml.exe komen?
    En als ik er niet aan kan komen, is dit programma nodig om te kunnen compilen? Zo nee, hoe kan ik het dan anders doen?
  • Mmmmm ok laat ik eerst wat andere vragen stellen:

    Wat is dit voor een programma?
    Is dit sourcecode voor een 68000 processor?
    Zo ja, dan probeer je in Visual Studio code te compileren voor een ander platform. Houdt er dan rekening mee dat je goede compilers / linkers geinstalleerd hebt. Heb je dat al gedaan? Of heb je alleen deze code ingeladen en op de knop "compileren" gedrukt met de standaardinstellingen?

    Grt.
  • Het is een Atari ST emulator, genaamd WinSTon.
    Ik heb de source gedownload (http://sourceforge.net/projects/winston/) en idd gelijk in C++ op compileren gedrukt, ervan uitgaand dat alles zou werken, maar dat doet het dus niet :P
  • Nee vriend, dat gaat niet werken. Die source die jij compileert is voor een andere processor geschreven dan voor de Intel.

    Dus gaat die standaard x86 compiler die in VC++ zit ook niet werken. Je moet dus een compiler hebben die motorola code kan compileren. Er is een versie van gcc die dit kan. En er is een port van gcc voor windows op de markt (open-source), maar of die ook motorola code aankan weet ik niet. Dat moet je even uitzoeken of een andere compiler zoeken. Gebruik daarna de manual om uit te zoeken hoe je deze kunt gebruiken binnen de VC++ omgeving.

    Zoek ook op de homepage van het project uit wat je moet doen om die code te kunnen compileren.
  • De source is x86 source, dus het zou wel moeten werken. ML is de [b:8629170c35]M[/b:8629170c35]icrosoft [b:8629170c35]L[/b:8629170c35]inker bij mijn weten.

    1) Controleer of ml.exe ergens te vinden is in je systeem. Zo niet, zul je het moeten installeren (evt dowbloaden).
    2) Controleer of ml.exe in het pad staat. In een dos-box kun je het path-commando ingeven. Dat geeft je een lijst van directories en de directory waar ml.exe staat moet daarbij staan.
  • mmm ja is idd x86 src.

    Ik werd even in de war gebracht door deze regel:

    [code:1:6622fc804d]
    .\Code\68000asm\Decode.asm
    [/code:1:6622fc804d]

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.