Vraag & Antwoord

Programmeren

[access 97] Report /query probleem

2 antwoorden
  • Hallo lieve mensen ik heb een database met een 1-n relatie op vacatures en sollicitaties. Nu wil ik een rapport uitdraaien met het huidige actieve vacaturenummer en de daarbij horende sollicitaties. Normaal gebruik ik een query waar bij vacaturenummer handmatig wordt ingevoerd (in queryontwerp waarde criteria: [color=red:8915696eba]=[welke?][/color:8915696eba] ) Maar ik wil dat dus niet iedere keer opnieuw hoeven in te voeren. de rapporten hebben dus een query als basis die ik een waarde uit het huidige record in het formulier mee wil geven. Hoe krijg ik dit voor elkaar? Bij voorbaat dank. :)
  • [i:312865460d]Tip U kunt de actieve record van een formulier in een rapport afdrukken door de actie RapportOpenen (OpenReport) in de gebeurtenisprocedure Klikken (Click) van de opdrachtknop uit te voeren. Als u bijvoorbeeld de volgende Visual Basic for Applications-programmacode toevoegt aan de gebeurtenisprocedure Klikken (Click) voor een opdrachtknop op een formulier Orders, wordt de actieve record in het rapport Factuur afgedrukt:[/i:312865460d] [code:1:312865460d]Dim strDocNaam As String Dim strFilter As String strDocNaam = "Factuur" strFilter = "Order-id = Forms!Orders!Order-id" DoCmd.OpenReport strDocNaam, acViewNormal, , strFilter[/code:1:312865460d] F1 is zoiets fantastisch.... :wink: Maar het stond wel weer lekker microsoft-esque verborgen.

Beantwoord deze vraag

Weet jij het antwoord op deze vraag? Registreer of meld je aan met je account

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.