Vraag & Antwoord

Programmeren

Acces 2000 Overnemen veldwaarden in andere tabel

8 antwoorden
  • Wie kan mij helpen? Ik wil na selctie van een record uit een tabel sommige veldwaarden overnemen in mijn huidige tabel. Dus niet met een subform alleen tonen. Tabel 1 Cursussen met o.a. de velden Id en Cursusnaam Tabel 2 Cursisten o.a. de velden Id en Voornaam Tabel 3 Cursusplanning Vanuit de Tabellen 1 en 2 wil ik dus waardes overnemen in tabel 3. Bij voorbaat dank. Victor
  • Maak een formulier gekoppeld aan "Cursusplanning" Plaats daar mbv de wizzard een keuzelijst met invoervak en koppel deze aan de cursisten tabel en het resultaat aan het veld cursistenID Hetzefde principe voor de Cursussen tabel zie: [url]http://home.hccnet.nl/w.bauhaus/Forums.htm[/url] voor een voorbeeldje Wim
  • Dank je wel Wim, Waarschijnlijk was mijn vraagstelling niet erg duidelijk. Dit was me al gelukt, wat ik wil is de waarden uit de velden adres en woonplaats (uit de tabel cursisten in jouw voorbeeld) mee te nemen naar de tabel cursusplanning. Ik heb ze wel in een subformulier in beeld maar wil ze fysiek in mijn tabel krijgen. In ieder geval ben ik wel erg blij met je reactie, ik programmeer voor mijn beroep maar Acces is voor mij vreemd. Victor
  • [quote:6cb4dcb262]wat ik wil is de waarden uit de velden adres en woonplaats (uit de tabel cursisten in jouw voorbeeld) mee te nemen naar de tabel cursusplanning. Ik heb ze wel in een subformulier in beeld maar wil ze fysiek in mijn tabel krijgen. [/quote:6cb4dcb262] Noemen ze dat niet Redundantie? Een juist ingerichte database moet dat juist tegengaan.
  • [quote:21f35c08f5]wat ik wil is de waarden uit de velden adres en woonplaats (uit de tabel cursisten in jouw voorbeeld) mee te nemen naar de tabel cursusplanning. Ik heb ze wel in een subformulier in beeld maar wil ze fysiek in mijn tabel krijgen. [/quote:21f35c08f5] Ik vind het niet zo vreemd. Als je in je adressenbestand gegevens veranderd wil je dat niet altijd doorgevoerd hebben in vorige boekingen. Om dat te maken moet er een beetje in VBA geprogameerd worden. Ik kom daar nog wel op terug met een voorbeeldje Wim
  • Klopt Wiep, Dat noemen ze inderdaad redundantie. En Wim's opmerking is in dit geval inderdaad de bedoeling. Bij wijzigingen in (bijv.) het adressen bestand wil ik die niet in de historische data doorverwerkt zien. Evenzo wil ik b.v. wijzigingen in cursusbedragen niet doorverwerkt zien in de historische data. Op zich is redundantie niet gewenst zolang de gebruikswaarde van de data hetzelfde blijft. Victor
  • Vergeten wij hier niet de functie tabelmaak-query? [code:1:f6051eb8a6]SELECT Tabel1.*, Tabel2.* INTO tabel3 FROM Tabel1, Tabel2;[/code:1:f6051eb8a6] En anders een insert into... actie....
  • Het is erg lastig om dmv een tabelmaak query een record te selecteren. Wat te doen als je dmv het formulier een record wil wijzigen? Met insert into maak je toch alleen maar een nieuw record aan? Ik gebruik liever het voorbeeld van de FindFirst methode in VBA. zie: http://home.hccnet.nl/w.bauhaus/Forums.htm voor een nieuw voorbeeldje Wim

Beantwoord deze vraag

Weet jij het antwoord op deze vraag? Registreer of meld je aan met je account

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.