Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Programmeren

[C++] OpenGL probleempjes

Anoniem
microchip
2 antwoorden
  • Ik ben net begonnen (met hulp van een boek :) ) met OpenGL na al een tijdje met C(++) gewerkt te hebben.

    Nu heb ik de header file glut van de cd afgehaald en in de map GL gezet. Als ik nu mijn programma compile geeft hij een hele reeks linker errors.

    undefined reference to "<functie naam>@<een getal>"

    Wat betekent deze error, en nog beter hoe kan ik het oplossen? Kan het zijn dat mijn compiler (DevC++ 5 beta) een linker bestand mist?

    Hier is de broncode:

    [code:1:8f10bbba2c]
    #include <GL\gl.h>
    #include <GL\glut.h>

    void RenderScene (void) {
    glClear(GL_COLOR_BUFFER_BIT);
    glFlush();
    }
    void SetupRC (void) {
    glClearColor(0.0f, 0.0f, 1.0f, 1.0f);
    }

    int main (void) {
    glutInitDisplayMode(GLUT_SINGLE | GLUT_RGB);
    glutCreateWindow("Simple");
    glutDisplayFunc(RenderScene);
    SetupRC();
    glutMainLoop();
    return 0;
    }
    [/code:1:8f10bbba2c]
  • Ik heb even gezocht met google en toen kwam ik hier op uit: http://www.cs.auckland.ac.nz/~jli023/c/bloodshed.htm

    Je mist dus inderdaad een linkerbestand: libglut32.a (volgens die site).

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.