Vraag & Antwoord

Programmeren

DirectX en DirectSound vragen

1 antwoord
  • Hallo, Ik heb een paar topics over DirectSound op dit forum zien staan, maar op geen van allen zijn veel reacties gegeven, maar ik ga het toch nog maar eens proberen. Ik kan (in C++) DirectSound initialiseren en een buffer aanmaken. Maar de volgende stap is wat lastiger: het laden van een wave-bestand in een buffer. Microsoft levert een bronbestand met diverse klassen met de DirectX SDK mee, maar dat ziet er allemaal wat ingewikkeld uit. Bovendien wil ik graag mijn eigen functies gebruiken, en dus niet een groot bronbestand aan mijn project toevoegen. Maar dat geeft wat problemen. Zo blijkt er geen ingebouwde functie in DirectSound te zitten om dit te doen. Microsoft geeft aan dat je dan de Win32 API moet gebruiken. Oké, maar hoe pak je zoiets precies aan? Heeft iemand hier ervaring mee? En dan nóg wat, in Visual Basic is er een functie CreateSoundBufferFromFile. Is dat dan vergelijkbaar met de C++-klassen van Microsoft? Alvast bedankt voor wat hulp!

Beantwoord deze vraag

Weet jij het antwoord op deze vraag? Registreer of meld je aan met je account

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.