Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Programmeren

DirectX en DirectSound vragen

SHARK
1 antwoord
  • Hallo,

    Ik heb een paar topics over DirectSound op dit forum zien staan, maar op geen van allen zijn veel reacties gegeven, maar ik ga het toch nog maar eens proberen.

    Ik kan (in C++) DirectSound initialiseren en een buffer aanmaken. Maar de volgende stap is wat lastiger: het laden van een wave-bestand in een buffer. Microsoft levert een bronbestand met diverse klassen met de DirectX SDK mee, maar dat ziet er allemaal wat ingewikkeld uit. Bovendien wil ik graag mijn eigen functies gebruiken, en dus niet een groot bronbestand aan mijn project toevoegen. Maar dat geeft wat problemen. Zo blijkt er geen ingebouwde functie in DirectSound te zitten om dit te doen. Microsoft geeft aan dat je dan de Win32 API moet gebruiken. Oké, maar hoe pak je zoiets precies aan? Heeft iemand hier ervaring mee?
    En dan nóg wat, in Visual Basic is er een functie CreateSoundBufferFromFile. Is dat dan vergelijkbaar met de C++-klassen van Microsoft?

    Alvast bedankt voor wat hulp!

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.