Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Programmeren

[java] Canvas & MouseMotion probleempje

Nils@
1 antwoord
  • Het gaat over deze applet.

    De bedoeling is dat de blokjes gewoon over het hele 'scherm' verplaatst kunnen worden. Nu gaat dat deels, maar niet heel soepel & ook op twee plekken tegelijk. (zo lijkt het.)

    De code:

    [code:1:966e6bf701]import java.awt.*;
    import java.awt.event.*;
    import java.applet.*;

    public class Squares extends Applet
    {
    private Square square1, square2, square3;

    public void init()
    {
    square1 = new Square();
    square2 = new Square();
    square3 = new Square();
    add( square1 );
    add( square2 );
    add( square3 );
    }
    }

    class Square extends Canvas
    {
    int x, y;

    public Square()
    {
    setSize( 100, 50 );
    addMouseMotionListener( new MouseMotionHandler() );
    }

    public void paint( Graphics g )
    {
    g.drawRect( 0, 0, 99, 49 );
    g.setColor( Color.blue );
    g.fillOval( 0, 0, 60, 30 );
    }

    public void setXY( int x, int y )
    {
    this.x = x;
    this.y = y;
    this.setLocation( x, y );
    }

    class MouseMotionHandler extends MouseMotionAdapter
    {
    public void mouseDragged( MouseEvent e )
    {
    setXY( e.getX(), e.getY() );
    }
    }
    }
    [/code:1:966e6bf701]

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.