Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Programmeren

Acces 2000 Overnemen veldwaarden in andere tabel

Victor58
8 antwoorden
  • Wie kan mij helpen?
    Ik wil na selctie van een record uit een tabel sommige veldwaarden overnemen in mijn huidige tabel. Dus niet met een subform alleen tonen.
    Tabel 1 Cursussen met o.a. de velden Id en Cursusnaam
    Tabel 2 Cursisten o.a. de velden Id en Voornaam
    Tabel 3 Cursusplanning
    Vanuit de Tabellen 1 en 2 wil ik dus waardes overnemen in tabel 3.

    Bij voorbaat dank.
    Victor
  • Maak een formulier gekoppeld aan "Cursusplanning"
    Plaats daar mbv de wizzard een keuzelijst met invoervak en koppel deze
    aan de cursisten tabel en het resultaat aan het veld cursistenID

    Hetzefde principe voor de Cursussen tabel

    zie:
    http://home.hccnet.nl/w.bauhaus/Forums.htm
    voor een voorbeeldje

    Wim
  • Dank je wel Wim,

    Waarschijnlijk was mijn vraagstelling niet erg duidelijk.
    Dit was me al gelukt, wat ik wil is de waarden uit de velden adres en woonplaats (uit de tabel cursisten in jouw voorbeeld) mee te nemen naar de tabel cursusplanning.
    Ik heb ze wel in een subformulier in beeld maar wil ze fysiek in mijn tabel krijgen.

    In ieder geval ben ik wel erg blij met je reactie, ik programmeer voor mijn beroep maar Acces is voor mij vreemd.

    Victor
  • [quote:6cb4dcb262]wat ik wil is de waarden uit de velden adres en woonplaats (uit de tabel cursisten in jouw voorbeeld) mee te nemen naar de tabel cursusplanning.
    Ik heb ze wel in een subformulier in beeld maar wil ze fysiek in mijn tabel krijgen. [/quote:6cb4dcb262]
    Noemen ze dat niet Redundantie?
    Een juist ingerichte database moet dat juist tegengaan.
  • [quote:21f35c08f5]wat ik wil is de waarden uit de velden adres en woonplaats (uit de tabel cursisten in jouw voorbeeld) mee te nemen naar de tabel cursusplanning.
    Ik heb ze wel in een subformulier in beeld maar wil ze fysiek in mijn tabel krijgen. [/quote:21f35c08f5]

    Ik vind het niet zo vreemd. Als je in je adressenbestand gegevens veranderd wil je dat niet altijd doorgevoerd hebben in vorige boekingen.

    Om dat te maken moet er een beetje in VBA geprogameerd worden.
    Ik kom daar nog wel op terug met een voorbeeldje

    Wim
  • Klopt Wiep,

    Dat noemen ze inderdaad redundantie. En Wim's opmerking is in dit geval inderdaad de bedoeling. Bij wijzigingen in (bijv.) het adressen bestand wil ik die niet in de historische data doorverwerkt zien. Evenzo wil ik b.v. wijzigingen in cursusbedragen niet doorverwerkt zien in de historische data.

    Op zich is redundantie niet gewenst zolang de gebruikswaarde van de data hetzelfde blijft.

    Victor
  • Vergeten wij hier niet de functie tabelmaak-query?

    [code:1:f6051eb8a6]SELECT Tabel1.*, Tabel2.* INTO tabel3
    FROM Tabel1, Tabel2;[/code:1:f6051eb8a6]

    En anders een insert into… actie….
  • Het is erg lastig om dmv een tabelmaak query een record te selecteren.

    Wat te doen als je dmv het formulier een record wil wijzigen?
    Met insert into maak je toch alleen maar een nieuw record aan?

    Ik gebruik liever het voorbeeld van de FindFirst methode in VBA.

    zie:
    http://home.hccnet.nl/w.bauhaus/Forums.htm
    voor een nieuw voorbeeldje

    Wim

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.