Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Programmeren

(vba access) Meerdere records toevoegen

johan kruize
1 antwoord
  • Nou het zit een beetje als volgt…

    Hoi

    Ik heb een probleem bij het bouwen van een access/vba applicatie

    laat ik het zo stellen… Ik heb een soort van popup waar je een nieuw record in kan vullen.

    Dat kan 1 record zijn, maar ook meerdere.. Nu wil ik, wanneer je 1 record hebt toegevoegd (nog niet opgeslagen) er automatisch een 2e regel verschijnt om nog een record toe te voegen. Enz…

    Nu kan ik dat wel doen met docmd.gotorecord , , acnewrec , maar dan slaat hij het al op. Nog een probleem waar ik tegen aan gelopen ben.

    Hieronder wat uitgebreidere beschrijving:

    Een persoon heeft verschillende werktariefen..

    Die werktarieven zijn er een stuk of 20.

    Per week kan die persoon in 3 verschillende tariven gewerkt hebben, maar ook in 5 of 7, of 12 of gewoon 20.

    Om dat de gegevens per persoon per week worden toegevoegd is dat volgorde.

    Het is dus altijd variabel. Het tijdelijk wegschrijven naar een andere tabel is wel omslachtig volgens mij. Het moet toch gewoon mogelijk zijn zegmaar alleen alle invulvelden even te kopieren. En vervolgens als er op de knop opslaan geklikt wordt, alle gegevens toegevoegd worden.

    Of is dit moeilijk te maken in access? Hoe pak ik zoiets aan? Zijn hier handigen methodes voor?

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.